تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

استاندار لرستان: ایستادگی در مقابل زورگویی‌های نظام سلطه ریشه در دفاع مقدس و صنایع دفاعی دارد

  • کد خبر : 99905
  • 01 مهر 1396 - 8:08

  به گزارش میرملاس سید موسی خادمی صبح دیروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که در میدان کریم‌خان زند خرم‌آباد برگزار شد ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان مقارن شده است که این تقارن خیلی معنادار است، تقارنی که تجلی کل یوم عاشورا و […]

 

به گزارش میرملاس سید موسی خادمی صبح دیروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که در میدان کریم‌خان زند خرم‌آباد برگزار شد ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان مقارن شده است که این تقارن خیلی معنادار است، تقارنی که تجلی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری آنچه در نیم روز عاشورا اتفاق افتاد حماسه‌ای بود که مشابه آن نبوده است؛ دفاع مقدس با همه عظمتش یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ ایران بوده است و همه ایثارگری‌های ملت ایران در این دوره خود را نشان می‌دهد.

استاندار لرستان عنوان کرد: به تعبیر زیبای امام خمینی(ره) که فرمودند جنگ و دفاع مقدس برای ما نعمت است بهتر می‌توانیم به سخن امام راحل پی ببریم، باوجوداینکه جنگ در معنای عادی خود جز ویرانی و از بین رفتن انسان‌ها چیز دیگری نیست ولی امام هوشمند انقلاب اسلامی جنگ را نعمت دانست و قدرت پیش‌بینی و درک آینده‌ای که داشت به ما نشان می‌دهد چه تیز بینانه این جمله را گفتند که دفاع مقدس نعمتی برای جمهوری اسلامی و مردم ایران بوده است.

وی بیان کرد: دفاع مقدس به ما درس خودباوری داد و درسی که روی پای خود بایستیم و نباید به دیگران وابسته بود و استقلال را معنی کرد و از آن روزبه سمت خودباوری و خوداتکایی رفتیم.

خادمی تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم در همه صحنه‌ها استقلال خود را حفظ کرده‌ایم بخش عمده‌ای از آثار عملی دفاع مقدس بوده است، دفاع مقدس  به ما آموخت که با ظلم نمی‌شود مدارا کرد بلکه باید با ظلم مبارزه کرد و نباید کوتاه آمد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مقابل ظالمان کوتاهی کنیم آن‌ها جلوتر خواهند آمد، نشان دادن ایستادگی اثر خود را خواهد داشت و اگر امروز در مقابل زیاده‌گویی‌ها و زورگویی‌های نظام سلطه می‌ایستیم این ایستادگی ریشه در دفاع مقدس، تکنولوژی و صنایع دفاعی دارد که ریشه در دوران دفاع مقدس دارند و امروز به این نقطه رسیده‌ایم که چنان قدرت‌هایی به‌ظاهر مادی توان تهدید ما را ندارند.

این مسئول بابیان اینکه ملت ایران با نیروهای مسلح و با رهبری فرهیخته اجازه نمی‌دهد کسی ما را تهدید کند گفت: دفاع مقدس یک نعمت بزرگ بود و باید هرسال بهتر از سال قبل این حماسه را گرامی بداریم باید به کسانی که در این مقطع به ایران و انقلاب کمک کردند به خانواده‌هایشان احترام بگذاریم و ملت تاکنون چنین کاری انجام داده است.

وی اظهار داشت: گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، گرامی‌داشت ارزش‌های  انقلاب است و اگر بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم باید ارزش‌ها را نیز حفظ کنیم، محور این ارزش‌ها مبارزه با سلطه و مقاومت در مقابل سلطه‌گران، ایستادگی و مقاومت  در برابر دشمنان است که به‌خوبی در دفاع مقدس تجربه کردیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.