تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

افزایش شش برابری محصولات کشاورزی نسبت به قبل از انقلاب

  • کد خبر : 118402
  • 21 بهمن 1399 - 9:14

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: منطبق بر سند آمایشی که برای استان تهیه و تدوین شده محوریت توسعه لرستان روی دو بخش کشاورزی و دامپروری و گردشگری می‌چرخد. وی با اشاره به این که با توجه به وجود شرایط اقلیمی و آب و هوایی خاص در منطقه جغرافیایی ما، کشاورزی و دامپروری […]

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: منطبق بر سند آمایشی که برای استان تهیه و تدوین شده محوریت توسعه لرستان روی دو بخش کشاورزی و دامپروری و گردشگری می‌چرخد.

وی با اشاره به این که با توجه به وجود شرایط اقلیمی و آب و هوایی خاص در منطقه جغرافیایی ما، کشاورزی و دامپروری جزء بخش‌های فعال استان محسوب می‌شود، ادامه داد: لرستان از دیرباز جزء استانی‌هایی بوده که در صنعت دامپروری نقش بسیار پررنگی داشته است.

حسنی مقدم با اشاره به این‌که مساحت کل استان نزدیک به ۲.۸ میلیون هکتار است، افزود: از این مقدار ۲.۱ میلیون هکتار جنگل و مرتع است و کمتر از ۸۰۰ هزار هکتار آن جزء اراضی کشاورزی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: قریب به ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به شکل دیم و ۲۰۰ هزار هکتار به شکل آبی کِشت می‌شوند.

وی عنوان کرد: سالانه ۲.۲ میلیون تن انواع محصولات زراعی مانند جو، گندم، لوبیا و سایر حبوبات در استان برداشت می‌شود.

حسنی‌مقدم بیان کرد: نزدیک به ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی و نزدیک ۴۰۰ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی در استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بایان این‌که نزدیک به ۷۰۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان است، افزود: در حال حاضر ۱۵۵ هزار بهره‌بردار در استان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اشتغال ۸۰ هزار نفر در زیربخش زراعت، ۴۰ هزار نفر در زیربخش باغبانی و ۸۰ هزار نفر در زیربخش دامپروری، عنوان کرد: نزدیک ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۵۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در زیر بخش کشاورزی و دام پروری مشغول فعالیت هستند.

حسنی‌مقدم تأکید کرد: حجم تولیدات محصولات کشاورزی قبل از انقلاب کمتر از ۵۰۰ هزار تن بوده که در حال حاضر این مقدار شش برابر شده‌است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=118402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.