تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
22

مراسم رونمایی از کتاب «فروردین به رنگ بهشت» در کوهدشت برگزار شد

  • کد خبر : 103580
  • 22 اسفند 1397 - 22:21

  آیین رونمایی از کتاب «فروردین به رنگ بهشت» گذری بر زندگی و اندیشه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی سردار شهید «اسد آزادبخت» برگزار شد. به گزارش میرملاس ، شامگاه چهارشنبه با حضور امام‌جمعه کوهدشت، فرماندار، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد لرستان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد کرمانشاه و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی دیگر، […]

 

آیین رونمایی از کتاب «فروردین به رنگ بهشت» گذری بر زندگی و اندیشه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی سردار شهید «اسد آزادبخت» برگزار شد.

به گزارش میرملاس ، شامگاه چهارشنبه با حضور امام‌جمعه کوهدشت، فرماندار، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد لرستان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد کرمانشاه و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی دیگر، آیین رونمایی از کتاب «فروردین به رنگ بهشت» گذری بر زندگی و اندیشه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی سردار شهید «اسد آزادبخت» برگزار شد.

یادآور می‏‌شود، شهید اسد آزادبخت فرزند مراد متولد ۲۷ خرداد سال ۳۹ دارای تحصیلات دیپلم علوم تجربی بوده در روستای طرهان از توابع شهرستان کوهدشت متولد شده و در هفتم فروردین سال ۶۱ در دشت عباس بر اثر اصابت ترکش به سرش به فیض شهادت نائل آمده است.

در بخشی از زندگی‌نامه شهید اسد آزادبخت در این کتاب آمده است: «در سپیده دمی از بهار سال ۱۳۳۹ خورشیدی که دهمین روز خردادش را آغاز کرد، بارش نعمت آسمانی وزیدن گرفت و اراده الهی، فرزندی به خانواده آزادبخت بخشید.»

اسد آزادبخت پسر دوم خانواده و به‌عنوان «اسدی»، لقبی که یادآور شکوه، جلال و پهلوانی مولا علی (ع) در میدان‌ها نبرد است، معروف بود.

در ایام تظاهرات مردمی ایران بر ضد رژیم پهلوی که روزهای پرالتهابی سپری می‌شد، به خیل انقلابیون پیوست.

وی در ایام دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب، حضوری فعال و مداوم داشته و سرانجام در هفتم فروردین سال ۶۱ در دشت عباس براثر اصابت ترکش به سر، به فیض شهادت نائل‌آمده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=103580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.