تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

هشت هزار و ۲۲۳ هکتار کشت قراردادی در لرستان ثبت شد

  • کد خبر : 140135
  • 14 دی 1402 - 19:37

  مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: هشت هزار و ۲۲۳ هکتار کشت قراردادی برای سه محصول گندم، جو و کلزا توسط این سازمان در استان ثبت شد. به گزارش میرملاس غلامعلی فتحی روز پنجشنبه اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۸ هکتار از این مقدار گندم، ۱۴۴ هکتار کلزا و یک هزار و ۶۴۰ هکتار نیز جو […]

 

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: هشت هزار و ۲۲۳ هکتار کشت قراردادی برای سه محصول گندم، جو و کلزا توسط این سازمان در استان ثبت شد.

به گزارش میرملاس غلامعلی فتحی روز پنجشنبه اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۸ هکتار از این مقدار گندم، ۱۴۴ هکتار کلزا و یک هزار و ۶۴۰ هکتار نیز جو می باشد.

وی افزود: کشاورزان شهرستان ازنا با ثبت ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار و ۲۱۸ قرارداد در پیوستن به این طرح پیشرو بوده اند پس از آن شهرستان رومشکان با ثبت ۲ هزار هکتار و ۴۲۰ قرارداد در جایگاه دوم و کوهدشت نیز با یک هزار و ۵۷ هکتار و ۱۶۷ قرارداد در جایگاه سوم قرار دارد.

فتحی در خصوص شهرستان هایی که تاکنون کمترین عملکرد را در ثبت کشت قراردادی داشته اند عنوان کرد: کمترین عملکرد با ثبت ۳۳ هکتار متعلق به شهرستان سلسله بوده و پس از آن به ترتیب شهرستان های بروجرد با ۱۴۷ هکتار و پلدختر با ۲۲۲ هکتار کمترین عملکرد را داشته اند که با توجه به فرصت کم باقیمانده تا اواخر دی ماه، انتظار می رود کشاورزان از مزایای کشت قراردادی آگاه شوند.

وی گفت: کشاورزان می توانند برای انعقاد قرارداد به ادارات تعاون روستایی شهرستان ها و یا شرکت های تحت پوشش مراجعه نمایند و یا از طریق نرم افزار جامع کشت قراردادی به آدرس اینترنتی https://farm.mcinext.com/auth/onboarding و انتخاب گزینه سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان مجری طرح اقدام نمایند.

پارسال ۴۵ هزار و ۴۳۵ هکتار از اراضی گندم آبی استان تحت کشت قراردادی بود و امسال علاوه بر سازمان غله و خدمات بازرگانی که متولی کشت قراردادی گندم است، سازمان تعاون روستایی نیز مجری این طرح شده و علاوه بر گندم، کشت قراردادی دانه های روغنی و جو را هم انجام می دهد.

۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم در لرستان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.