تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

لزوم حفظ سهم تاریخ انقلاب در اِلمان‌های شهری

  • کد خبر : 118599
  • 01 اسفند 1399 - 1:20

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقش لرستان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: شهرهای استان بارها و بارها مورد تهاجم هوایی رژیم بعثی عراق قرار گرفتند و بیشترین بمباران شهرها را در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم. وی افزود: حضور دو لشکر عملیاتی ۸۴ ارتش، ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) سپاه و مهندسی ۴۱۱ […]

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقش لرستان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: شهرهای استان بارها و بارها مورد تهاجم هوایی رژیم بعثی عراق قرار گرفتند و بیشترین بمباران شهرها را در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم.

وی افزود: حضور دو لشکر عملیاتی ۸۴ ارتش، ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) سپاه و مهندسی ۴۱۱ بروجرد، تیپ حنین، پشتیبانی و … از لرستان در مناطق عملیاتی نشان از ظرفیت بالای این استان دارد.

رشیدی با انتقاد از اینکه هیچ ِالمان و نمادی از آن همه ایثارگری، بمباران و یا شهدای ترور در شهرهای استان نیست، گفت: سهم دفاع مقدس استان در مبلمان شهری  بسیار ناچیز است که باید سهم این بخش از تاریخ انقلاب اسلامی، در ِالمان‌های شهری حفظ شود چراکه این مسئله یکی‌از مطالبات عمومی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به این‌که ستاد پشتیبانی جنگ لرستان قوی‌ترین ستاد پشتیبانی جنگ بوده است، تصریح کرد:  تاکنون هیچ کتابی درخصوص ارگان‌هایی که در پشتیبانی جنگ  نقش داشته‌اند، نوشته نشده است.

وی بیان کرد: جمع کثیری از دانش‌آموزان ما در دوران دفاع مقدس چه براثر بمباران‌ها و چه  با حضور در مناطق عملیاتی به شهادت رسیدند ولی متأسفانه یک میدان به اسم این دانش‌آموزان شهید نیست که این شهدا، برای دانش‌آموزان امروز الگو باشند.

رشیدی با تأکید بر اهمیت مکتوب کردن خاطرات دوران دفاع مقدس، افزود: در طی  این ۳۲ سال فقط ۱۵۰ کتاب مرتبط با دفاع مقدس  در استان ما چاپ شده، در این خصوص همه ما کوتاهی‌هایی کرده‌ایم اما گذشته قابل جبران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تأکید کرد: ظرفیت کنگره شهدا می‌طلبد این عقب‌ماندگی‌ها در مباحث مختلف جبران شوند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات تپه شهدای گمنام خرم‌آباد و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پرداخت، عنوان کرد: برخی از مردم و خانواده‌های معزز شهدا، شب‌ها به زیارت قبور شهدای گمنام می‌روند که سیستم روشنایی آن مکان مشکل دارد و در شأن این عزیزان نیست.

رشیدی در ادامه صحبت‌های خود، نظافت، آسفالت، ساخت و سازهای غیر مجاز در حوالی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را از جمله مشکلات آن مکان برشمرد و گفت: امنیت تپه شهدای خرم‌آباد باید به کمک نیروهای گشتی ناجا تأمین شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=118599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.