تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

دریچه‌های سد رودبار الیگودرز بازگشایی شد

  • کد خبر : 140403
  • 28 اسفند 1402 - 17:20

  مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان با تأکید به پایش دبی رودخانه‌های این استان تأکید کرد: سدهای این استان ظرفیت خالی برای مهار سیل‌های احتمالی را دارد. به گزارش میرملاس داریوش حسن‌نژاد با اعلام تدابیر لازم برای مهار سیلاب در لرستان اظهار داشت: مانور سرریز سد‌های این استان پیش از بارش‌های اواخر اسفند ۱۴۰۲ انجام شده و […]

 

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان با تأکید به پایش دبی رودخانه‌های این استان تأکید کرد: سدهای این استان ظرفیت خالی برای مهار سیل‌های احتمالی را دارد.

به گزارش میرملاس داریوش حسن‌نژاد با اعلام تدابیر لازم برای مهار سیلاب در لرستان اظهار داشت: مانور سرریز سد‌های این استان پیش از بارش‌های اواخر اسفند ۱۴۰۲ انجام شده و این سد‌ها اگر تغییر جدی‌ای در الگوی بارشی سامانۀ جدید به‌وجود نیاید ظرفیت خالی برای مهار سیل‌های احتمالی را دارد.

او اضافه کرد: دبی رودخانه‌های لرستان به‌طور مستمر توسط دفاتر مطالعات پایه منابع آب در تمام شهر‌های این استان در حال اندازه‌گیری است و رودخانه‌های خارج از حوضه‌های شهری و روستایی لایروبی شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان با تأکید به آماده‌باش این شرکت برای مقابله با سیل احتمالی یادآور شد: مرخصی تمام افراد مرتبط با کارگروه سیل تا پایان بارندگی‌ها لغو شده است.

او ضمن اعلام لایروبی رودخانه‌های داخل خرم‌آباد تأکید کرد: تدابیر لازم برای تعیین حداکثری آبگذری رودخانه‌های پایین‌دست سد‌ها و مدیریت بهتر مخازن سد‌های لرستان انجام شده است.

حسن نژاد گفت: سد رودبار الیگودرز در حوزۀ مدیریت آب نیروست و بازگشایی دریچه‌های این سد به‌دلیل احتمال بارش‌های زیاد در این منطقه انجام شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان اعلام کرد: حجم مخازن سد‌های ساخته‌شدۀ در حال بهره‌برداری این استان ۲۰۸ میلیون مترمکعب است و میزان آب پشت این سد‌ها هم‌اکنون ۶۸ میلیون مترمکعب پر است.

او با ابراز اینکه ۳۱ درصد سد‌های لرستان هم‌اکنون پر است، اضافه کرد: این میزان درصد در سد‌های مختلف متفاوت است و برخی سد‌ها ۷۰ درصد و برخی نیز ۳۰ درصد پر است.

حسن‌نژاد گفت: آب پشت حجم مخزن سد مروک هم‌اکنون ۲۴ میلیون مترمکعب، سد ایوشان ۳۳ میلیون مترمکعب، سد خان‌آباد ۱.۷۸ میلیون مترمکعب و سد هاله ۲.۶۲ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان بیان کرد: حدود ۴۰ درصد حجم مخزن سد کزنار و ۱۷ درصد مخزن سد حوضیان هم‌اکنون پر است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140403

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.