تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
11

استاندار به سمت انتخاب معاونی بومی اما مقتدر و مستقل برود

  • کد خبر : 105346
  • 19 تیر 1398 - 9:40

 #مصاحبه

” فرج اله مومنی فعال سیاسی اصلاح طلب “


فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از فضای فعلی سیاسی استان گفت : ضعف استاندار لرستان در انتصاب معاون سیاسی امنیتی کاملا مشهود است.
فرج اله مومنی در گفتگو با بلوطستان با بیان اینکه استاندار نباید بیش از این در انتصاب معاون سیاسی خود تسلیم فشارها شود ، اظهار کرد : قانون گذاری خوب نماد قدرت است نه دخالت و سهم خواهی در انتصابات ، اینکه بیان می شود برخی نمایندگان قدرت دارند و در انتصابات حرف نهایی را می زنند برگ برنده ای برای نمایندگان محسوب نمی شود زیرا نماینده ای قدرت دارد که قانون گذاری پیگیر و ناظری موثر و دارای دیدگاه در سطح ملی باشد و در صحن علنی مجلس و در مباحث مربوط به قانون گذاری خود را نشان دهد .
وی بیان کرد : در سطح کلان دولت دارای ضعف جدی است اما ضعف جدی تر در موضوع انتصاب معاونت سیاسی استانداری لرستان مربوط به شخص وزیر کشور و همچنین استاندار است که نمایندگان با فراموش کردن وظایف اصلی و ذاتی خود با دخالت های فراقانونی حتی حق انتصاب یک معاون را از استاندار لرستان سلب کرده اند.
فعال شاخص اصلاح طلب گفت : وزیر کشور طبیعتآ نگاهش به تقویت اصولگرایان است و عامدانه در این زمینه گام بر می دارد اما پذیرفتنی نیست که استاندار اختیارات خود را به نمایندگان تفویض کرده و حتی حق انتخاب معاون سیاسی اش را نیز نداشته باشد.
مومنی تصریح کرد : در هیچ دوره ای تا این اندازه ما در حوزه تصمیم گیری و عملکرد از استانداری لرستان ضعف ندیده ایم و این موضوع جای تاسف دارد که فلان نماینده مجلس می گوید کماکان استاندار در انتصاب معاون سیاسی اش موثر است .
وی عنوان کرد : طبیعتآ بر اساس قانون و عرف معمول یک استاندار در انتصاب معاونینش مختار است اما چه بر سر دولت آمده که این حق مسلم تضعیف شده و فلان فرد می گوید: “بله استاندار نظرش در انتصاب معاون سیاسی موثر است ” ؟
مومنی گفت : ما در ادوار گذشته با مشکل نظارت استصوابی مواجه بودیم اما امروز با بدعتی خطرناک به نام اجرایی استصوابی مواجه شده ایم که در آن منصب های اجرایی در مسیر تقویت و انتخاب نمایندگان در انتخابات فرارو چینش شده اند و با وجود افراد گمارده و چینش شده مورد نظر یک نماینده مجلس شرایط به سمتی می رود که حواشی انتخاباتی در حوزه های انتخابیه تشدید شده و استان با چالشی جدی مواجه می شود .
وی افزود : اجرای استصوابی وزارت کشور سبب شده تا عوامل اجرایی انتخابات از استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران گرفته تا هیئات اجرایی انتخابات و عوامل حاضر در شعب اخذ رای همه و همه به نفع نمایندگان چینش شوند .
وی با بیان اینکه استاندار باید به سمت انتخاب معاونی بومی اما شایسته و مقتدر برود ، اظهار کرد : ما یا به سمت انتخاب افرادی بومی اما ضعیف می رویم و یا به انتخاب فردی خارج از استان هستیم که هر دو در مسیر تقویت سهم خواهان است اما انتظار این است که اگر واقعا به نگرانی ها و خواست عمومی در آستانه انتخابات توجه داریم باید به سمت انتخابس بومی با مختصات استقلال و اقتدار برویم که انتخابات را تضمین و نگرانی ها را رفع کند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=105346

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.