تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
14

پرستاران نمونه لرستان تجلیل شدند + گزارش تصویری

  • کد خبر : 111356
  • 10 دی 1398 - 13:28
در آستانه ی فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س)، همایش بزرگداشت روز “پرستار” در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ، در این همایش از ۸۸ پرستار نمونه شاغل در سراسر استان لرستان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تجلیل شد.

این مراسم با مشارکت دفتر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پرستاری، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و صندوق پرستاری سخاوت و با حضور جمع کثیر پرستاران از شهرستان های مختلف استان در سالن همایشات سازمان جهادکشاورزی لرستان برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب(س) با عنوان روز پرستار، گفت: حضرت زینب(س) در طول عمر با برکت خویش وظیفه ی پرستاری از پنج امام حمام را بر عهده داشتند که این نشان از جایگاه والای شغل پرستاری دارد. حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی با بیان روایتی به نقل از نبی اکرم(ص)، عنوان کرد: اگر کسی یک روز و شب به یک بیمار رسیدگی کند خداوند در قیامت او را با ابراهیم نبی محشور می کند و از پل صراط مثل برق لامع عبور می دهد. مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه خطاب به پرستاران اظهار کرد: اگر حق شما به درستی دیده نمی شود خداوند ناظر بر اعمال شماست.

وی ادامه داد: محشور شدن پرستاران با ابراهیم نبی مایه ی عزت و سربلندی این قشر است. نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: جایگاه پرستاران در تأمین سلامت و حفظ آن ممتاز و پایین تر از پزشکی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین در خصوص سختی شغل پرستاری گفت: به لحاظ مشقات، این حرفه پس از معدن سخت ترین کار در بیش تر کشورهای اروپایی معرفی شده است.

وی با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص جایگاه پرستاری یاد و نام پرستاران تاریخ اسلام، انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی و نقش آنها را در دستاوردهای جهان اسلام و انقلاب اسلامی بی بدیل قلمداد کرد.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین مرادی مسئول دفتر نماینده ی ولی فقیه در استان، بیانیه ی امام جمعه خرم آباد را به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار قرائت کرد. همچنین علی میرزایی مدیر دفتر پرستاری دانشگاه پیام تبریک این روز را قرائت و فریدون مرادی و ماشاالله اکبری از اعضای شورای نظام پرستاری خرم آباد مهم ترین خواسته ها و انتظارات جامعهی پرستاری از مسئولین را عنوان کردند.

 

 

خبر و تصاویر: حامد نصرالهی راد / میرملاس

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=111356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.