تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

کلزاکاران لرستانی احتمال شیوع آفات را جدی بگیرند

  • کد خبر : 140241
  • 29 دی 1402 - 22:08

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با توجه به سرمای هوا و کم بارشی امسال از احتمال شیوع آفات خبرداد و از کلزاکاران خواست اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. به گزارش میرملاس سید عماد شاهرخی گفت: با توجه به زمستان دیررس و کاهش نزولات جوی در سال زراعی جاری احتمال ظهور و فعالیت پیش از […]

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با توجه به سرمای هوا و کم بارشی امسال از احتمال شیوع آفات خبرداد و از کلزاکاران خواست اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

به گزارش میرملاس سید عماد شاهرخی گفت: با توجه به زمستان دیررس و کاهش نزولات جوی در سال زراعی جاری احتمال ظهور و فعالیت پیش از موعد آفات کلزا از جمله مکنده‌ها به ویژه شته مومی، کک کلزا و برگخوار‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود کشاورزان به ویژه در مناطق گرم استان پایش مرتب مزارع را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر پایش مزارع گیاهان صنعتی و علوفه‌ای به ویژه کلزا و یونجه تصریح کرد: محصولات زراعی پاییزه مانند یونجه، کلزا، گندم و جو در معرض خسارت جوندگان مضر هستند که کشاورزان باید در صورت مشاهده خسارت جوندگان، به کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

شاهرخی گفت: باغداران نیز با توجه به پایین آمدن دمای شبانه روز و احتمال خسارت سرما باید در باغات مشرف به سطوح شیبدار با ایجاد حصار و پرچین مانع از ریزش هوای سرد و افزایش خسارت سرمازدگی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: برای کاهش خسارت سرمازدگی و آفتاب سوختگی باید با مشاوره کارشناسان گیاهپزشک برای رنگ آمیزی تنه درختان با رنگ سفید پلاستیکی اقدام شود.

شاهرخی اضافه کرد: حدود ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد که از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۶۰ هزار هکتار بیمه شده است، بنابراین انتظار می‌رود با توجه به سطح پایین اراضی بیمه شده، کشاورزان و باغداران برای رعایت اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش خسارت‌ها اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.