تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

جلسه بدون نتیجه کمیسیون شوراها و غیبت ملکشاهی راد

  • کد خبر : 100333
  • 04 آبان 1396 - 9:28

  نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه مورخ ۱ آبان ماه در ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه صبح برای بررسی لایحه دولت پیرامون بررسی نحوه اختصاص کرسی های جدید نمایندگی به حوزه های انتخابیه واجد شرایط در انتخابات مجلس سال۱۳۹۸برگزار گردید. استان لرستان یکی از استانهایی است که اختصاص یک سهمیه […]

 

نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه مورخ ۱ آبان ماه در ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه صبح برای بررسی لایحه دولت پیرامون بررسی نحوه اختصاص کرسی های جدید نمایندگی به حوزه های انتخابیه واجد شرایط در انتخابات مجلس سال۱۳۹۸برگزار گردید.

استان لرستان یکی از استانهایی است که اختصاص یک سهمیه به آن قطعی شده است اما در اینکه این سهمیه جدید به کدامین حوزه اختصاص می یابد همچنان محل بحث و اختلاف نظر می باشد . در لایحه پیشنهادی دولت به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ضمن اختصاص یک سهمیه نمایندگی جدید به مرکز استان، خواهان جدا شدن شهرستان سلسله از دلفان و الحاق آن به حوزه خرم آباد و تشکیل یک حوزه جدید با نام خرم آباد دوره چگنی و سلسله می باشد.

در این جلسه که به ریاست سیدحمید کاظمی نائب رئیس کمیسیون شوراها برگزار گردید علاوه بر نمایندگان عضو کمیسیون، محمد بیرانوندی از حوزه خرم آباد و دوره چگنی و رستمیان از حوزه انتخاباتی سلسله و دلفان برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود در مورد لایحه دولت حضور داشتند.

رستمیان در پیشنهاد خود خواهان اجرایی_شدن لایحه دولت و جدایی سلسه از دلفان و الحاق آن به خرم آباد شد، موضوعی که با مخالفت شدید محمد بیرانوندی مواجه شد. بیرانوندی ضمن ابراز مخالفت با لایحه دولت دو پیشنهاد را به کمیسیون برای بررسی بیشتر ارائه کرد :

١- امضای مجمع نمایندگان استان لرستان برای اختصاص دو نماینده به استان، که در صورت انجام این پیشنهاد حوزه ی انتخابیه خرم آباد صاحب ٣ نماینده می شود و حوزه سلسله هم با داشتن نماینده مجزا از دلفان جدا می گردد.

٢- اگر قرار به اختصاص یک نماینده بر استان باشد مطابق قانون و بر اساس فاکتورهای جمعیت، گستردگی جغرافیایی و تعداد روستاها این نماینده باید به حوزه خرم آباد و دوره چگنی اختصاص یابد و شهرستان سلسله همچنان با در یک حوزه انتخاباتی با شهرستان دلفان باقی بماند.

پس از ارائه توضیحات و پیشنهادات این نمایندگان اعضای کمیسیون بررسی بیشتر و تصمیم گیری در مورد آنها را به جلسات بعدی موکول کردند. نکته قابل توجه غیبت محمدرضا ملکشاهی راد دیگر نماینده حوزه خرم آباد و دوره چگنی در این جلسه بود ، وی اصالتا اهل شهرستان سلسله میباشد .

لازم به ذکر است سیدحمید کاظمی دیگر نماینده استان که خود نایب رییس کمیسیون و امور داخلی مجلس می‌باشد میتواند نقشی اساسی برای اختصاص سهمیه نمایندگی به هر یک از حوزه های رای گیری ایفا کند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.