تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

پایان پرامید زمستان ۹۹ در لرستان

  • کد خبر : 118389
  • 21 بهمن 1399 - 7:15

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا سفر  روز ۲۰ بهمن ماه  نوبخت به لرستان روزنه امیدی بود تا طرح های کلیدی و جهش تولید این استان به سرانجام برسد و با تخصیص اعتبار لازم برا تکمیل آنها، کام مردم این دیار از خدمات نظام شیرین شود. نوبخت در همان بدو ورود به […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا سفر  روز ۲۰ بهمن ماه  نوبخت به لرستان روزنه امیدی بود تا طرح های کلیدی و جهش تولید این استان به سرانجام برسد و با تخصیص اعتبار لازم برا تکمیل آنها، کام مردم این دیار از خدمات نظام شیرین شود.

نوبخت در همان بدو ورود به فرودگاه خرم آباد، خوش خبر بود و اذعان کرد که علاوه بر فراهم کردن مقدمات ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در لرستان، یکهزار و ۴۰۰ طرح این استان تا پایان دولت دوازدهم به سرانجام می رسد که این همان خواسته مردم و مسوولان است تا ۵۶ طرح جهش تولید و بیش از ۱۰۰ طرح کلیدی استان که پیشرفت فیزیکی خوبی هم دارند، از چرخه طرح های نیمه تمام خارج شود.

معاون رییس جمهوری دوشنبه به لرستان سفر کرد تا علاوه بر سرکشی از برخی طرح های عمرانی، قول پارسال خود مبنی بر احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان را عملی کرده باشد.

نوبخت که به دعوت دی ماه امسال سیدموسی خادمی استاندار لرستان به این استان آمده بود ضمن بازدید از برخی طرح های نیمه تمام سیل در خرم آباد به شهرستان پلدختر نیز سفرکرد.

بازدید از طرح بازسازی پل های بلیلوند، ماسور و آیت الله کمالوند، طرح پادگان جدید سپاه استان،  تقاطع غیرهمسطح دانشگاه لرستان، آزادراه خرم آباد – اراک، استادیوم یکهزار و ۵۰۰ نفری و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی از جمله برنامه های نوبخت در خرم آباد و افتتاح پالایشگاه، فار نخست دیوار ساحلی پلدختر ، افتتاح مسکن محرومان و بازسازی شده سیل و بازدید از ۲ پل سیل زده بابازید و پران پرویز از اهداف سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به پلدختر بود.

یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طرح در لرستان افتتاح می‌شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۳۲ طرح به ارزش یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تا پایان دولت دوازدهم در لرستان افتتاح می شود.

محمدباقر نوبخت در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد درباره اهداف این سفر اظهار داشت: این طرح ها دارای پیشرفت بالایی هستند و در اولویت تکمیل و بهره برداری قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین در توافق نامه ای که با استانداری لرستان منعقد شده است یکهزار میلیارد تومان در راستای جهش تولید و ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی از طریق منابع مختلف برای این استان تامین می شود.

نوبخت اظهار داشت: ۲ هزار مسکن محرومان نیز امروز در لرستان افتتاح خواهد شد.

سپاه مصمم به آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین در بازدید از طرح احداث پادگان سپاه گفت: سپاه استان لرستان مصمم و معتقد به آزادسازی حریم تاریخی قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد است و با همین هدف نیز کار احداث پادگان جدید و جایگزین را با سرعت انجام می‌دهد.

نوبخت افزود: هدف ما تسریع در آزادسازی محوطه قلعه تاریخی فلک الافلاک است چراکه اگر بتوان یک روز زودتر این اثر فاخر فرهنگی و تاریخی را آزادسازی کرد ارزشمند است.

ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد نیازمند آزادسازی حریم آن است که برای این مهم باید پادگان جدید سپاه استان احداث و پادگان فعلی تخلیه شود

افتتاح آزادراه خرم‌آباد – اراک در اردیبهشت ۱۴۰۰

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: آزادراه خرم آباد – بروجرد – اراک تا اردیبهشت سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می شود.

نوبخت در بازدید از این طرح مهم راهسازی اظهار داشت: بهره برداری این آزادراه بسیار مهم است به همین جهت این بازدید صورت گرفت و با توجه به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از پیشرفت طرح توسط مجریان آن، سال آینده زیربار ترافیک قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح یکی از پروژه های اولویت دار لرستان محسوب می شود، گفت: تاکنون برای این طرح بیش از یکهزار میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته است و با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر تکمیل می شود. 

عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد – بروجرد – اراک از سال ۹۳ آغاز شد تا علاوه بر این نخستین تونل سه خطه ایران به صورت آزادراهی و به طول ۳.۲ کیلومتر در این پروژه افتتاح شود. این آزاد راه به طول ۱۳۵ کیلومتر بوده که ۷۵ کیلومتر از آن در استان لرستان در دست ساخت که  به صورت مشارکتی با قرارگاه خاتم الانبیا (ص)  و شرکت ساخت در حال اجرا بوده و بخشی از آن در حال آسفالت و زیرسازی آن تکمیل شده است.

این آزاد راه در چهارقطعه  احداث شده که قطعه اول از بروجرد تا اراک بوده و سه قطعه دیگر با پیشرفت کاری ۹۰ درصد در حوزه استحفاظی لرستان  اجرا شده است.

این طرح جز پروژه‌هایی است که دولت روی آن متمرکز شده که طول مسیر هر قطعه بطور میانگین بین ۲۲ تا ۲۵ کیلومتر  و  در مجموع قرارداد این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

فاز نخست مینی پالایشگاه پلدختر و آغاز فعالیت صنایع نفت در لرستان

شرکت در مراسم افتتاح فاز نخست مینی پالایشگاه پلدختر از دیگر برنامه های سفر یک روزه نوبخت به لرستان بود.

به گفته فرماندار پلدختر مینی پالایشگاه این شهرستان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی روستای “سراب حمام” ساخته شده است.

“حسن رضاییان” افزود: فاز دوم این پالایشگاه که در چهار فاز طراحی شده از ماه های پیش آغاز و سرمایه گذار به دنبال تکمیل فازهای بعدی می باشد، این مینی پالایشگاه از نظر اشتغالزایی در شرایط مطلوبی قراردارد و در فاز نخست بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در شهرستان ایجاد کرده است.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه برای ساخت فاز نخست این پالایشگاه بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است اظهار امیدواری کرد: چهار فازی که برای این پروژه در نظر گرفته شده مطابق برنامه زمان بندی شده پیش برود و به بهره برداری برسد.

به گفته سیدموسی خادمی استاندار لرستان، این استان قابلیت های زیادی در صنایع وابسته به نفت دارد و می تواند فعالیت جدی در این حوزه داشته باشد اما تاکنون هیچ اقدام مرتبطی صورت نگرفته است.

خادمی افزود:  بخشی از لرستان نفت خیز  است و تعداد زیادی لوله های عبور دهنده فرآورده های نفتی کار انتقال ۷۰۰ هزار بشکه از ۸۰ تا ۹۰ سال پیش را انجام می دهند.

دولت بیش از چهار هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه‌گذاری کرد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت دوازدهم بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارت های سیل در لرستان سرمایه‌گذاری کرد.

نوبخت در مراسم افتتاح مینی پالایشگاه پلدختر اظهار داشت: با وجود اهمیت سرمایه گذاری دولت برای بهسازی و بازسازی مناطق سیلزده اما سرمایه گذاری در طرح مینی پالایشگاه اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: مینی پالایشگاه پلدختر در حوزه پتروشیمی، نفت و پالایش کشور دارای اهمیت و مزیت و راه اندازی آن مایه افتخار است.

وی افزود: احداث فازهای بعدی این پروژه مستلزم اراده و عزم بزرگ سرمایه گذاران و دست اندرکارانی است که باوجود مشکلات سیل تلاش کردند.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مسایل و مشکلات این مینی پالایشگاه در راستای استمرار و توسعه فعالیت های مجموعه، در نخستین فرصت پیگیری و تسهیلات لازم برای گستردگی آن اختصاص داده می شود.

سه هزار و ۱۱۳ مسکن مددجویی در لرستان تحویل داده شد

همچنین کلید سه هزار و ۱۱۳ واحد مسکن مددجویی نیز در جریان سفر نوبخت به واجدان شرایط داده شد .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اظهار داشت: ۲۰۰ واحد از این تعداد مربوط به مسکن مددجویان این نهاد در شهرهای مختلف می باشد.

جاسم محمدی فارسانی افزود: همچنین ۳۷۷ طرح از این تعداد، مسکن سیل زدگان پلدختر است که برای اجرای آن ۶ میلیارد و ۱۹۲ میلیون تومان با همکاری تسهیلات بنیادمسکن، سپاه، بسیج و خیران هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان  با اشاره به احداث چند مسکن مددجویی متفرقه در شهرهای مختلف لرستان گفت: ۲ هزار و ۴۰ واحد نیز مربوط به مسکن سیل زدگان سایر نقاط استان است با استفاده از اعتبارات تسهیلات بانکی و بلاعوض بنیاد مسکن و کمک خیرین احداث و تحویل داده شد.

محمدی فارسانی افزود: ۳۹۰ واحدمسکن مددجویی استان نیز طی تفاهمنامه ای با سپاه پاسداران احداث شده که برای تکمیل این واحدها کمیته امداد ۲۰ میلیارد تومان همکاری کرده است.

وی یادآورشد: همچنین ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن سیل زده مددجویان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان توسط خیران بازسازی و برای این مهم، ۱۳۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد مسکن و ۱۱۶ میلیارد تومان آورده مددجویان هزینه شد.

وی کل اعتبارات مسکن مددجویی در استان لرستان را ۳۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ با مساعدت چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کمیته امداد ، ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیادمسکن ، ۱۳۶ میلیارد تومان آورده مددجویان و ۴۲ میلیارد تومان با مساعدت خیران  افزایش یافته است.

حریم امن شهروندان پلدختر با بهره برداری از دیوار ساحلی 

فاز اول دیواره ساحلی شهر پلدختر به طول ۲ هزار و ۳۰۰ متر، میانگین ارتفاع یکهزار  متر، ۱۰۰ شمع و با سازه بتنی آرمه و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه بهره برداری شد.

عملیات اجرایی فاز دوم و تکمیلی دیواره ساحلی این شهر سیلزده نیز روز در جریان این سفر آغاز شد، که برای اجرای آن به طول حدود یکهزار متر از منطقه سازمانی ها تا پایین شهر، ۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وفای به عهد دولت و تحویل یکهزار و ۸۶۰ واحد مسکن محرومان در لرستان 

تحویل یکهزار و ۸۶۰ واحد مسکن محرومان همزمان با سفر نوبخت به لرستان نقطعه عطفی در تحقق تعهدات دولت و شخص نوبخت بود که سال گذشته با سفر به لرستان در این خصوص قول مساعد داده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: تفاهمنامه ای خرداد ماه پارسال بین استانداری لرستان، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن کشور مبنی براحداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان در استان طی یک سال منعقد شده بود.

مسعود رضایی افزود: عملیات اجرایی این طرح ها، سال گذشته با حضور نوبخت به نمایندگی از سایر طرح های استان در دهستان مورانی آغاز شد و تاکنون برای احداث این واحدها ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض تامین شده است.

رضایی افزود: به طورکلی ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱۶ هزار واحد از طریق تسهیلات بانکی بهسازی و مقاوم سازی شدند.

رضایی با بیان اینکه میزان بهره مندی کشور از مسکن مقاوم روستایی ۴۸ درصد است یادآورشد: ۷۲ درصد واحدهای مسکن روستایی  لرستان مقاوم سازی شده است.

یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی روستاهای پلدختر هزینه شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در سفر نوبخت به لرستان گفت: یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و مقاوم‌سازی روستاهای تخریب شده بر اثر سیل، در لرستان هزینه شده است.

علیرضا تابش  در حاشیه افتتاح دیواره ساحلی پلدختر از تلاش رییس سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی در جریان سیل پلدختر تقدیر کرد و اظهار داشت: ۲۰ هزار واحد مسکونی این شهرستان  نیز در جریان سیل ۹۸ بازسازی شد.

وی افزود: همچنین دیواره ساحلی پلدختر به دلیل همجواری با رودخانه کشکان به عنوان یکی از مهمترین پروژه های کشور محسوب می شود.

در پایان این سفر نوبخت گفت: یکهزارو ۴۵۰ میلیارد تومان به ۳۲ طرح مازاد بر اعتبار موجود در اعتبارات متمرکز لرستان اختصاص می یابد.

وی در نشست جمع‌بندی سفر یک روزه به لرستان اظهار داشت: یکهزارو ۴۵۰ میلیارد تومان به ۳۲ طرح مازاد بر اعتبارات موجود در اعتبارات متمرکز اختصاص یافت و این افتخاری خواهد بود که قبل از آنکه دوره خدمتگزاری دولت تمام شود سفر دیگری به لرستان داشته باشیم و شاهد افتتاح طرح‌ها شویم.

به گفته معاون رییس جمهوری  ۲ هزار مسکن محرومین در کنار پروژه های عمرانی سیل در مدت یک سال گذشته افتتاح شد، ما نباید از افتخار و توفیق خدمت گذاری غافل شویم و برای سایر موارد استان و حل مشکلات این افتخار ما خواهد بود که باز هم گرد هم بیایم و بتوانیم خدمتی انجام دهیم.

وی گفت: امروز طبق لیست تنظیم شده استاندارلرستان به بررسی ایستگاه به ایستگاه و بازدید از مناطق مختلف استان و پروژه‌های مختلف پرداختیم. 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=118389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.