تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: فرهنگ کتاب و کتابخوانی مصداق بارز فرهنگ عمومی است

  • کد خبر : 100614
  • 15 آبان 1396 - 9:01

به گزارش میرملاس حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در آیین بزرگداشت روز فرهنگ عمومی با بیان این‌که دو جربان شکلی و فکری در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، اظهار کرد: جریان فکری نظام اسلامی ایران دین مبین اسلام است کمااینکه محتوای دین اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) است. وی با بیان این‌که قرآن دارای یک ظاهر و […]

به گزارش میرملاس حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در آیین بزرگداشت روز فرهنگ عمومی با بیان این‌که دو جربان شکلی و فکری در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، اظهار کرد: جریان فکری نظام اسلامی ایران دین مبین اسلام است کمااینکه محتوای دین اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) است.
وی با بیان این‌که قرآن دارای یک ظاهر و یک باطن و پیام است، عنوان کرد: اهل‌بیت عصمت و طهارت دارای یک حریم و یک حرم هستند و اگر بناست از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم باید به جریان فکری قرآنی که دارای دو بخش قرائت و محتوا یا پیام قرآن است، توجه کنیم.
حنان در تشریح حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت، افزود: حریم اهل‌بیت، فکر، اندیشه، قداست و جایگاه آنهاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد لرستان با اشاره به این‌که هنوز به یک تعریف جامع از فرهنگ عمومی نرسیده‌ایم، اضافه کرد: در یک تعریف مختصر فرهنگ عمومی به آن بخش از فرهنگ گفته می‌شود که در میان مردم فراگیری و عمومیت دارد، مصادیق فرهنگ عمومی فراوان هستند، اما با توجه به مناسبت مکانی این جلسه بارزترین مصداق  فرهنگ عمومی کتاب و کتابخوانی است.
وی رسیدن به اقتدار علمی را مستلزم حل مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: اولین ابزار تاثیرگذار در حوزه پیشرفت علمی، فکر و اندیشه آزاد است.
حنان با اشاره به این‌که از ابتدای انقلاب تاکنون یازده نمایشگاه کتاب در لرستان برگزار شده است، عنوان کرد: از این تعداد چهار نمایشگاه کتاب در دولت تدبیر و امید برپا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تبدیل شدن فرهنگ و کتاب و کتابخوانی به مشترک جوامع علمی را لازمه افزایش بالا رفتن سرانه مطالعه دانست و یادآور شد: کتاب و کتابخوانی بارزترین مصداق فرهنگ عمومی هستند.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.