تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

آمار بازدید از قلعه فلک الافلاک به مرز ۴۰ هزار نفر رسید/ دیار فلک الافلاک مملو از گردشگر

  • کد خبر : 84914
  • 09 فروردین 1395 - 22:43

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد با ۳۸هزار و ۸۸۴ بازدیدکننده با بیشترین اقبال بازدیدکنندگان نوروزی مواجه بوده است.

635476044457664977

 

مهدی بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش هفت‌درصدی اقامت مسافران نوروزی در مراکز اقامتی لرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: مراکز اقامتی استان لرستان شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مراکز اقامتی روستایی، مدارس، کمپ‌های شهرداری و دیگر اماکن که برای اقامت و اسکان مسافران تجهیز شده است، از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون روزانه پذیرای ۳۴ هزار نفر بوده‌اند.

وی با اشاره به تجهیز برخی اماکن عمومی برای اسکان موقت مسافران نوروزی عنوان کرد: در روزهای اخیر با شدت گرفتن بارندگی‌ها علاوه بر اماکن اقامتی موجود برخی اماکن عمومی نظیر غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی  خرم‌آباد برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز و آماده‌سازی شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان افزود: در حوزه اقامتی درمجموع از ۲۸ اسفندماه گذشته تاکنون کل اقامت ثبت‌شده در سیستم آماری مراکز اقامتی لرستان ۳۰۳ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به پربازدیدترین اثر تاریخی و گردشگری استان لرستان تصریح کرد: بر اساس اطلاعات و آمار ثبت‌شده از سراسر استان قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد با  ۳۸هزار و ۸۸۴ بازدیدکننده از ۲۸ اسفندماه تاکنون با بیشترین اقبال بازدیدکنندگان مواجه بوده است.

بهاروند همچنین از کاهش نرخ بهای بلیت ورودی قلعه فلک الافلاک به قیمت گذشته خبر داد و افزود: با انتقاد استاندار لرستان مبنی برافزایش بهای بلیت این اثر تاریخی بهای آن به قیمت گذشته برای استفاده عموم مردم و گردشگران کاهش یافت.

وی با اشاره به وجود پنج هزار اثر تاریخی ثبت‌شده در استان لرستان خاطرنشان کرد: از ۲۸ اسفندماه تاکنون یک‌میلیون و ۴۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی استان لرستان بازدید کرده‌اند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به انجام بازدیدهای میدانی گفت: تاکنون ۹۳۰ بازید میدانی از مراکز اقامتی مختلف و مدارس اسکان نوروزی انجام‌شده که رضایتمندی مسافران نوروزی نتیجه جمع‌آوری نظرات مختلف گردشگران و مسافران نوروزی بوده است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=84914

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.