تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

زنده گیری مار آتشی توسط یک روستایی در پلدختر

  • کد خبر : 85948
  • 13 خرداد 1395 - 10:01

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: یک حلقه مار آتشی که وارد منزل یک روستایی پلدختر شده بود توسط وی زنده گیری و تحویل این اداره گردید به گزارش میرملاس، امیر رضا محمدی نژاد در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: این فرد پلدختری که رضا عزیزی فرد ساکن روستای اسلام اباد است که […]

snakes-know-better

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: یک حلقه مار آتشی که وارد منزل یک روستایی پلدختر شده بود توسط وی زنده گیری و تحویل این اداره گردید

به گزارش میرملاس، امیر رضا محمدی نژاد در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: این فرد پلدختری که رضا عزیزی فرد ساکن روستای اسلام اباد است که هدف از این اقدام را کمک به حفظ محیط زیست و تنوع زیستی اعلام کرد.
وی افزود : در حالی که همه با دیدن مار وحشت زده شده ولی در کمال خونسردی و با ابزار متداول خانگی ( تی شستشو و دبه ) این مار را در ظرفی هدایت و تحویل اداره محیط زیست شهرستان پلدختر داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر بیان کرد : این امر نشان از ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین شهروندان دارد و کارهای آموزشی و فرهنگی اجرا شده مثمر ثمر واقع شده اند .
وی عنوان کرد: این گونه در نزدیک ترین زیستگاه به محل مشاهده شده و دور از اماکن مسکونی رهاسازی گردید .
محمدی نژاد گفت: مار آتشی (سیاه سوجه) با نام علمی Coluber jugularis و نام انگلیسی Fire racer snake جزء مارهای غیر سمی می باشد که حداکثر طول بدنش ۱۵۰ سانتیمتر ،و دم آن ۳۸ سانتیمتر می باشد .
وی تصریح کرد: مار آتشی از مارمولک‌ها ،‌مارها ،‌جوندگان کوچک ،‌پرندگان کوچک و گاهی دوزیستان تغذیه نموده و معمولاً ۵ تا ۱۲ تخم نسبتاً بزرگ می گذارد. حالت مار معمولاً عصبانی است اما در برخورد با انسان فرار نمی کند ،
وی خاطر نشان کرد: مار آتشی ‌با صدای هیس هیس شدید انسان را ناراحت می کند و سعی دارد با حمله‌های مکرر او را گاز بگیرد .
محمدی نژاد اظهار داشت: زیستگاه آن مناطق نیمه صحرایی ، دشتها ، مزارع ، علفزارها ،‌ مناطق صخره ای ، چمن زارها ،‌جنگلها ، باغچه‌ها می باشد .
رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: مار آتشی از لحاظ انتشار جغرافیایی در جنوب ترکیه ،‌سوریه ،‌شرق مدیترانه ، ایران ، شمال عراق ، شرق اروپا ،‌شوروی سابق است .
محمدی نژاد اظهار داشت: زیستگاه مار آتشی به صورت پراکنده در کشور در استانهای آذربایجان شرقی و غربی ،‌اردبیل ، مازندران ، گیلان ، خراسان ، سمنان ، زنجان ، مرکزی ، تهران ، اصفهان ، همدان ، ‌بو شهر ، کرمانشاهان ، لرستان ، خوزستان ،‌کردستان ،‌قزوین می باشد.

تهیه خبر : اسما اسماعیل پور

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.