تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

شعبان جعفری های زمانه

  • کد خبر : 98173
  • 02 تیر 1396 - 22:15

سیدسلمان موسوی/ میرملاس: هر از گاهی مطالعه تاریخ معاصر ایران، گرد و غبار و حجاب را از چهره ها و جریان های سیاسی بر می کشد و آنها را از تاریک خانه های تاریخ بیرون کشیده و تاثیر و نقششان را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور آشکار می کند. چه سیاه ها که سفید […]

سیدسلمان موسوی/ میرملاس:
هر از گاهی مطالعه تاریخ معاصر ایران، گرد و غبار و حجاب را از چهره ها و جریان های سیاسی بر می کشد و آنها را از تاریک خانه های تاریخ بیرون کشیده و تاثیر و نقششان را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور آشکار می کند.
چه سیاه ها که سفید جلوه نکرد و چه سفیدها که سیاه نشان داده نشد و آخرین پرده نمایشی که در آمفی تئاتر تاریخ ایران کنار رفت، برچیدن نقاب ها از چهره شخصیت ها و جریانات سیاسی در کودتای ۲۸ مرداد بود و سفیدی میهن پرستی، عرق ملی، درد دین و مذهب و فریادهای ملی و مردمی بر چهره برخی به سیاهی خیانت و فریب بدل گردید.
امروز در شرایط منطقه ای موجود جامعه ما بیش از پیش به وحدت، همدلی و همراهی نیازمند بوده و هست.
اما شاهد نمایش ساختگی و ساماندهی شده در راهپیمایی روز قدس علیه منتخب فکری و خواستگاهی ملت بودیم که برخی تئاتر شعبان جعفری های سال ۳۲ را امروز در خیابانها به نمایش گذاشتند.
شعبان هایی که نقاب ملیت و مذهب بر چهره کشیدند و با قداره جمود و تعصب و کینه بر خواست و اراده ملت در حفظ و تحقق منافع ملی و میهنی و آینده ای متکی بر عقلانیت، صلح، امنیت و پرهیز از مسیر جنگ طلبی و خشونت و هیجان در سرنای شعبان جعفری های تاریخ ایران دمیدند.
اما جعفری ها و حامیان داخلی و خارجیشان این نکته را غافل شدند که سطح فکری و خاستگاهی جامعه ایرانی بسیار توسعه یافته تر و متفاوت تر از هم عصران شعبان جعفری هاست.
امروز عقلانیت و خواسته های مدنی برآمده از رشد فکری و فرهنگی جامعه، راهنما و رهبر مردم ایران است. این مردم ما هستند که بر پایه مطالبات و آینده نگری تعیین مسیر می کنند و کسانی که در تحقق این آینده قلم و قدم می زنند را با جان و دل می ستایند و همراهی می کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. احسنت میرملاس

  2. شجاعت قلمتان جای تحسین دارد بعداز روشدن اسنادکودتای ۲۸ مرداد کمتررسانه ای رودیدم که اینطوراشکارا وشجاعانه دراین مورد صحبت کندافرین حقیقتاافرین

  3. درود خدا بر همکار عزیزم آقای آزادبخت خواستم ما دچار استانداردهای دوگانه شدیم و این رفتار زشت از هرکس و هرچیز طیفی باشد محکوم است اما انصاف حکم میکرد در مقابل سیل تخریب‌ها در مورد رییس جمهور نهم و مورد رییس جمهوردهم هم همه اینگونه موضع میگیرفتند از کاریکاتور موهوم گرفته تا حرام زاده خطاب کردن رییس جمهور وقت

  4. آقای موسوی ممنون از مطلب زیبای شما درود بر شرفت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.