تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
13

استاندار خبر داد: اجرای پتروشیمی کوهدشت توجیه اقتصادی نداشت

  • کد خبر : 103527
  • 24 دی 1397 - 9:04

  استاندار لرستان آخرین وضعیت سه طرح اقتصادی، پتروشیمی کوهدشت، فولاد رومشکان و پارسیلون خرم‌آباد در این استان را اعلام کرد. سید موسی خادمی در گفت‌و‌گو با مهر در سخنانی با اشاره به وضعیت طرح پتروشیمی کوهدشت، اظهار داشت: اجرای این طرح توجیه اقتصادی نداشت چرا که تنها برای اجرای خط انتقال آب آن ۱۰۰ […]

 

استاندار لرستان آخرین وضعیت سه طرح اقتصادی، پتروشیمی کوهدشت، فولاد رومشکان و پارسیلون خرم‌آباد در این استان را اعلام کرد.
سید موسی خادمی در گفت‌و‌گو با مهر در سخنانی با اشاره به وضعیت طرح پتروشیمی کوهدشت، اظهار داشت: اجرای این طرح توجیه اقتصادی نداشت چرا که تنها برای اجرای خط انتقال آب آن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی، بیان داشت: دولت از کجا تنها ۱۰۰ میلیارد برای آب یک پتروشیمی بیاورد؟
استاندار لرستان با بیان اینکه سرمایه‌گذار حرفی زده است و ما نیز هر چه تلاش کردیم دیدیم به جایی نرسیدیم، عنوان کرد: در این راستا اعتبار این طرح را از بودجه حذف و آن را از لیست طرح‌هایمان حذف کردیم.
خادمی با بیان اینکه فولاد رومشکان نیز همین شرایط را دارد، عنوان کرد: در این رابطه کسی مقصر نبوده، طرف آمده گفته است من می‌خواهم سرمایه‌گذاری کنم، مردم و مسئولان نیز با نگاه مثبت به او نگاه کرده اند و گفته‌اند ما زمین و امکانات در اختیارت قرار می‌دهیم، اما طرف اقدامی انجام نداده و طرح عملیاتی نشده است.
وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پارسیلون خرم‌آباد نیز، عنوان کرد: پارسیلون در استان «قصه‌ای» شده بود که خوشبختانه با پیگیری های فراوان از طریق بانک مرکزی مشکلات آن را رفع کردیم.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دولت ممنوع کرده بود که بانک‌ها سرمایه‌گذاری انجام دهند، گفت: اما ما پیگیری‌های زیادی را در رابطه پارسیلون انجام دادیم و یک جلسه استثنایی برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها در پارسیلون برگزار کردیم.
خادمی، تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌ها در حال انجام اقدامات در رابطه با وضعیت پارسیلون هستند و شرکت آن نیز تشکیل شده و در اختیار گرفته‌اند.
وی، ادامه داد: ایجاد دو منطقه ویژه اقتصادی برای استان به تصویب رسیده که یکی از آنها مقرر شده در خرم‌آباد و دیگری در کوهدشت ایجاد شوند و پیگیری ما این بوده که پارسیلون نیز تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد شود.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=103527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.