تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان: کاشت زعفران ظرفیتی برای رونق اقتصاد لرستان است

  • کد خبر : 101923
  • 25 دی 1396 - 7:51

به گزارش میرملاس عبدالرضا بازادار در کارگروه اقتصاد مقاومتی لرستان گفت: سطح زیر کشت زعفران در استان دو درصد است. وی افزود: دو درصد تولید زعفران کشور مربوط به لرستان است اما زعفران لرستان ازنظر سه شاخص رنگ، طعم و عطر و بو حتی نسبت به زعفران خراسان باکیفیت تراست. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان […]

به گزارش میرملاس عبدالرضا بازادار در کارگروه اقتصاد مقاومتی لرستان گفت: سطح زیر کشت زعفران در استان دو درصد است.

وی افزود: دو درصد تولید زعفران کشور مربوط به لرستان است اما زعفران لرستان ازنظر سه شاخص رنگ، طعم و عطر و بو حتی نسبت به زعفران خراسان باکیفیت تراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان مربوط به شهرستان خرم‌آباد است و با توجه به نرخ بیکاری موجود در روستاها و همچنین استفاده بیشتر از اراضی کشاورزی استان، توسعه کشت زعفران باید در دستور کار قرار بگیرد.

بازدار گفت: زعفران می‌تواند جایگزین مناسبی برای بهبود اقتصاد روستایی باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه باید چهار هزار هکتار از اراضی استان در برنامه هفت‌ساله به کشت زعفران اختصاص پیدا کند و درصورتی‌که ۱۰ درصد از اراضی مربوط به کشت گندم را به کشت زعفران اختصاص بدهیم، اقتصاد روستاها بهبود پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: متوسط درآمد سالانه زعفران ۹ برابر گندم آبی، ۲۴ برابر گندم دیم و به‌طور متوسط ۱۲ برابر گندم آبی و دیم است.

بازدار بابیان اینکه درآمد زعفران در یک هکتار پس از هفت سال حدود ۲۹۰ میلیون تومان است، گفت: هزینه‌های این محصول طی دوره هفت‌ساله حدود ۴۳ یا ۴۴ میلیون تومان است و درآمدزایی آن حدود ۲۵۹ میلیون تومان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کشت زعفران و گل محمدی در استان تأکید کرد و افزود: در حوزه حبوبات نیز لرستان از استان‌های برتر کشور است ولی باید سهم بیشتری از اعتبارات استان به این حوزه اختصاص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: همچنین وضعیت کشت بادام و گردو در استان نیز بسیار مطلوب است و درصورتی‌که باغبانی ما از حالت اکولوژی به سمت مدرن بروند، هیچ‌گونه نگرانی برای تولید و فروش آن‌ها در بازار وجود ندارد.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101923

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام خدمت ریاست محترم سازمان جهادکشاورزی استان
    ۱- چقدر بر مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان ها نظارت داری آیا هیچ متوجه نشده ای که تعدادی از کارکنان ماهها در محل خدمت حضور ندارد ولی مدیران شما برای آنها حاضری می زنند این است تکریم ارباب رجوع؟
    ۲- چرا نیروهای ناظر گندم که براساس نیاز هر شهرستان جذب شده و تعهد خدمت ده ساله دارند را جابجا میکنید مگر بر اساس نیاز هر شهرستان جذب نشده اند این جوری میخوای قانون را اجرا کنید؟
    ۳- آیا بر ایستگاههای پمپاژ شهرستانها بخصوص شهرستان کوهدشت نظارت داری؟
    ۴- آیا نیروهای نظارتی شما دستگاههای کارت خوان شهرستانها را به صورت موردی بررسی میکنند تا مشخص شود چه کسی در محل کار حضور دارد؟
    ۵- آیا بر کار شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای نظارت دارید که چه بلایی بر سر مردم می آورند؟
    ۶- آیا بر طرح های آبیاری بارانی نظارت دارید تا مشخص شود که هر کشاورز چند بار وام گرفته؟
    ۷- آیا بر امور اراضی نظارت دارید که چقدر حق کشی میکنند؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.