تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

فرودگاه خرم‌آباد تعطیل نمی شود

  • کد خبر : 86607
  • 09 تیر 1395 - 0:25

  مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: این فرودگاه تعطیل نیست ولی به دلیل انجام عملیات طرح توسعه تعداد پروازهای آن محدود می شود. به گزارش میرملاس ؛ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اسفندیار کیانی افزود: به‌زودی باند فرودگاه خرم‌آباد در سه فاز روکش شده و سطح ایمنی آن ارتقا می‌یابد. وی اظهار کرد: این طرح از […]

 

مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: این فرودگاه تعطیل نیست ولی به دلیل انجام عملیات طرح توسعه تعداد پروازهای آن محدود می شود.

به گزارش میرملاس ؛ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اسفندیار کیانی افزود: به‌زودی باند فرودگاه خرم‌آباد در سه فاز روکش شده و سطح ایمنی آن ارتقا می‌یابد.
وی اظهار کرد: این طرح از ۱۲ تیرماه امسال به مدت سه ماه عملیاتی می‌شود و پروازهای شرکت‌های هواپیمایی طی این زمان با محدودیت‌ می‌توانند در فرودگاه خرم‌آباد نشست و برخاست داشته باشند.
کیانی عنوان کرد: فاز نخست اجرای روکش باند این فرودگاه به طول یک هزار متر شروع می‌شود که در مدت سه ماه حدود دو هزار و ۶۰۰ متر از باند عملیاتی است و شرکت‌های هواپیمایی در صورت تمایل می‌توانند پروازهای خود را با محدودیت و اصلاح ساعت پروازی برقرار کنند.
وی ادامه داد: به این ترتیب پرواز در مسیر تهران- خرم‌آباد می‌بایست ساعت ۵:۳۰ از فرودگاه مهرآباد انجام شود و پروازهای خرم‌آباد به سایر مقاصد ساعت ۷:۱۵ این فرودگاه را ترک کنند.
به گفته وی در فاز نخست یکهزارمتر از باند سه هزار و ۶۰۰ متری فرودگاه طی ۲۰ روز روکش می‌شود و در این مدت دو هزار و ۶۰۰ متر از باند قابل استفاده است و شرکت های هواپیمایی می‌توانند با محدودیت و انتقال پروازهای خود به صبح زود از باند این فرودگاه بهره‌ ببرند.
کیانی اضافه کرد: بنابراین در این مدت فرودگاه تعطیل نخواهد شد و همه عوامل عملیاتی و انسانی مطابق مقررات آماده ارایه خدمات هوانوردی و فرودگاهی هستند.
به گفته وی فاز دوم این عملیات به مدت ۴۵ روز مربوط به روکش یکهزار و ۶۰۰ متر دیگر باند است که در این مدت پروازهای فرودگاه خرم‌آباد لغو خواهد شد اما در فاز سوم آن نیز یک هزار متر باقی مانده باند فرودگاه روکش شده و پروازهای این فرودگاه با محدودیت‌ همچون فاز یک برقرار خواهد بود.
کیانی هدف از اجرای ارتقای مقاومت و اصلاح روکش باند را جلوگیری از شن‌زدگی، آب‌زدگی و ارتقای ایمنی باند فرودگاه خرم‌آباد برشمرد و گفت: پیش از این طول باند این فرودگاه سه هزار و ۲۰۰ متر بوده که به تازگی حدود ۴۲۰ متر به طول آن اضافه شده است که در این پروژه روکش یکسانی بر طول کل این باند ایجاد می‌شود.
وی گفت: همچنین همزمان در این طرح، سیستم روشنایی باند پس از ۲۵ سال تعویض خواهد شد.
کیانی اظهار کرد: مدت زمان این طرح سه ماه پیش‌بینی شده و برای آن به ۷۰ هزار تن آسفالت نیاز است.
به گفته وی ارتفاع روکش باند نیز ۱۳ تا ۱۸ سانتیمتر افزایش خواهد یافت و هزینه آن از محل اعتبارات استانی در قالب طرح توسعه فرودگاهی تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: اعتبار کل طرح توسعه فرودگاهی ۵۲۰ میلیارد ریال بوده و خرید، نصب و بهره‌برداری از سیستم روشنایی باند به عهده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که برای آن نیز حدود ۴۰میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
گفتنی است هم اکنون ۲۸ پرواز هفتگی به مقاصد تهران، مشهد و ماهانه یک پرواز عتبات عالیات در فرودگاه خرم‌آباد برقراراست.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=86607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.