تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

گزارش تصویری/ نمایشگاه عکس امین آزادبخت با موضوع دلباختگان حسینی

  • کد خبر : 14679
  • 27 آذر 1391 - 21:06

نمایشگاه عکس های عاشورایی امین آزادبخت و بیات آزادبخت  دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر کوهدشت واحد ۱ لرستان         عکاس : مرتضا خدایگان

نمایشگاه عکس های عاشورایی امین آزادبخت و بیات آزادبخت 

دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر کوهدشت واحد ۱ لرستان

DSC_0017 DSC_0022


DSC04743 DSC04744 DSC04748 DSC04757DSC_0004 DSC04762 DSC04763 DSC04764 DSC04765 DSC04767 DSC04777 DSC04781 DSC04794

 

 

 

 

عکاس : مرتضا خدایگان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=14679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. باسلام . جناب آقای آزادبخت این امکان وجود دارد که این آثار باشکوه را نیز با دسته بندی در سایتتان قرار دهید که کسانی که دسترسی ندارند نیز از دیدن این آثار باشکوه بهرمند شوند.
    با تشکر

  2. اول از همه به خاطر برگزاری این نمایشگاه تشکر میکنیم دوم اینکه آقایان آزادبخت از شماهادیگه بعیده؟لابد میپرسین چرا؟این عکسا واقعاًدر حدمعمولی بودن…اینو دیگه خودتونم متوجه شدین….عکس یعنی خلق آثار نوین نه چیزی که همه میبینن….میگی نه؟قانعم کن…

  3. از همه مسئولین دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ وهنر واحد۱لرستان-کوهدشت, به خاطر برگزاری نمایشگاه عکس دلباختگان حسینی,تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم که مسئولین و اساتیددانشگاه برای برگزاری نمایشگاه های متعدد بخصوص دانشجویان آن دانشگاه همکاری کنند,چرا که برگزاری نمایشگاه کار نیک و باعث ترقی دانشجویان می شود . نظر بنده درموردعکاسی آقایان امین و بیات آزادبخت تنها ۲۰%خوب بودن ومابقی قابل توصیف نیستن,کلیه عکسها تکراری وساده هستندضمنا آن ۲۰%تکراری هستند!قالب عکاسی بایدخلق آثار نوین باشد وباعث جذابیت شود,عکاسی باید یک پدیده تکنولوژیک باشد, نه اینکه عکسهای گذشته سی سال پیش را تکرار کنید! برخی تصور می کنند که عکاسی کاری است بسیار ساده و بدون نیاز به تخصص, به عبارت دیگر هرکسی قادر است به عکاسی بپردازد,درصورتی که تحصیلا ت عکاسی و گرافیک و تجربیات دانش خلاقیت هنر عکاسی را داشته باشد. با آرزوی موفقیت%
    سجاد حسین پور – دانشجوی کارشناسی گرافیک دانشگاه فرهنگ و هنر وحد ۱ لرستان-کوهدشت

  4. با سلام خدمت جناب سجاد حسین پور و سایر دوستان گرافیکی

    بنده هیچگاه درهیچ جایی ادعای اینکه یک عکاس حرفه ای هستم را نداشته ام و ندارم ، بلکه در حد توان چند عکسی را به معرض دید علاقمندان گذاشتیم ، حالا دوستان هرکدام از منظر خویش نگاه میکنند و نظر میدهند که نظر همه قابل احترام است، ولی در این چند روز برام من جای سوال بود که چرا فقط دانشجویان گرافیکی (البته نه همه) فقط بر ضعیف بودن کارها اصرار داشتند طوری که برای من جای سوال بود و این احساس به من دست داد که کلهم گرافیکی ها رابطه خوبی با عکاسان ندارد دلیلش چیست عاقلان دانند،باید به عرض برسانم که آقای حسین پور به ندرت پیدامیشود در شهرمان که رشته دانشگاهیشان عکاسی بوده باشد شاید چند واحد عکاسی گذرانده باشند. به نظر من کسانی در مورد هنری نظر میدهند حداقل باید سبقه ای در مورد آن کار داشته باشند و تجربه آن کار را داشته باشند به اصطلاح کشتی گیرها کار بلد باشند نه اینکه مثلا من بدون دلیل تمام کار گرافیست ها را با حرف زدن زیر سوال ببرم بدون ارایه دلیل، بهتر بود آقای حسین پور دلایل بهتری را عنوان میکردند نه اینکه با کلمات بازی کنند.آرزوی موفقیت برای تمام دوستان عزیزو تشکر از اساتیدگرافیکی عزیز آقایان داریوش جعفری ،سجاد آزادبخت و جناب علیآقا حسین پور که برای این نمایشگاه واقعا زحمت زیادی کشیدند.

    بیات آزادبخت -دانشجوی رشته روابط عمومی دانشگاه فرهنگ و هنر وحد ۱ لرستان-کوهدشت

    • با سلام به دوستانی که زحمت کشیدن واسه این نمایشگاه.هر چیزی ۱سری خوبی ها داره ۱سری بدی ها .در جواب آقای بیات آزادبخت باید بگم که:
      شما دارین میگین کسایی باید نقد کنن که سر رشته ای داشته باشن از هنر عکاسی بعد دارین میگین تو کوهدشت کسی نیست که از عکاسی شناخت عمیقی داشته باشه…. خوب شما هدفتون از نمایشگاه بر پا کردن تو کوهدشت چی بود؟یا کلا تو دانشگاهی که رشته ی عکاسی نداره وباز دید کننده هاش اغلب دانشجو های گرافیک بودن؟سعی نکنید عکاسی و جدا از گرافیک بدونید عکاسی بخشی از گرافیک هستش هم شما که عکاس هستید میتونید راجع به کارهای گرافیکی نظر بدید هم گرافیکی ها آزادن که از دید خودشون نظر بدن و همه ی دوستداران هنر حق این و دارن که چه خوب چه بد دیدشونو بگن.به نظر من مزیت نمایشگاه بر پا کردن همین تبادل نظر هاست شما با عکس هاتون دیدتونو بیان کردید ما با کامنت گذاشتن هامون نظرمون و میگیم نظر شخصی ه من این بو که کارا واقعا ضعیف بود و در حد ۱نمایشگاه نبود بجز چند مورد که خوب بودن امید وارم تو نمایشگاه بعدی حرفی برای گفتن داشته باشید با عکاسهای ه بهتر که جایی برای نقد منفی کردن نباشه نه با جواب دادن کامنت منتقد هاتون….با تشکر از کسایی که زحمت کشیدن……

  5. باتشکر از شما عاشقان حسینی آقایان امین و بیات آزادبخت ، خدایگان در برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی انشالله شروعی باشد برای برگزاری هرچه بهتر این نوع نمایشگاهها توسط شما دانشجویان عزیز.

  6. ممنون آقای آزادبخت واقعاعکسهای زیباوقشنگی هستندموفق باشید…

  7. آقای بیات آزادبخت انتقاد پذیر باشید….ما که به شما توهینی نکردیم فقط نظر خودمونو از دید گرافیکی خودمون گفتیم.حالا شمام قبول کنید که باید بیشتر رو ایده هاتون کار کنین فقط تکراری بودن …همین.

  8. ممنون اقای بیات من خودم دانشجوی کارشناسی ارش گرافیکم ازتون تشکر میکنم نمایشگاه خوبی داشتید بخاطر این تشکر که شما تو رشته عکاسی تبحرنداشتید اما خوب عکاسی کردید ممنون

  9. با سلام
    چی بگم نمیدونم!
    هرچقد بهتون خسته نباشید بگیم بازم کمه
    خداقوت دوستان
    با کسب اجازه از آقایان آزادبخت در مورد اون آقایی که نظرش منفی بوده به نمایشگاه ، نظرشون محترمه اما باید بگم آقایان آزادبخت حداقل کاری که تونستن انجام بدن این بوده که نمایشگاه رو برگزار کنن حالا یا اثرات ضعیف بودن یا خوب و عالی ولیکن جرات این رو داشتن که نمایشگاه رو زدن . به هرحال شما انتقاد میکردین اما نه به این شدت که دوستان از زدن نمایشگاه پشیمان بشن، من به جای دوستان از شما که نظر دادین تشکر میکنم

  10. بابت برپایی نمایشگاه انصافاً خسته نباشید عرض می کنم
    از دیدن نمایشگاه خیلی لذت بردم با احترام به آقای بیات، مخصوصاً کارهای حرفه ای امین آزادبخت که همه ی اونها سرشار از حس و پویایی بود از جمله عکس خانم سراپا گلمالی شده و… ، البته نقطه ضعف نمایشگاه هماهنگ نبودن کیفیت کاری آثار بود و کاملاً فاصله سطح کیفی و هنری دو عکاس (حرفه ای بودن و آماتور بودن ) مشهود بود .
    برای هر دو هنرمند عزیز آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در نمایشگاههای بعدی کارهای بهتری را به نمایش بزارند.
    مانا باشید

  11. با سلام و خسته نباشید خدمت دوست عزیزم امین جان و آقای بیات آزادبخت…
    از دیدگاه من برخی از عکسها علاوه بر بیان موضوعشون،بار مفهومی بالایی هم داشتن که البته
    امیدوارم بر حسب اتفاق نبوده باشن،در کل تلاشتون بسیار قابل تحسینه،همیشه موفق باشین…

  12. با سلام خدمت دوستان عزیزم امین و بیات آزاد بخت
    مثل اینکه از انتقاد بنده ناراحت شده اید اما نظر من از نگاه گرافیکی بوده ,و صرفا به خاطر رشد و پیشرفت عکاسی شما بوده زیرا عکاسی هنریست که همیشه به سمت پیشرفت سوق دارد و هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد،ضمنا یک هنرمند خوب هنرمندیست که انتقاد پذیر باشد،امیدوارم از انتقادات من ناراحت نشده باشید.در آخر از نظر شخصی من عکساتون خوب بودن.

    سجاد حسین پور – دانشجوی کارشناسی گرافیک دانشگاه فرهنگ و هنر وحد ۱ لرستان-کوهدشت

    • سلام بر دوست عزیز سجاد
      شما از کجا میدونید که من ناراحت شدم که اسم منو اینجا ذکر کردین من که تا حالا در مورد کامنت شما چیزی ننوشته بودم ؟!!
      درضمن دلیلی بر ناراحتی نیست این نظر شخصی شماست و کاملاً قابل احترام …

    • با سلام

      جناب آقای حسین پور بنده اصلا از حرفهای شما ناراحت نشده ام مخلص شما و تمام دوستانی هم که نظر داده اند هستم،حرف من این بود شما که نظر داده ای قطعا هم باید راهکار هم بدید که نگاه ما من بعد در عکاسی چطور باشد یعنی در واقع نحوه ی عکس گرفتن چطور باید باشد که شما و مخاطبان خاص را راضی کند ضمن اینکه ما در این نمایشگاه مخاطبان عام را هم در نظر گرفته ایم.چند روز پیش با یکی از دانشجویان گرافیکی که صحبت میکردم چونکه عکسش در سوگواره عکس پذیرفته نشده بود تمام شرکت کنندگان ،برگزیدگان و داور مسابقه را به شدت مورد انتقاد قرار داد که همه آنها حتی معنای عکس را هم نمیفهمند و همه را متهم به ……کرد، شاید بنده هم با ذهنیت بد وارد این بحث شدم که از همه دوستان عذرخواهی میکنم.

      آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان
      بیات ازادبخت-دانشجوی رشته روابط عمومی دانشگاه فرهنگ و هنر کوهدشت واحد ۱ لرستان

  13. سلام به دوستان عزیزم
    امیدوارم که آقای آزادبخت یک لینک برای نظرات خصوصی در کل پیج های سایت در نظر بگیرند تا این مشکلات از قبیل انقادات پیش نیاد این سایت یه سایت خبریه که هر کسی می تونه ازش استفاده کنه چرا ما نمی تونیم درست و بی کینه با دوستامون حرف بزنیم و همش داریم تدافعی بر خورد می کنیم
    ممنون

  14. با درود به دوستان گرامی .
    ضمن خدا قوت و دست مریزاد به بیات و امین آزادبخت خوب، و تلاش هنرمندانه شان در برگزاری این نمایشگاه.
    در ابتدا همین که برگزاری چنین نمایشگاهی و وجود چنین فضایی باعث ایجاد بحث و تبادل نظر شده است ، خودش بیان گر طی شدن بخش عظیمی از راه پیش روست.
    در ادامه اینکه ، من شخصن یکی از طرفداران نقد هستم. اگر نقد و تضارب آرا نباشد حرکتی رو به جلو شکل نمی گیرد. قطعن این نمایشگاه، چه عکس های امین و چه بیات خالی از نقد و اشکال نبوده و هر کدام از این دوستان به همراه ما ، تا خلق آثار ناب فاصله ی زیادی داریم.
    اما در نقد برخی چیزها باید لحاظ شود تا نقد علمی لقب بگیرد و بشود به آن استناد کرد و روی آن حساب باز کرد.
    یکی از این اجزا، دانستن عناصر نقد و عناصر موضوع مورد نقد است. یعنی اولن من روش های درست نقد را شناخته باشم و دوم اینکه در مورد موضوع بحث اطلاعات و سواد کافی داشته باشم. نظر شخصی دادن راحت است. اما انتظار نداشته باشیم نسبت به هر نظر شخصی دیدی مثبت وجود داشته باشد(چه بسا برخی نظرات شخصی درست از آب در آمده و مفید واقع می شوند)
    در بین نقد (در همه جا) همواره نقد شخصی وجود دارد، نقد علمی وجود دارد، نقد سطحی و عمقی وجود دارد و نقد مغرضانه هم وجود دارد .(در جریان همین مسابقه ی عکس بودند کسانی که ابتدایی ترین عکس را داده بودند انتظار برگزیده شدن داشتند و وقتی اسمشان نبود تمام دنیای عکاسی را زیر سوال بردند). ما سعی کنیم به سمت نقد علمی و عمقی پیش برویم تا دیده شویم و مورد استناد قرار بگیریم. در خیلی جاها متر و معیار مشخص است پس خارج از این متر و معیار حرف زدن زیاده گویی ست.
    عکاسی هم از این قائده جدا نیست . نکته ی دیگری که به ذهنم رسید بخشی از صحبت دوستان بود که داشتن اطلاعات و سواد آکادمیک را لازمه ی پیشبرد هنر (حالا در اینجا عکاسی) دانسته اند. بله این خوب است و خیلی جاها لازم است و کمک می کند. اما لزومن نمی توان گفت که اگر کسی مثلن رشته ی دانشگاهی اش عکاسی ست خوب عکس می گیرد و کسی که درس عکاسی نخوانده عکاس خوبی نیست. تکرار می کنم این خیلی خوب است اما مطلق نیست. نه فقط در عکاسی بلکه در همه ی رشته ها. بسیار دکترها و استادان دانشگاه ادبیات داریم که توان سرودن یک بیت شعر را ندارند. خیلی از ستاره های نمایش و سینما اصلن سینما نخوانده اند. موزیسین های خبره ای در دنیا داریم که حتا نت را هم بلد نبوده اند و بر عکس اینها هم صادق است. بی سوادها و کم سوادهای شاعری داریم که کارشان کارستان است. نمایش خوانده های نا بازیگر زیادی داریم. و موسیقی خوانده هایی که نمی توانند یک آهنگ کوچک و معمولی بسازند. عکاسی هم از این دست است.
    برای دو دوست عکاس و دوستانی که مطمئنن با نیت نیکو نظر گذاشته اند تندرستی آرزو دارم.

    • علییییییییییییییییی ، مالت آباد کمی کوتاه گویی کن ، حالا کی حوصله داره این همه رو بخونه!!!!!!!!!!!!!!!

  15. قبلا ظرفیت انتقادتون بالا بود الان چتون شده؟ بخدا بیشتر نقدها بخاطر کمک به میرملاسه!! نه مسخره!! واسه خودتون میگم یکم ظرفیت داشته باشین! امین جنبه داری و دوستات ندارننننننننننننننننننننننننن

  16. دردش به جونم

  17. فدای خودش و عکساش بشم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.