تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

رییس دادگستری لرستان: مدیران از اقدامات شائبه برانگیز در جانبداری از نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند

  • کد خبر : 140159
  • 18 دی 1402 - 9:12

 رییس کل دادگستری لرستان گفت: مدیران از اقدامات شائبه برانگیز در جانبداری از نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند چراکه منجر به دلسردی مردم و کاهش مشارکت خواهد شد. به گزارش میرملاس ؛حجت الاسلام سعید شهواری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری لرستان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در عرصه […]

 رییس کل دادگستری لرستان گفت: مدیران از اقدامات شائبه برانگیز در جانبداری از نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند چراکه منجر به دلسردی مردم و کاهش مشارکت خواهد شد.

به گزارش میرملاس ؛حجت الاسلام سعید شهواری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری لرستان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در عرصه انتخابات مشارکت می کنند مسوولیت خطیری برعهده دارند.

وی با اشاره به چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت مدنظر مقام معظم رهبری افزود: براساس این چهار راهبرد، کمیته هایی برای مشارکت حداکثری و سلامت انتخابات تشکیل شده چرا که انتخابات نماد مردم سالاری دینی بوده و دارای اهمیت بسیاری است.

حجت الاسلام شهواری با بیان اینکه امام راحل مجلس شورای اسلامی را عصاره فضایل ملت می دانستند بیان کرد: مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری ریل گذاری کننده اهداف جمهوری اسلامی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می باشد.

وی عنوان کرد: حدود ۴۵ سال از عمر نظام می گذرد و امر اداره کشور بر محور شریعت به خود مردم واگذار شده است و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود در تمامی امور از جمله همه پرسی نظام، تعیین ولی فقیه و رهبر، ریل گذاری در ابعاد و شئون مختلف زندگی مردم، انتخاب رییس جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی نمود دارد.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه انقلاب برای ثابت کردن حقانیت خود، تمامی امور را به دست مردم سپرده است ادامه داد: در همین راستا باید تلاش مجموعه مدیران در بخش های مختلف اجرایی و قضایی معطوف به انتخاباتی با مشارکت حداکثری و سالم باشد.

حجت الاسلام شهواری تصریح کرد: پرهیز از نگاه سلیقه ای و حزبی در انتخابات پیش رو برای برگزارکنندگان، لازم و ضروری است و اینگونه اقدامات از هیچ دست اندرکاری قابل پذیرش نخواهد بود چراکه به نگاه مردم آسیب خواهد زد.

رییس کل دادگستری لرستان افزود: باید از هرگونه اقدامی که موجب خدشه دار شدن نگاه مردم شود خودداری کرد که در این راستا کمیته رصد مدیران در دادگستری استان تشکیل شده و بنای این کمیته در درجه اول بر نصیحت است.

حجت الاسلام شهواری در خصوص جرایم کارکنان و مدیران در ایام انتخابات عنوان کرد: فعالیت و یا تبلیغات انتخاباتی و استفاده از مقام، موقعیت،امکانات و اموال دولتی توسط کارکنان و مدیران، از مهمترین جرایمی است که باید از آنها پرهیز نمایند.

وی با تاکید بر اینکه هدف همگی مسوولان نظام برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری و سالم است بیان کرد: دستور یا تحریک کارکنان برای فعالیت انتخاباتی به نفع یا ضرر نامزدی خاص از سوی کارکنان جرم است و دادگستری خود را موظف می داند از آرای مردم به عنوان حق الناس دفاع کند.

تشکیل کمیته رصد مدیران در سازمان بازرسی لرستان

مدیرکل بازرسی لرستان نیز در این جلسه گفت: کمیته رصد مدیران متشکل از بازرسی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اطلاعات سپاه، مدیرکل اطلاعات، اطلاعات نیروی انتطامی و مسوول نظارت و بازرسی انتخابات استانداری تشکیل شده است.

سعید رازانی بیان کرد: اعضای این کمیته با دقت موضوعات را رصد می کنند و چناچه مدیران و کارکنان مفاد قوانین انتخابات را رعایت نکنند تحت پیگیری اداری و کیفری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: سامانه ۱۳۶ گزارشگران فساد سازمان بازرسی نیز روزانه پذیرای گزارش های مردمی در این خصوص خواهد بود که انتظار می رود مدیران ضمن رعایت موضوعات مذکور، زمینه برگزاری انتخاباتی سالم ، پرشور و در تراز انقلاب و جمهوری اسلامی را فراهم نمایند.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند امسال در کشور برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.