تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد لرستان پرداخت شد

  • کد خبر : 140150
  • 18 دی 1402 - 8:55

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۶ هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب ۹ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی طی سال جاری به مددجویان این نهاد پرداخت شده است. جلال شیخ پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: زمینه اشتغالزایی حدود ۲۴ هزار مددجوی این نهاد طی […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۶ هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب ۹ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی طی سال جاری به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

جلال شیخ پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: زمینه اشتغالزایی حدود ۲۴ هزار مددجوی این نهاد طی دولت سیزدهم در لرستان فراهم و در این راستا هفت هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: به منظور حمایت و خودکفایی مددجویان این نهاد در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی انجام شده که در این راستا تاکنون با اعتبار بیش از ۱۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال، ۲۳ هزار و ۶۵۱ مورد اشتغالزایی در این استان انجام شد.

وی با اشاره به طرح های اشتغالزایی کمیته امداد لرستان افزود: طرح هایی در حوزه های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی با محوریت زنان بی سرپرست و بدسرپرست نیزدر این نهاد اجرایی شده است.

افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد لرستان پرداخت شد

احداث ۵۱۷ واحد مسکونی برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان همچنین گفت: ۵۱۷ واحد مسکونی امسال برای مددجویان این نهاد احداث و تحویل داده شده است.

شیخ پور بیان کرد: به منظور تامین مسکن مددجویان این نهاد علاوه بر احداث ۵۱۷ واحد مسکونی، ۳۳ واحد شهری نیز خریداری و یک هزار و ۲۳۰ مورد ودیعه مسکن نیز با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۹۳ فقره کمک اجاره مسکن با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال امسال به مددجویان پرداخت شد تاکید کرد: همزمان با هفته دولت امسال ۱۱۲ واحد مسکونی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال در این استان احداث و برای تحویل به مددجویان تکمیل شد.

شیخ پور ادامه داد: ۲۹۹ مورد تعمیر مسکن و ۳۸۰ مورد گازکشی منازل مددجویان توسط این نهاد نیز از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی تا پایان امسال در راستای تامین مسکن روستایی ویژه محرومان به مددجویان تحت پوشش تحویل داده می‌شود، اضافه کرد: مددجویان با احداث مسکن به ارزش و کرامت اجتماعی رسیده و گره گشایی در مسکن زمینه ساز امید به تحصیل و آینده در میان این قشر از جامعه را فراهم می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان همچنین بیان کرد: بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی را امضا کرده اند که ۹۴۵ واحد سهمیه لرستان می باشد و ۷۱۰ مورد تاکنون شروع شده و در دست ساخت است.

شیخ پور ادامه داد: همچنین در تفاهم نامه ای دیگر عملیات ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی شروع شده و در حال تکمیل است که در بحث تعمیر مسکن مددجویان ۹۶۵ مورد اجرا و فضاهای جانبی نیز بیش از ۵۰۰ مورد انجام شده است.

وی یادآور شد: یک هزار و ۹۲ واحد مسکونی پارسال تحویل مددجویان این نهاد شد و اکنون نیز ۲ هزار و ۵۵ واحد در حال ساخت است.

شیخ پور اظهار داشت: طی سال گذشته یک هزار و ۶۸۴ خدمت در زمینه عمرانی، تکمیل و تعمیرات منازل مددجویی در استان انجام شده است و واحدهای مسکونی در حال احداث نیز با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تکمیل می شوند.

افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد لرستان پرداخت شد

پرداخت ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: امسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب پنج هزار و ۳۰۰ فقره وام قرض الحسنه به مددجویان این نهاد به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر پرداخت شده است.

شیخ پور با اشاره به اهمیت و گستردگی حمایت از مددجویان این نهاد در دولت سیزدهم اظهار داشت: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون سه هزار و ۲۱۹ سری جهیزیه با اعتبار یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال به زوجین تحت حمایت این نهاد اعطا و ۲ هزار و ۹۰۰ قلم لوازم ضروری منزل با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال بین مددجویان این نهاد در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد لرستان از سه هزار و ۲۳ دانشجو ادامه داد: این تعداد امسال۴۳ میلیارد ریال در قالب تسهیلات و ۲۵ میلیارد ریال کمک های بلاعوض دریافت کرده اند در حالیکه سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دانشجویی و ۲۶ میلیارد ریال کمک هزینه شهریه (بلاعوض) به آنها پرداخت شد.

وی یادآور شد: امسال در راستای آموزش های مهارتی و فنی وحرفه ای و مهارت افزایی مددجویان این نهاد پنج هزار و ۲۰۰ نفر نیز از این آموزش ها بهره مند شدند.

۲۳۵ هزار و ۱۵۵ نفر در قالب ۱۰۵ هزار و ۱۷۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان هستند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.