تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان: برنامه‌ریزی برای جلوگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی صورت گیرد

  • کد خبر : 79782
  • 05 آذر 1394 - 12:30

  به گزارش میرملاس‌؛ محمد تقی شاکرمی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان پلدختر به تشریح جرایم و تخلفات قبل، حین و بعداز انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات امر بسیار مهم و سرنوشت سازی است که در قانون اساسی پیرامون آن بحث شده و این اهمیت موضوع را می […]

 

به گزارش میرملاس‌؛ محمد تقی شاکرمی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان پلدختر به تشریح جرایم و تخلفات قبل، حین و بعداز انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات امر بسیار مهم و سرنوشت سازی است که در قانون اساسی پیرامون آن بحث شده و این اهمیت موضوع را می رساند.

شاکرمی افزود: باید قبل از انتخابات به فکر بوده و اقدامات لازم را انجام دهیم تا برای برگزاری انتخابات دغدغه ای نداشته و جلوی جرایم و تخلفات را بگیریم.

وی با بیان اینکه برخی کاندیداها با تهدید و تطمیع مردم را فریب داده و اغفال می کنند ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که امانت را به اهلش بسپاریم و فضایی ایجاد شود که مردم آزادانه در انتخابات تصمیم بگیرند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است نه چیز دیگر.

وی گفت: باید اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گرفته و آگاهی مردم ارتقا، تقویت و تثبیت شود چرا که وعده های بزرگ و دروغی که کاندیداها به مردم می دهند باعث چالش هایی بعد از انتخابات می شود.

شاکرمی افزود: کاندیداهای انتخاباتی نباید به تخریب یگدیگر بپردازند زیرا هیچ امر شرعی و غیر شرعی این اجازه را نداده که با حیثیت انسان ها و افراد بازی شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان اهانت و افترا به دیگران که ترور معنوی محسوب می شود را از تخلفات و جرایم انتخاباتی دانست و افزود: آنهایی که با این نردبان ها بالا می روند یک باره سقوط خواهند کرد.

وی گفت: در جامعه اگر مشکلی وجود دارد به علت نبود نظارت صحیح است که پرونده های بزرگ و کلان تخلف در کشور ایجاد می شود.

فرماندار پلدختر نیز در این جلسه گفت: ملاک عمل ما در برگزاری انتخابات اسفند ماه امسال فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری است و دولت بر برگزاری انتخابات سالم، شفاف و رقابتی با حضور حداکثری تاکید دارد.

نورالدین درمنان افزود: لازمه حضور حداکثری حفظ اعتماد مردم است و مصمم هستیم انتخاباتی سالم و با شکوه داشته و آنچه که در خور و شایسته مردم بوده انجام شود.

وی گفت: برخی مسئولان اعتقاد دارند که وقت خارج از موعد اداری متعلق به شخص خودمان است این مطلب درست ، اما مگر در چند روز تبلیغات رسمی و قانونی مجاز به این کار باشند.

فرماندار پلدختر گفت: مسئولان و مجریان انتخابات باید بر اساس قانون عمل کنند و نخستین نکته ای که باید به آن توجه کنند اجرای کامل قانون و خودداری از برخورد سلیقه ای با نامزدهای انتخاباتی و فراهم ساختن محیطی آرام برای انجام رقابتی سالم است./مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.