تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

گرمای امیدبخش زندگی در یکهزار و ۸۸۱ روستای لرستان پس از انقلاب

  • کد خبر : 118406
  • 22 بهمن 1399 - 7:16

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا،  به برکت توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز بسیاری از مناطق دور افتاده از خدمات نظام بهره مند هستند و در همین راستا  مشعل های گازرسانی به عنوان یکی از برجسته‌ترین خدمات  جمهوری اسلامی  گرمابخش زندگی مردمان مناطق محروم  و دور افتاده شده است. استان […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا،  به برکت توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز بسیاری از مناطق دور افتاده از خدمات نظام بهره مند هستند و در همین راستا  مشعل های گازرسانی به عنوان یکی از برجسته‌ترین خدمات  جمهوری اسلامی  گرمابخش زندگی مردمان مناطق محروم  و دور افتاده شده است.

استان لرستانی یکی از مناطق کوهستانی کشور به شمار می رود که روستاهای پراکنده و دورافتاده زیادی را در پهنای خود جای داده است اما خوشبختانه در سال های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با وجود مشکلات و نبود زیرساخت های لازم با تلاش مسولان مردمان این دیار از نعمت گاز بهره مند شده اند.

سخت گذر بودن راههای روستایی و البته پراکندگی روستاهای لرستان به ویژه در مناطقی همچون الیگودرز و دلفان، سختی خدمت به این مناطق را دوچندان کرده اما با این وجود گازرسانی به روستاهای محروم لرستان درنظام جمهوری اسلامی با تاکید بر عدالت اجتماعی در اولویت قرار گرفته است.

امروزه کمتر روستای واجد شرایط گازرسانی در لرستان وجود دارد که از این نعمت محروم باشد و یا در حال تامین زیرساخت های لازم برای این مهم نباشد، روستاهایی که سرمای زمستانشان را با شعله های گرم و امید بخش خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت سپری می کنند.

نهضت گازرسانی به روستاها و مناطق محروم و لرستان ریل گذاری شده است و با برنامه ریزیهای منسجم و مجاهدت و تلاش های شبانه روزی  و بدون وقفه در حال انجام است.

یک هزار و ۸۸۱ روستای لرستان گازرسانی شده است

مدیرعامل شرکت گازرسانی لرستان گفت: از ابتدای گازرسانی در لرستان تاکنون یک هزار و ۸۸۱ روستا در استان از نعمت گاز بهره مند شده است و اکنون گازرسانی ۹۲ روستای استان در حال انجام و ۱۷۲ روستای استان نیز در حال مطالعه هستند.

کرم گودرزی اظهار داشت: اکنون از مجموع مصرف کنندگان گاز استان ۵۴۷ هزار و ۷۸ مشترک خانگی،  ۲۵ هزار و ۳۳۶ مشترک عمومی و یک هزار و ۱۵ مشترک صنعتی هستند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی ۹ هزار و ۱۶۴ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان ایجاد شده است که از این مجموع سه هزار و ۹۶ کیلومتر شهری و ۶ هزار و ۱۶۴ کیلومتر روستایی است.

گودرزی عنوان کرد: از مجموع مشترکان استان ۴۰۵ هزار و ۴۷۶ مشترک شهری و ۱۵۱ هزار و ۱۶۵ مشترک روستایی هشتند.

وی بیان کرد: اکنون ۵۲ ایستگاه سی ان جی و  و ۳۰ ایستگاه سی جی اس در استان وجود دارد.

۶شهرستان سبز در لرستان معرفی شد

 مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه ۶ شهرستان در این استان بعنوان شهرستان سبز معرفی شده اند، تصریح کرد: تاکنون شهرستان های خرم‌آباد، دورود، بروجرد، کوهدشت ، سلسله و ازنا در استان در لیست شهرستان های سبز قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه با گازرسانی چند روستا در استان بزودی لرستان بعنوان استان سبز معرفی خواهد شد، اظهار داشت: در سال جاری ۱۸۵ روستا و ۲۴۹ واحد صنعتی و تولیدی در استان گازرسانی شده است.

گودرزی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی استان بیش از ۹۵ درصد است ادامه داد: در بخش گازرسانی روستایی نیز ۲ هزار و ۳۶۳ روستای واجدشرایط گازرسانی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار و ۸۲۱ روستا گازدار است و ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی لرستان حدود ۹۰ درصد است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵۸ هزار مشترک گاز در بخش های صنعتی، خانگی ، تجاری استان وجود دارد که از این مجموع ۵۲۸ هزار مشترک خانگی، یک هزار و ۸۳۷ مشترک صنایع، ۵۲ ایستگاه سی ان جی و مابقی مشترکان نیز تجاری و عمومی هستند.
 

افتتاح طرح‌های گازرسانی به ۸۳ روستای لرستان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: امسال همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر طرح‌های گازرسانی به ۸۳ روستا و ۳۸ واحد صنعتی در این استان به بهره‌برداری رسید.

گودرزی بیان کرد: برغم شیوع کرونا در استان هیچ طرح عملیاتی گازرسانی متوقف نشده و در ۶ ماه نخست سال ۱۰۲ روستای استان در هفته دولت گازرسانی شدند و اکنون به مناسبت دهه مبارک فجر گازرسانی به ۸۳ روستای دیگر افتتاح شد.

وی اظهار داشت: امسال برای تامین گاز استان با توجه به سیل سال گذشته بخش عمده ای از شبکه های تامین و توزیع دچار آسیب شده بود و بیش از ۴۵۰ نقطه مقاوم سازی و بهسازی شد که برخی شبکه های اصلی بودند و در برخی نقاط علاوه بر ترمیم، خطوط جایگزین در نظر گرفته شد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵۸ هزار مشترک گاز در بخش های صنعتی، خانگی ، تجاری استان وجود دارد که از این مجموع ۵۲۸ هزار مشترک خانگی، یک هزار و ۸۳۷ مشترک صنایع، ۵۲ ایستگاه سی ان جی و مابقی مشترکان نیز تجاری و عمومی هستند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=118406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.