تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

۸ هزارو ۳۲۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی لرستان آسیب دیده‌اند

  • کد خبر : 103942
  • 27 فروردین 1398 - 9:17

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ، فاطمه‌زهرا توکلی گفت با توجه به اینکه ما متولی حفظ جان مددجویانی هستیم که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اقامت دارند با جابجایی حداقل هشت مرکز تا این لحظه مشکلی برای مقیمان این مراکز رخ نداده است. وی با بیان اینکه سیل ویرانگر و حجم خسارات فراتر از حد […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ، فاطمه‌زهرا توکلی گفت با توجه به اینکه ما متولی حفظ جان مددجویانی هستیم که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اقامت دارند با جابجایی حداقل هشت مرکز تا این لحظه مشکلی برای مقیمان این مراکز رخ نداده است.

وی با بیان اینکه سیل ویرانگر و حجم خسارات فراتر از حد تصور ما بود، ادامه داد: بعد از سیل سامانه ثبت خسارت را سازمان بهزیستی فعال کرد و تا این لحظه ۸۳۲۸ خانوار تحت پوشش ما آسیب دیده‌اند که ۶۰۸۴ معلول و ۲۲۴۴ نفر در حوزه اجتماعی هستند.

توکلی تصریح کرد: البته هنوز به خیلی از روستا‌ها دسترسی نداریم و این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه هشت مرکز خصوصی که زیر نظر سازمان بودند آسیب دیدند، اضافه کرد: ۱۲ مرکز اداری ما هم آسیب دیده و دو اداره در پلدختر و دوره تمام تجهیزات را از دست داده و به نوعی در گل و لای مدفون هستند.

وی با اشاره به اینکه بعد از سیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی داشته‌ایم، افزود: با بسیج خانواده بهزیستی حداقل ۷۰۰۰ بسته در یک سیستم منظم توزیع کردیم. ۲۴ تیم اورژانش اجتماعی به مناطق سیل زده اعزام شد و به ۲۶۴۹ نفر خدمات‌رسانی کردند.

توکلی یادآور شد: از طرف سازمان بهزیستی معادل سه ماه مستمری در فروردین برای مددجویانی که در سیل آسیب دیدند، شارژ شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در این ایام ۲۱ مهدکودک فعال شده و ۱۲۸۰ کودک در مناطق آسیب‌زا خدمات دریافت می‌کنند. همچنین گروه‌های شادی و عروسکی نیز به این مناطق اعزام می‌شود.

وی گفت: خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی علاوه بر نیاز‌های عمومی، یک‌سری نیاز‌های خاص دارند و انتظار داریم این کمک‌ها ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=103942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.