تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

تدابیر ویژه نیروی انتظامی کوهدشت برای روز طبیعت

  • کد خبر : 84938
  • 12 فروردین 1395 - 14:41

تدابیر لازم برای امنیت و آرامش مردم در روز طبیعت اندیشیده شده و واحدهای گشتی این کلانتری ها و یگان امداد و پلیس های تخصصی در تمامی پارک ها و تفرجگاه های سطح شهر، حضوری پررنگ خواهند داشت.

6fabf140-d5a0-490e-a2e8-5217edfe4434

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت گفت: تدابیر لازم برای امنیت و آرامش مردم در روز طبیعت اندیشیده شده و واحدهای گشتی این کلانتری ها و یگان امداد و پلیس های تخصصی در تمامی پارک ها و تفرجگاه های سطح شهر، حضوری پررنگ خواهند داشت.

به گزارش میرملاس؛سرهنگ “عزت اله غلامی” جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت در گفت و گو با این پایگاه گفت: پلیس کوهدشت در آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت مردم در روز طبیعت به سر می برد.

وی از اعمال تدابیر ویژه برای این روز خبر داد و گفت: تمامی واحدهای گشتی کلانتری ها و یگان امدادو پلیس های تخصصی این فرماندهی در این روز، علاوه بر حضور پررنگ در پارک ها و تفرج گاه های سطح شهر و مراقبت از اموال و نوامیس مردم با حضور محسوس و نامحسوس در محلات مراقب منازل خالی از سکنه نیز خواهند بود.

سرهنگ “غلامی” خاطرنشان ساخت: بی شک هدف از اجرای این طرح در روز طبیعت، افزایش ایمنی شهروندان عزیز می باشد که در این خصوص از مردم فهیم شهرستان کوهدشت تقاضا می شود با احترام گذاشتن به قانون و همکاری تنگاتنگ و صمیمانه با پلیس خاطره خوشی را در این روز به یادگار بگذارند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ حضور اکثریت مردم در گردشگاه ها و خالی از سکنه بودن منازل گشتهای ویژه جلوگیری از سرقت فعال خواهند بود ، افزود:خانواده های محترم با اقدامات پیشگیرانه، فرصت ارتکاب سرقت را از سارقین سلب نمایید و در موقع ترک منازل خود در این روز نکات ایمنی را مراعات نمایند.

سرهنگ “غلامی” توصیه هایی نیز به مردم کرد و با اشاره به احتمال وقوع بعضی حوادث در این روز تاکید کرد : متاسفانه همه ساله مشاهده می شود که شهروندان سبزه های عید خود را روی خودرویشان قرار می دههد که در هنگام تردد به سطح خیابان افتاده و باعث بروز مشکلاتی در عبور و مرور و همچین وقوع تصادف می شود که در این زمینه ماموران از تردد خودروهای همراه با سبزه جلوگیری خواهند کرد.

وی افزد: توصیه می کنیم والدین با مدیریت صحیح بر رفتار جوانان و نوجوانان خود آنان را از خطرات و سوانح احتمالی و آسیب های اجتماعی در این روز آگاه کرده و از رها کردن دختربچه های خردسالشان با زیور آلات در پارک ها خودداری نمایند زیرا این کار آنها باعث سوءن استفاده سارقان برای سرقت طلاجات اطفال شما خواهد شد .

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت یکی از مواردی که باعث به وجود آمدن حوادث خطرناک در سطح شهر می شود را سوار شدن تعداد زیادی از اعضای خانواده در پشت وانت ها و تردد موتورسیکلت ها با چند ترک نشین و همچنین انداختن سبزه در وسط خیابان هاست که از شهروندان می خواهیم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به مسایل ایمنی در تامین امنیت و آرامش شهر خود سهیم شوند و از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری نمایند، در پایان وی افزاود شهروندان با رعایت نکاتی هرچند ساده می توانند زمینه های وقوع سرقت را از بین برده و فرصت ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کنند .

از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

۱-منزل خود را به سیستم­های امنیتی هشدار دهنده تجهیز کنید .

۲-منزل خود را به افراد مطمئن و امین بسپارید .

۳-از بستگان و آشنایان قابل اعتماد بخواهید که بصورت مستمر از منزل شما سرکشی نمایند .

۴-طلا، جواهرات، اسناد ، مدارک و وجوهات نقد خود را به صندوق امانات بانک­ها و یا افراد مورد اطمینان بسپارید و از حمل آن خودداری کنید .

۵-از سپردن کلید منزل به افراد غیرمطمئن، شرکت‌ها، کارگران وتعمیرکاران خودداری نمایید .

۶توصیه می­شود بر روی نورگیر و پنجره­ها به ویژه در طبقات همکف و مسیر لوله­های گاز، حفاظ نصب کنید.

۷-از قفل­های محکم و استاندارد برای درب منزل استفاده نمایید .

۸-جهت روشنایی منازل در شب، از چراغ‌های تایمر استفاده کنید .

۹-در زمان خرید خانه و یا  جابه جایی مستاجر، حتماً توپی قفل درب‌های ورودی و اصلی را تعویض کنید

۱۰-لیست مشخصات و جزئیات اموال با ارزش خود را تهیه و همراه داشته باشید.

۱۱-در هنگام ترک منزل حتماً درب ورودی، درب حیاط، پنجره‌های مشرف به کوچه و درب مشرف به بالکن را قفل نمایید.

۱۲-در مسافرت‌های طولانی، مراتب را به پاسگاه و کلانتری محل سکونت خود اطلاع دهید .

۱۳-تلفن‌های تماس پاسگاه و کلانتری محل را یادداشت نموده و یا به خاطر بسپارید

۱۴-اگر در یک مجتمع چند واحدی زندگی می‌کنید به نحوی برنامه­ریزی نمایید که هیچگاه ساختمان به طور کامل خالی از سکنه نباشد .

۱۵-اگر به صورت غیرعادی دسته کلیدتان مفقود گردید‌، سریعاً نسبت به تعویض توپی قفل‌ها اقدام کنید .

۱۶-از روشن گذاشتن چراغ، رادیو و تلویزیون به صورت مستمر خودداری کنید .

۱۷-با دیده شک به افرادی نگاه کنید که گل و شیرینی در دست دارند و تحت پوشش مهمان به دنبال آدرس می‌گردند

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=84938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.