تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

مدیران با انعکاس دستاوردها به رسانه ها مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند

  • کد خبر : 140154
  • 18 دی 1402 - 8:59

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه مدیران با انعکاس دستاوردها به رسانه ها مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند، گفت: دولت و کارکنان دولت هیچ نامزدی در انتخابات ندارند و هر مدیری بخواهد به این مساله دامن بزند، محکوم و با وی برخورد می شود، چرا که منجر به […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه مدیران با انعکاس دستاوردها به رسانه ها مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند، گفت: دولت و کارکنان دولت هیچ نامزدی در انتخابات ندارند و هر مدیری بخواهد به این مساله دامن بزند، محکوم و با وی برخورد می شود، چرا که منجر به دلسردی مردم از نظام و کاهش مشارکت در انتخابات خواهد شد.

به گزارش میرملاس؛ احسان یاوری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری لرستان اظهار کرد: انتخابات امسال مهمترین موضوع سیاسی و ملی کشور است و مقام معظم رهبری نیز در ابتدای سال به مساله انتخابات اشاره و در سخنرانی های خود همواره مورد تاکید قرار داده اند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم کرمان افزود: در این دیدار معظم له در خصوص مشارکت در انتخابات سخنانی را بیان کردند که نشان دهنده خطیر بودن امر مشارکت است، چرا که مشارکت بالا باعت قدرت و امنیت کشور شده و برای رشد و آبادانی امنیت مهمترین فاکتور است.

رییس ستاد انتخابات لرستان تاکید کرد: برای توسعه استان و کشور مقوله امنیت مهمترین راهبرد است و باید با اهتمام و همت کارگزاران و مسوولان دست اندرکار شاهد برگزاری انتخاباتی ایمن باشیم تا منجر به حضور پررنگ مردم و مشارکت حداکثری شود.

یاوری عنوان کرد: آگاهی مردم و همراهی مسوولان در خدمت گذاری بسیار مهم است و انتظار می رود مسوولان بخصوص در پاسخگویی و رفع حوایج مردم اهتمام بیشتری داشته و در انجام مطالبات بحق و قانونی مردم تاخیر نکنند.

وی با بیان اینکه استفاده شخصی از امکانات دولتی موجب نگاه منفی مردم می شود، اضافه کرد: همه دست اندرکاران انتخابات باید در این زمینه رعایت کنند و مواردی هم در این خصوص گزارش شده که تذکر داده می شود.

معاون استاندار لرستان با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی نسبت به خدمات دولت از سوی مدیران دستگاه ها و تعامل سازنده آنها با رسانه ها تصریح کرد: رسانه های استان از برخی مدیران در خصوص اطلاع رسانی خدمات دولت گله مند هستند و لازم است مدیران با رسانه ها رابطه بهتری داشته باشند، چرا که اقدامات بسیاری صورت گرفته که ارایه آمارهای مقایسه ای و خدمات صورت گرفته در این زمینه ضروری است.

یاوری ادامه داد: به جرات می توان گفت برخی فعالیت های عمرانی و خدماتی صورت گرفته در لرستان طی دولت سیزدهم به اندازه هشت سال گذشته بوده و همچنین در آمار جرایم شاهد روندی کاهشی بوده ایم، لازم است مردم در جریان این امور قرار گیرند و مدیران نسبت به اطلاع رسانی این خدمات اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین به بیان آماری در خصوص ثبت نام داوطلبان انتخابات پرداخت و گفت: امسال در پیش ثبت نام انتخابات یک هزار و ۱۰۱ نفر متقاضی داشتیم که ۵۶۹ نفر از آنها داوطلب شدند و ۳۸۰ نفر از آنان تایید و نهایتا ۲۸۴ نفر در هیات نظارت تایید شدند که در ۱۵ و ۱۶ دیماه به آنان اطلاع رسانی شد.

رییس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: داوطلبان احراز صلاحیت نشده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت دارند روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دی ماه اعتراض خود را ثبت تا مورد رسیدگی قرار گیرد ، ۲۰ بهمن ماه اسامی نهایی نامزدها از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اطلاع رسانی خواهد شد و تایید صلاحیت نامزدهای خبرگان نیز چهارم بهمن ماه اطلاع رسانی خواهد شد.

یاوری افزود: در انتخابات امسال یک هزار و ۶۵۴ صندوق اخذ رای داریم که ثابت و سیار بودن این صندوق ها به صورت تعیین شده و حدود ۱۶۰ صندوق نیز به نسبت دوره گذشته افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۱۳ درصدی است.

وی افزود: براساس ماده ۱۳ قانون انتخابات چنانچه دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات درخواست امکانات و تجهیزاتی داشته باشند، وظیفه و تکلیف قانونی دستگاه مربوطه است که امکانات لازم را فراهم کنند و هرگونه سرپیچی در این زمینه تخلف است.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: پیشنهاد می شود ادارات کل از هم اکنون نسبت به تشکیل ستاد انتخابات محلی دستگاه ها اقدام تا هم امکانات آنان ساماندهی شود و هم برنامه ریزی بهتری برای مشارکت حداکثری مردم داشته باشند و از تخلف کارکنان نیز از طریق این ستاد جلوگیری شود.

یاوری با تاکید بر اینکه باید امکانات دستگاه ها همچون سالن های همایش به صورت عادلانه در اختیار همه نامزدها قرار گیرد، یادآور شد: این امکانات نباید تنها در اختیار یک جریان یا نامزد خاص قرار بگیرد.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند امسال در کشور برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.