تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

رئیس‌کل دادگستری لرستان: دادرسی تصرف اراضی ملی با فوریت رسیدگی شود

  • کد خبر : 99448
  • 01 شهریور 1396 - 8:50

به گزارش میرملاس جعفر بدری ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری دوره چگنی با اشاره به اینکه خیال نکنیم با خواندن نماز و گرفتن روزه و عبادات فردی همه مشکلات مان حل می شود، این ها باید در رفتارمان اثر گذار باشد، اظهار داشت: اگر رفتار و اخلاق و عملکرد خوب پیش رفته و […]

به گزارش میرملاس جعفر بدری ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری دوره چگنی با اشاره به اینکه خیال نکنیم با خواندن نماز و گرفتن روزه و عبادات فردی همه مشکلات مان حل می شود، این ها باید در رفتارمان اثر گذار باشد، اظهار داشت: اگر رفتار و اخلاق و عملکرد خوب پیش رفته و امانت داری درست شده و صفات انسانی درست شده معلوم است عبادت درستی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز باید جلوی قانون گریزی در بین مردم و دست اندازی به اموال عمومی را بگیریم، تصریح کرد: وقتی آمار قانون گریزی و دست اندازی به اموال عمومی در جامعه ای در حال افزایش است، یعنی فعالیت های مذهبی در جامعه موثر نبوده است.

دولت فکری برای معیشت کشاورز ها و روستایی ها بکند

رئیس کل دادگستری استان لرستان یادآور شد: یک وجه موضوع دست اندازی به اموال عمومی مسابقه برای زیاده اندوزی و طمع است و یک وجه آن موضوع کم بودن درآمد کشاورزان و روستاییان است.

بدری با تاکید بر اینکه با قاطعیت می گویم در لرستان تا درآمد جایگزین برای تصرف اراضی ملی معین نکنیم هیچ طرحی برای جلوگیری از دست اندازی به زمین های دولتی قابل پیاده شدن نیست، افزود: غالب کشاورزهایی که برنج می کارند در سطح یک هکتار و دو هکتار است؛ برای رفع نیازهای زندگی است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید فکری برای کشاورز ها و روستایی ها بکند، اظهار داشت: زمین ها روز به روز دارد تقسیم می شود، در حالیکه قانون منع کرده است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان خاطرنشان کرد: زمین خرد یک هکتاری بهره برداری اش سخت است و در نتیجه کشاورز به سمت دست اندازی به زمین ها می رود.

بدری با بیان اینکه کشوری که کم آب ترین است بیشترین صادرات هندوانه را داشته است که جای تاسف است، تصریح کرد: این مسائل نظارت جدی می خواهد.

بیشترین پرونده تخلفات منابع طبیعی مربوط به شهرستان دوره چگنی است

وی با تاکید بر اینکه تشریفات دادرسی موضوع تصرف اراضی ملی و دست اندازی به اموال عمومی را باید کم کرد با فوریت دلایل جمع آوری شود و جرم رسیدگی شود، افزود: هزینه ها را بالا ببریم تا دیگر طمع نکنند، امروز اگر برخورد نکنید پس فردا یک هکتار دیگر تصرف می کند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ادامه داد: اگر کوتاهی کنیم به همه جنگل ها دست اندازی می شود و کم کم موضوع شایع می شود و مهار و کنترل آن سخت می شود.

بدری با اشاره به اینکه نظارت ها باید بیشتر شود و دهیاران و شوراهای شهر و روستا وظیفه دارند گزارش بدهند و نظارت کنند، گفت: بیشترین پرونده تخلفات منابع طبیعی به نسبت مساحت و جمعیت مربوط به شهرستان دوره چگنی است که باید جلوی رشد این موارد گرفته شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.