تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

نماینده دورود و ازنا: املاک نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تضامین بانکی تلقی شود

  • کد خبر : 100306
  • 02 آبان 1396 - 13:23

به گزارش میرملاس مجید کیانپور در گفت‌وگو با خانه ملت درباره آسیب‌شناسی نظام بانکی ایران، گفت: املاک نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تضمین وام‌های بانکی تلقی شود بنابراین برای ساماندهی اوضاع بانکداری کشور باید وام‌های بانکی با وثیقه‌های مطمئن برای بازگشت سریع سرمایه برای وام‌گیرندگان در نظر گرفته شود. عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای […]

به گزارش میرملاس مجید کیانپور در گفت‌وگو با خانه ملت درباره آسیب‌شناسی نظام بانکی ایران، گفت: املاک نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تضمین وام‌های بانکی تلقی شود بنابراین برای ساماندهی اوضاع بانکداری کشور باید وام‌های بانکی با وثیقه‌های مطمئن برای بازگشت سریع سرمایه برای وام‌گیرندگان در نظر گرفته شود.
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از دلایلی که بانک‌ها به سمت بنگاه‌داری حرکت می‌کنند، این است که برای تضمین‌ وام‌های بانکی املاک را به‌عنوان وثیقه در نظر می‌گیرند.
 کیان پور افزود: نظام بانکی باید تضامینی برای اخذ وام برای مشتریان در نظر بگیرد که بانک‌ها بتوانند به‌سرعت سرمایه را به چرخه بانکی بازگردانند تا مجبور نشوند به سمت بنگاه‌داری حرکت کنند.
 وی ادامه داد: به هر میزانی که بتوان بنگاه‌داری در بانک‌ها را کاهش داد، می‌توان به همان میزان رکود اقتصادی در کشور را کنترل کرد.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، افزود: آن‌طور که باید به سمت بانکداری الکترونیکی حرکت نکرده‌ایم زیرا سامانه‌های الکترونیکی در کشور با برنامه‌ریزی اجرایی و اقتصادی به نحو کامل اجرایی نشده‌اند و کاهش قیمت تمام‌شده خدمات بانکی با ورود به ساختارهای مدرن الکترونیکی امکان‌پذیر است.
 کیان پور افزود: بارها بانک مرکزی به شهروندان اعلام کرده است که در مؤسسات غیرمجاز که بانک مرکزی تائید نمی‌کند، سپرده‌گذاری نکنند.
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس، یادآور شد: بانک مرکزی هرچه سریع‌تر وضعیت مؤسسات مالی غیرمجاز را ساماندهی کند تا اعتماد به سیستم بانکی بازگردد.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خب بعد استاد اعظم میشه ی نمونه از ضمانت غیر ملکی رو هم بفرمایید تا ما یاد بگیریم، البته ی راه هست اونم اینه که شما به عنوان نماینده مردم ضامن هر کسی که در حوزه انتخابی تون وام خواست بشین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.