تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرای لرستان در پی احتمال وقوع سیل

  • کد خبر : 140004
  • 28 آبان 1402 - 19:11

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مهدی پازوکی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در پی هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وضعیت قرمز در استان‌های غربی کشور از جمله لرستان تشکیل شد، عنوان کرد: بر اساس پیش‌ بینی‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مهدی پازوکی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در پی هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وضعیت قرمز در استان‌های غربی کشور از جمله لرستان تشکیل شد، عنوان کرد: بر اساس پیش‌ بینی‌ها و هشدار ظهر امروز هواشناسی و براساس آخرین تحلیل‌ها هشدار سطح قرمز به استان‌های غربی از جمله لرستان، جلسه مدیریت بحران به صورت اضطراری برای حوادث احتمالی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به هشدار هواشناسی باید اطلاع رسانی لازم به عشایری که در مسیر رودخانه‌ها و ارتفاعات هستند، برای جلوگیری از هرگونه مخاطره برای خود و احشام آنها به صورت حضوری و پیامکی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، گفت: تهمیدات لازم برای اسکان اضطراری در صورت وقوع بحران اندیشیده شود، تیم‌های امداد و نجات هم باید در آماده باش کامل باشند‌.

پازوکی با توجه به اعلام بارش‌های نقطه‌ای در پل‌دختر، سپپددشت و خرم‌‌آباد تاکید کرد: اورژانس ۱۱۵ باید در نقاطی که امکان بحران وجود دارد، متمرکز شوند، نکته دیگه استقرار تجهیزات و ماشین آلات در خرم‌‌آباد، پل‌دختر و سپپددشت است.

وی با اشاره به بند دال تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبنی بر امهال تسهیلات بخش کشاورزی، اظهار کرد: بر اساس این بند و تبصره بهره‌برداران بخش کشاورزی که سال ۹۶ تاکنون تسهیلاتی دریافت کرده و متحمل خسارت شده‌اند،‌ با تایید کارگروه‌های شهرستانی و استانی شمول امهال تسهیلات به مدت سه سال خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه امسال از سوی جهاد کشاورزی آماری مبنی بر بروز خسارت اعلام نشد، گفت: از سال ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۱، ۳۸۹ نفر در مرحله دوم کارگروه استانی با رقمی معادل ۲۷ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان توزیع بین بانکی آنها انجام شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.