تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

«همراه شو عزیز»/ حمایت قاطع انجمن اسلامی معلمان کوهدشت از لیست ۱ + ۷ شورای شهر کوهدشت/ رای به تمام اعضای لیست

  • کد خبر : 97446
  • 25 اردیبهشت 1396 - 14:15

به نام خداوند جان و خرد                 کزین برتر اندیشه برنگذرد همراه شو عزیز/ تنها نمان به در/ کین درد مشترک/ هرگز جدا جدا/ درمان نمی شود دموکراسی و دستیابی به جامعه مدنی یک شبه حاصل نمی شود و پروسه ای بلند مدت است. اگر چه در تاریخ ایران زمین حرکت های مدنی پراکنده ای داشته […]

به نام خداوند جان و خرد                 کزین برتر اندیشه برنگذرد

همراه شو عزیز/ تنها نمان به در/ کین درد مشترک/ هرگز جدا جدا/ درمان نمی شود

دموکراسی و دستیابی به جامعه مدنی یک شبه حاصل نمی شود و پروسه ای بلند مدت است. اگر چه در تاریخ ایران زمین حرکت های مدنی پراکنده ای داشته ایم اما مشخصا از زمان مشروطه جنبش دموکراسی خواهی در ایران پا گرفت. جنبشی مردم نهاد که در ادامه حرکت تدریجی خود به دولت مردمی دکتر مصدق در دهه ی سی رسید. رهبری و استقامت مثال زدنی امام خمینی (ره) توانست با پویا نمودن بیش از پیش این جنبش، انقلاب اسلامی را در سال پنجاه هفت به ثمر برساند. تاکید مقام معظم رهبری در همه ی انتخابات ها بر حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رای و حق الناس دانستن رای مردم نیز در راستای همین دادن حق حاکمیت مردم بر خودشان است.

بدون تردید جنبش اصلاح طلبی در ایران پس از انقلاب و مشخصا از دولت اصلاحات به بعد در تقویت جامعه مدنی و مردمسالاری دینی  سهم بسیار بسزایی دارد. تا جایی که در همین انتخابات پیش روی ریاست جمهوری حتی جناح رقیب اصلاح طلبان نیز برای مقبولیت مردمی از گفتمان و ادبیات اصلاح طلبانه استفاده می کنند!

این رجوع به رای مردم برای تعیین حاکمان خود اگر چه در سطح ملی و در شهرهای بزرگ مسیر خود را طی کرده است اما هر چه از مرکز به سمت شهرهای پیرامونی نزدیک می شویم به دلیل حضور ساختارهای سنتی و حاکمیت مناسبات ایلی و قومی سرعت رشد آن به نسبت مرکز بسی کمتر بوده است.

شهرستان کوهدشت یکی از همین شهرهای پیرامونی است که هنوزاهنوز بسیاری از قوانین و سنن پیشینیان بر ساختارها و نهادهای اجتماعی آن حاکم است. هنوز بسیاری خانواده ها نه تنها اعضایشان به فردیت نرسیده اند بلکه خود خانواده در ساختار ایل و تبار تعریف می شود. بدیهی است که سرعت رشد جامعه مدنی در چنین جوامعی با موانع بسیاری مواجه بوده و از رشد مطلوب باز می ماند.

اما در همین بافتار سنتی در سال ۹۴ برنامه ای از طرف کاندیداهای اصلاح طلب شهرستان موسوم به ۱+۶ عملیاتی شد که بسیاری آن را یک بازی سیاسی قلمداد می کردند. اما آن برنامه در آن مقطع زمانی جواب داد و کاندیداهای اصلاح طلب را در یک ائتلاف دموکراتیک دور هم جمع کرد و برای اولین بار توانست قاطبه ی مردم – و نه فقط اصلاح طلبان را- در حمایت یک کاندیدای واحد اصلاح طلب بسیج کند.

آن تجربه موفق دموکراتیک ثابت کرد رجوع به اجماع و خرد جمعی به مراتب روش موفق تری از موضع گیریهای فردی و قومی است چون در آن هم مناسبات محلی لحاظ می شود و هم اصل رجوع به نظر اکثریت رعایت می شود. هم منافع فردی و گروهی در نظر گرفته می شود و هم باعث رشد و تعالی زیست اجتماعی می شود.

اصلاح طلبان این سازوکار موفق را برای انتخابات پیش رو هم عملیاتی کردند. با توجه به تعدد کاندیداهای اصلاح طلب، نیاز به ارائه لیست مورد حمایت این جناح استخواندار در کوهدشت به شدت مورد مطالبه مردم و کاندیداهای اصلاح طلب قرار گرفت. تجربه موفق ۱+۶ منجر به تشکیل کارگروهی سی نفره شد که در روندی شفاف و جمع محور و با کار شبانه روزی حدود سه هفته ای لیست موسوم به ۱+۷ به مردم معرفی شد.

هفت نفر از کاندیداهای اصلاح طلب برای انتخابات شورای شهر و دکتر حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری مورد حمایت اصلاح طلبان شهرستان کوهدشت قرار گرفته اند. این لیست و این روند حمایتی گام محکم و موثر دیگری بود از طرف اصلاح طلبان در تقویت بنیه های اجتماعی و تقویت جامعه ی مدنی. بر اساس مدارک و مستندات جلسات معتمدین تهیه این لیست با کاندیداها، مصوب شده است که در صورت راهیابی اعضای این لیست به شورای اسلامی شهر کوهدشت، همین معتمدین بر کار آنان نظارت داشته باشند تا به تعهدات و توافقات خود در راستای عمل به وظیفه ی قانونی و خدمت رسانی در مقام یک عضو شورای شهر وفادار بمانند.

انجمن اسلامی معلمان شهرستان کوهدشت ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ۹۶ و قدردانی از شورای محترم معتمدین تهیه لیست ۱+۷ حمایت قاطع خود را از این لیست اعلام می دارد و معتقد است این سازوکار علاوه بر آنچه در بالا آمد عمل به توصیه ی کلام پروردگار است آنجا که می فرماید: «وامرهم شوری بینهم».

انجمن اسلامی معلمان شهرستان کوهدشت     

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=97446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. شما نماینده تعدادی از معلمان هستید وبه خاطر یک پست مدیریت یا معاونت بیانه می دهید ،قطعا انحصار گرا وخاین به تعداد دیگر معلمان این شهر هستید بدانیدشواری شهر باید در خدمت تمام شهروندان شهری باشد نه الت دست تعدادی از خدا بی خبروسیاست زده،این انجمن از دید ما تعدادی از معلمان منحل است ،

  2. میشه اسم اعضای این انجمن رو بفرمایید؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. شما را به خدا تا کی مردم باید مورد تمسخر آقا فرج قرار بگیرند . تا کی مردم باید گوش به فرمان نابود کننده اصلاح طلبان کوهدشت باشند .وجدانا فرج وجدان دارد . آیا کسی که فقط بخاطر تقابل با نماینده شهرستان جلوی هر گونه پیشرفت و پروژه ای را در این کوهدشت مظلوم می گیرد وجدان دارد ؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.