تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

گویش محلی لرستان تقویت می شود

  • کد خبر : 140211
  • 26 دی 1402 - 21:14

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تقویت و حفظ گویش محلی از برنامه های انجمن ادبی استان است که با جدیت دنبال می شود. به گزارش میرملاس اعظم روانشاد در مراسم معارفه مسوول انجمن ادبی لرستان اظهار کرد: لهجه و گویش محلی لرستان سرچشمه و گنجینه غنی استان می باشد اما گاهی مغفول […]

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تقویت و حفظ گویش محلی از برنامه های انجمن ادبی استان است که با جدیت دنبال می شود.

به گزارش میرملاس اعظم روانشاد در مراسم معارفه مسوول انجمن ادبی لرستان اظهار کرد: لهجه و گویش محلی لرستان سرچشمه و گنجینه غنی استان می باشد اما گاهی مغفول مانده است که باید از سوی این انجمن به ویژه برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

وی ادامه داد: تداوم حیات فرهنگی هر جامعه وابسته به فعالیت‌ انجمن‌های فرهنگی هنری می باشد به همین منظور دولت سیزدهم در جذب و شناسایی رویش‌های جدید اهتمام جدی دارد.

وی افزود: انجمن‌ها موتور پیشران امور در همه زمینه‌ها هستند و شرط اساسی در این حوزه ساختار مناسب و ریل‌گذاری درست برای فعالیت‌های همدلانه و همسو است چراکه در این صورت اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: باید موانع و عوامل بازدارنده در مسیر تولید و بازتولید فرهنگ استان را شناسایی و برطرف کنیم تا باتوجه به وجود ظرفیت‌ و استعدادهای فراوان بومی، برای تولید آثار فاخر و شناسایی استعدادها اقدام شود.

روانشاد بیان کرد: انجمن ادبی در این استان یکی از مهمترین انجمن‌های فرهنگی هنری می باشد و باتوجه به اینکه لرستان از تاریخ و تمدن غنی ادبی برخوردار است، ارتقای این نهاد در دوره مدیریتی فعلی جزو اولویت‌ها و ضرورت‌ها خواهد بود.

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف انجمن ادبی، ترویج کتاب و کتابخوانی است بنابراین معرفی کتاب‌های نویسندگان بومی و موضوعات مربوط به لرستان باید از برنامه‌های این انجمن و محلی برای ظهور چهره‌های جدید ادبی باشد تا شناسایی نوقلمان و تولیدات استان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: شناسایی و کشف استعدادهای جوانان، نقد، بررسی و معرفی آثار نویسندگان، بالا بردن کیفیت آثار، معرفی صاحبان قلم به رسانه‌ها، همت در تولید آثار جدید، تحلیل آثار بزرگان ادبیات لرستان، جذب حمایت‌های وزارت ارشاد و مراکز فرهنگی، اجرای برنامه‌های حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی و برگزاری محافل ادبی هفتگی و ماهانه، از برنامه‌های انجمن ادبی استان می باشد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.