تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

۱۳۵میلیارد تومان برای مقابله با خشکسالی در لرستان نیاز است

  • کد خبر : 64281
  • 25 بهمن 1393 - 8:40

  مدیرکل ستاد حوادث غبرمترقبه استان لرستان گفت: ۱۳۵ میلیارد تومان اعتیار برای مقابله با چالش خشکسالی در این استان نیاز است. به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، رضا آریایی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار از سوی دستگاههای اجرایی برای مقابله با چالش […]

81504363-6272107

 

مدیرکل ستاد حوادث غبرمترقبه استان لرستان گفت: ۱۳۵ میلیارد تومان اعتیار برای مقابله با چالش خشکسالی در این استان نیاز است.
 
به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، رضا آریایی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار از سوی دستگاههای اجرایی برای مقابله با چالش ناشی از خشکسالی در استان پیش بینی شده است.

به گفته وی در این ارتباط شرکت آب منطقه ای لرستان ۲۰ میلیارد تومان، شرکت آب و فاضلاب روستایی ۷۰ میلیارد تومان و شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز ۴۵ میلیارد تومان برای مقابله با چالش تنش آبی استان طی سال ۹۴ پیش بینی کرده اند.

آریایی با بیان اینکه تامین این اعتبار مورد نیاز به وزارت نیرو پیشنهاد و ارائه شده است گفت: امیدواریم تامین این اعتبارات از سوی نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با این حوزه در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب تمام نقاط استان لرستان در موضوع بارش ها تصریح کرد: در حوزه آب شرب و آب کشاورزی در همه نقاط استان با مشکل مواجه هستیم و تنها پنج استان در کشور وضعیت نرمالی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بدلیل پوشش گیاهی موجود در لرستان کانون گرد و غبار نداریم عنوان کرد: چند روش برای مقابله با بحث ریزگردها در لرستان می تواند به کاربرد شود که یکی از آنها مسئله آموزش همگانی است که صدا و سیما باید در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهد.

آریایی گفت: حفظ پوشش گیاهی می تواند در مقابله با ریزگردها بسیار موثر باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64281

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.