تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

لرستان با کمبود تولید برق مواجه است/احتمال خاموشی در تابستان

  • کد خبر : 104842
  • 21 خرداد 1398 - 14:28

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ؛ فریدون خودنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، بابیان اینکه احتمال قطعی برق در تابستان امسال وجود دارد اظهار داشت: در صورت عدم رعایت مردم در مصرف برق احتمال خاموشی در تابستان را داریم. وی با اشاره به اینکه در منطقه پل‌دختر نیز که جز مناطق خیلی گرم […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ؛ فریدون خودنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، بابیان اینکه احتمال قطعی برق در تابستان امسال وجود دارد اظهار داشت: در صورت عدم رعایت مردم در مصرف برق احتمال خاموشی در تابستان را داریم.

وی با اشاره به اینکه در منطقه پل‌دختر نیز که جز مناطق خیلی گرم است برق پایدار داریم افزود: ۵۰ درصد زیرساخت‌ها را درست کرده‌ایم و مشکل خاصی ازنظر تأمین برق در پل‌دختر نداریم و تاکنون ۴۳ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و برخی کارها را نیز باید در قالب کارهای بلندمدت انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با استاندار لرستان به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان منعقدشده تا چند شرکت توزیع برق معین استان لرستان شوند و بر اساس آن حدود هشت پروژه را به این مبلغ برای ما انجام دهند.

وی بابیان اینکه ازنظر توزیع برق در کلیه مناطق استان لرستان مشکلی نداریم اما با مشکل کمبود تولید برق مواجه هستیم تصریح کرد: ۵۹ هزار مگاوات در کل کشور ظرفیت آماده به تولید داریم اما سال گذشته ۵۷ مگاوات پیک‌بار کشور بوده  است و پیش‌بینی کردیم حتی تا سه درصد مصرف برق بالا رود مشکلی نداریم ولی اگر مردم رعایت نکنند و مصرف زیادی داشته باشند احتمال اینکه خاموشی داشته باشیم وجود دارد.

خود نیا گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰  تفاهم‌نامه با کشاورزان، ادارات، صنایع و جاهایی که دیزل ژنراتور دارند بسته‌شده تا در مواقعی که پیک‌بار داریم یک روز قبل با آن‌ها هماهنگ می‌کنیم و به ما کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: الگوی مصرف ماهانه برق در مناطق عادی برای یک خانوار حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان است و اگر ۱۰ درصد این را صرفه‌جویی کنند تقریباً ۲۰ درصد پول برقشان کم می‌شود ولی اگر ۱۰ درصد بیشتر از این مصرف کنند ۱۶ درصد به آن اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان افزود: حدود ۶۰ درصد مشترکین ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و ۴۰ درصد دیگر اصلاً رعایت نمی‌کنند و اگر امسال هم رعایت نکنند هزینه برق زیادی پرداخت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=104842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.