تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

استاندار لرستان: نباید به راحتی از منابع آب استان لرستان گذشت

  • کد خبر : 99686
  • 20 شهریور 1396 - 9:30

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند ظهر دیروز در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با تخصیص آب کشکان اظهارداشت: باید تخصیص آب مناسبی استان لحاظ شود اگر تخصیص آب مناسبی لحاظ نشود مدیر عامل آب  منطقه‌ای لرستان باید استعفا دهد  از این رو انتظار می‌رود […]

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند ظهر دیروز در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با تخصیص آب کشکان اظهارداشت: باید تخصیص آب مناسبی استان لحاظ شود اگر تخصیص آب مناسبی لحاظ نشود مدیر عامل آب  منطقه‌ای لرستان باید استعفا دهد  از این رو انتظار می‌رود منابع استان را حفظ کنند.

وی یکی از شرایط انتخاب شدن مدیر عامل آب منطقه ای لرستان را پیگیری تخصیص آب استان دانست و افزود: اگر در حوزه کرخه از تخصیص آب لرستان کم شود مدیر آب منطقه‌ای باید استعفا دهد.

استاندار استان لرستان عنوان کرد: به همه خوزستانی‌ها ارادت داریم اما  نمی‌توانیم داشته‌های مردم لرستان را واگذار کنیم، از این موضوع تخصیص آب نباید به راحتی گذشت چون این منابع آب حق مردم  لرستان  است.

وی بیان کرد: از نظر توپوگرافی آب سریع از استان خارج می‌شود ولی این بدین معنا نیست که تخصیص آب لرستان را کم کنند، در بازنگری کشکان حق و حقوق مردم باید در نظر گرفته شود.

بازوند گفت: آب منطقه‌ای استان لرستان باید ما را در جریان کار قرار دهد چون نباید تخصیص آب لرستان را کم کنند  براساس قانون توزیع عالانه آب ابتدا باید مشکل بالا دست حل شود سپس به سمت پایین دست بروند.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به انعقاد تفاهم‌نامه زاگرس از کوه تا کویر بین استان اصفهان و لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: با شعار کوه تا کویر این تفاهم نامه را تصویب می‌کنیم سپس مدیر کل میراث فرهنگی لرستان باید نسبت به مراحل اداری و هماهنگی‌های آن اقدام کند تا ظرف ۱۵ روز آینده به امضا برسد.

استاندار استان لرستان به فعالیت‌های مدیر کل میراث فرهنگی لرستان در حوزه گردشگری اشاره کرد و  افزود:  شکل‌گیری بوم‌گردی در حوزه گردشگری مستلزم کمک بدون چون و چرای دستگاه‌های اجرایی لرستان است  بنابراین اگر دستگاه‌های اجرایی کمک نکنند به طور یقین سرمایه‌گذاری شکل نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد:  برخی از دستگاه‌های اجرایی استان سخت گیرانه برخورد می‌کنند که باید آنها را حل و فصل کنیم.

بازوند جاده  خرم آباد – پلدختر را  یکی از محورهای پایلوت بوم گردی دانست و بیان کرد: فراهم شدن زیرساخت آزاد راه خرم‌آباد پل زال منفعت خوبی برای استان داشت اما واقعیت امر این است که با راه‌اندازی آن حداقل دو هزار و ۵۰۰ شغل در این مسیر  از بین رفت  و باید  بتوانیم آن را احیا کنیم.

وی تصریح کرد: برای  احیاء اشتغال محور خرم‌آباد ـ پلدختر نخستین قدم فراهم کردن زیر ساخت‌ها است بنابراین باید ابتدا زیر ساخت‌ها فراهم شود.

استاندار استان لرستان گفت: اداره  راه و شهرسازی بهسازی چند قطعه از این مسیر را تمام کرده است دستگاه‌های دیگر نیز باید گزارش عملکرد خود را ارائه دهند تا ببینم برای احیاء این دو هزار و ۵۰۰ شغل از دست رفته چه اقدامی انجام داده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.