تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

هشدار نسبت به شیوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های لرستان

  • کد خبر : 140011
  • 06 آذر 1402 - 22:06

  مدیرکل دامپزشکی لرستان نسبت به شیوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های این استان هشدار داد. به گزارش میرملاس مصطفی زبردست در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: باتوجه‌به گزارش‌های دریافتی از سازمان بهداشت جهانی دام، مواردی از شیوع بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه ایران و در نوار غربی کشور گزارش شده است. وی […]

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان نسبت به شیوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های این استان هشدار داد.

به گزارش میرملاس مصطفی زبردست در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: باتوجه‌به گزارش‌های دریافتی از سازمان بهداشت جهانی دام، مواردی از شیوع بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه ایران و در نوار غربی کشور گزارش شده است.

وی از همه دامداران هم استانی درخواست کرد باتوجه‌به قدرت و سرعت انتشار بیماری تب برفکی به‌عنوان واگیرترین بیماری‌های دامی، نسبت به رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای خود اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: جلوگیری از ورود سایر دام‌ها، فعال‌کردن حوضچه‌های ضدعفونی و در کنار آن واکسیناسیون دام‌ها نقش بسیار مؤثری در کنترل این بیماری دارند.

زبردست با بیان اینکه طی ماه‌های شهریور، مهر و آبان دام‌های سبک‌وسنگین استان به‌صورت رایگان تحت پوشش واکسیناسیون علیه تب برفکی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: این بیماری دارای علائمی از قبیل لنگش، زخم‌های دهانی و کاهش مصرف آب و خوراک است.

وی از همه دامداران هم استانی درخواست کرد در صورت مشاهده این علائم، موارد ابتلا را به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.