تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

کوچ تدریجی مراکز آموزش عالی از کوهدشت؛ چه کسی پاسخگوست؟

  • کد خبر : 86814
  • 18 تیر 1395 - 12:17

  این روزها نخبگان کوهدشتی یکی از پی دیگری با تجویز نسخه هایی شفابخش برای آن چه که زخم های مزمن و عمیق ناشی از محرومیت تاریخی این دیار می خوانند، درصدد نجات زادبوم شان از معضلات عدیده ای هستند که دهه هاست چونان مرضی سخت و صعب العلاج گریبان این دیار را چسبیده است. […]

photo_2016-07-06_03-03-22

 

این روزها نخبگان کوهدشتی یکی از پی دیگری با تجویز نسخه هایی شفابخش برای آن چه که زخم های مزمن و عمیق ناشی از محرومیت تاریخی این دیار می خوانند، درصدد نجات زادبوم شان از معضلات عدیده ای هستند که دهه هاست چونان مرضی سخت و صعب العلاج گریبان این دیار را چسبیده است. یکی از ضرورت تسریع در روند احداث سد معشوره سخن به میان می آورد و دیگری فعال سازی فوری واحدهای تولیدی را درمان قطعی این درد می داند و در این میان البته همگان بر ضرورت حضور پویا و موثر واحدهای دانشگاهی به عنوان شرط بی بدیل پرورش نخبگان بومی و در نتیجه حرکت به سمت اعتلای کوهدشت و نجات این دیار به غایت محروم از بن بست های عدیده اش تاکید دارند.

با این وجود به نظر می رسد نه تنها قرار نیست تلاشی در جهت بالا بردن تراز کمی و کیفی دانشگاه های شهرستان کوهدشت که به عنوان پایه و اساس مورد نیاز برای رشد و پیشرفت این دیار شناخته می شوند، صورت پذیرد که حتا شوربختانه شنیده ها حاکی از این است که باید دردمندانه شاهد انتقال تدریجی و چراغ خاموش این مراکز آموزش عالی به دیگر شهرها بود. مراکزی که در مدت نسبتاً کوتاهی که از برآمدن شان می گذرد به گواه همگان اثرات مثبت غیرقابل انکاری را به انحاء گوناگون بر جنبه های مختلف زندگی کوهدشتیان نهاده اند.

حال این روزها خبر می رسد که هیئت موسس “دانشگاه جویندگان علم” با اکثریت غیربومی شرایط را به لحاظ اقتضائات مالی برای ادامه ی حضور در کوهدشت مناسب ندیده و بر ضرورت انتقال این مرکز علمی مهم به مرکز استان اصرار می ورزد.

بر همین اساس اقشار مختلف مردم کوهدشت از دانشگاهی و فرهنگی تا بازاری و فعالان اجتماعی با تسلیم نامه ای به دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از وی تقاضا کرده اند هر چه سریع تر به این بدعت نامبارک و محروم نمودن تدریجی کوهدشت از رشد علمی پایان دهد.

متن نامه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

باسلام و درود بر روح رفیع و ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر انقلاب اسلامی،در پهنه ی گیتی و آرزوی توفیق و سربلندی برای جنابعالی در پیشبرد اهداف عالی دولت عدالت محور جمهوری اسلامی ایران.

خدای بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که در ضل مقام عظمای ولایت و مرجعیت حضرت آیت الله خامنه ای توفیقی عطا فرمود که وجود مراکز علمی از جمله دانشگاه فنی ومهندسی جویندگان در شهرمان کوهدشت بهره مند هستیم که دارای ۶۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد،کارشناسی،کاردانی که با جذب رشته های کاربردی و مورد نیاز جامعه مانند کامپیوتر،عمران،شهرسازی،معماری،

برق،نقشه برداری،حسابداری،تربیت بدنی و…که موجب ارتقا سطح سواد منطقه گردیده است و همکاری بیش از یکصد نفر از نخبگان منطقه با این دانشگاه،ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و دیگر موارد را می توان اشاره کرد.

از دید ما ا اساتید،کارمندان،نخبگان، بازاریان،فعالان اجتماعی،شهروندان،خانواده های شهدا و ایثارگر،دانشگاه جویندگان شگفت آور ترین سازمان علمی و اداری در شهرستان بوده که به صورتی باور نکردنی در رشد و توسعه ی این شهرستان نقش کلیدی و اساسی داشته است و مانند تابلوی زیبا و زرینی،کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را باور و به نمایش گذاشته است

لذا از آن مقام که پیوسته به جامعه علمی و این شهرستان لطف و توجه ویژه داشته اید تقاضای ابقاء این دانشگاه در شهرستان کوهدشت را داریم.زیرا مجموعه ای با این درجه از اهمیت و با عملکرد بسیار مطلوب و بالاتر از حد انتظار که با شتاب چشمگیری در این مقطع حساس که در حال رشد و بالندگی می باشد انتقال این دانشگاه در این شرایط پسندیده نمی باشد.

خبر انتقال دانشگاه به مرکز استان توسط هیئت موسسین نه تنها لذت حضور و سرور و شوق و اشتیاق را از مردم سلب می نماید و بر محرومیت این کهن دیار رنج دیده می افزاید بلکه سبب افزایش هزینه اولیای دانشجویان می گردد و کور امیدی که ما برای اعتلای سطح علمی فرزندان خویش داشتیم با این حرکت به خاموشی می گراید.

با تشکر و سپاس

مردم ولایتمدار و تشنه عدالت کوهدشت

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=86814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 25در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۲۴
  1. باسلام،این امتیاز متعلق به جغرافیای کوهدشت ومردم محروم این شهرستان هست.پس نباید اجازه دادگروهی سودجو که بدنبال منافع خودهستن این دانشگاه رو به جایی دیگه انتقال بدن،ضمنآ بایدعرض کنم دانشگاه حویندگان علم فنی ومهندسی است واین امرباتوجه به معضل بیکاری شهر توانسته منشاء خیروبرکت باشه.

  2. واقعا بسی جای تاسف داره،بجای اینکه مراکز آموزش عالی رو توسعه بدیم در این شهر محروم داریم تیشه به ریشه ی اندک مراکز آموزش
    عالی این شهر محروم و فراموش شده میزنیم، بعنوان یک شهروند عاجزانه از مسئولین شهر درخواست رسیدگی وپیگیری داریم.

  3. نیازی به این همه دانشگاه نیست کوهدشت ۷ تا دانشگاه داره اونم با کیفیت خیلی پایین بجای این همه نامه نگاری به وزرا به فکر فارغ التحصیلان بی کار باشید.

    دانشگاه =بنگاه جیب افراد سود جو

    علم =بنگاه جیب افراد سود جو

    بابا با این افراد سودجو حتی حق التدریس افرادی که در دانشگاه درس میدن رو پرداخت نمیکنن و همشون به فک منافع شخصی هستن

  4. سلام،شهرمان هر روز محروم تر میشه واینبار ظلمی غیرقابل تحمل برپیکره بی جان وفقیرشهری که مهدتمدن وتاریخ بوده،بنظرمن نبایدبگذاریم بخاطراینکه گروهی درصدد کسب منفعتدهستن اینکار رو بکنن،من دانشجوی اونجا هستم باید اینو هم بگم شهرما پر ازتحصیلکرده بیکاره،درصورتی که بیشترکارمندان این دانشگاه ازخرم آبادمیان وبیشترموقع ها نیستن،خواهشآ مسولین این دانشکاه جوابگو باشن ومسوولین شهرستان هم بررسی کنند چرا باید دانشگاه باید کوچ کنه؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  5. مراکز آموزش عالی زمانی میتونن به توسعه علم و فرهنگ کمک کنن که هم آموزش علمی مناسب و هم ترویج فرهنگ متناسب با معیار های جامعه رو ترویج بدن؛اما متاسفانه چیزی که ما در شهرستان خودمون شاهد اون هستیم سطح زیر صفر آموزش مدرسین در این حوزه و کم رغبتی دانشجویان برای کسب تراز علمی مناسب در این مراکزه.
    . . . و متاسفانه برخوردهای غیرفرهنگی برخی از مسولان و مدرسان دانشگاهی مسبب ریزش بیشتر دانشجو و در نتیجه تعطیلی این مراکز میشه.
    امیدواریم شاهد تحول محسوس در بحث فرهنگسازی و آموزش صحیح لفظ ” فرهنگ ” در جامعه و خصوصا در مراکز آموزش عالی شهرستان باشیم.

  6. سلام برمردم بزرگواروقانع شهرکوهدشت
    امروزه دانشگاهها از موثرترین مولفه درپیشرفت هرمنطقه ای هستن پس همه باهم به توسعه وآینده نگری درخصوص رفع محرومیت کوهدشت باشیم ودرمقابل زیاده خواهی گروهی بایستیم.ضمنآ مسئولین دانشگاه هم بدانند که دانشگاه مرکزکسب علم ودانش است وبادیدگاه تجارت خانه به آن نگاه نکنند.نماینده محترم کوهدشت ورومشگان پیگیری فرمایند.

  7. واقعا فاجعه علمی رخ میده اگه جویندگان علم یا امثالهم تعطیل بشن!!

  8. وقتی کارمنداش ازخرم آبادمیان،بود ونبود این دانشگاه واسمون فرقی نداره.هزاران تحصیلکرده نخبه درکوهدشت بیکارن اونوقت آقای ….دست تو جیبشه روزی دوساعت میاد دانشگاه مثلآ بعنوان کارشناس آموزش( مثل استادپروازی) ازشهری دیگه تشریف میارن وبعد من بافوق لیسانسی توشهرم بیکارم!!!!واقعآ که……

  9. پس نماینده چه کاره اسنت ؟ جناب ملکشاهی به هرقیمتی شده اجازه ندهید . به خدا لکه ننگی میشه برای شما

  10. مگر این مسئولین دانشگاه کی ها هستند ء بسی جای شرم داره

  11. ولی با این حال من شنیدم سهام داران اصلی و هیئت امنای این موسسه آموزشی کوهدشتین ولی چرا در مقابل این مهم سکوت کردن،خواهش ا حدقل مسئولین بفکر رفاه دانشجویان و این اولیاء زحمت کش باشن،ممنون

  12. اما خبرها رسیده که این دانشگاه دارای بیلان منفی مالی ست

  13. سکوت مسولین شهرستانی در این مورد خیانت است به مردم کوهدشت.

  14. بابا کوهدشتیا ی عزیز به فکر انتخابات ۴ سال آینده باشید دانشگاه رو میخواید چکار کنید ؟

  15. خوب وقتی فایده ندارد و ضرر ده هم هست به چه درد می خورد.
    در اینگونه موسسات متاسفانه از مدرسانی استفاده می شود که سابقه درخشانی در اموزش و پرورش ندارند.به عنوان مثال آقای مدر س توان رفتن به دبیرستانهای سطح شهر را ندارد و برای راحتی خود معمولا جهت تدریس به روستا می روند اما در مراکز اموزش عالی آنها را استاد لقب داده و از طرفی با نمره دادن های بی مورد به دانشجویان باعث کاهش سطح علمی دانشجویان و از دست رفتن اعتبار علم و نمره شده اند.
    حالا ما هی دلمان را به این خوش کنیم که مثلا دانشگاه داریم اما چی از آن می زند بیرون خدا می دادند.مهم کیفیت است و نه کمیت.اگر در کوهدشت کیفیت آموزش رو پایین است همان بهتر که آنها را جمع کنند.
    متن بالا که نوشته شده قطعا کار خود کارکنان همان موسسه است. که دارند بیکار می شوند.البته بیشتر انان بازنشسته اموزش و پرورش هستند اما چکار کنند لابد دخلشان به خرجشان نمی رسد.

  16. کوهدشتی جویایا علم را نمی خواهند کوهدشتی آواره را می خواهند

  17. اینکه میخوان این مرکز را جابجا کنن جای تاسف داره ولی دلیلی داره کیفیت بسیار پایین سطح علمی اساتید که از سر لجبازی نمره پایینی رد میکنن

  18. هرچی بر سر این مردم میان خوبشون میان ….. چون فقط عده ای دنبال اینن که پستی تو فلان اداره گیرشون بیان دیگه نه به فکر شهر محرومی چون کوهدشتن نه کاری واسه این شهر میکنن پس هرچی بر سرمون میاد خوبمون میاد… از شهر کوهدشت مظلوم تر محروم تر وجود نداره و نخواهد داشت

  19. خود ما مقصرىم.ىه رفتار خودمان توجه کنىم چرا باىد نخبگان کوهدشت از بازگشت به زادگاه خود هراس داشته باشند.

  20. خواهشآ به این فکرکنید که دانشگاهی داریم،حالا چقد پیشرفته است وهزاران چی وچی و ول کنید.بایدکاری کنیم که این مرکز آموزش عالی توسعه یابد.بااحترام

  21. با نظر دوستان عزیز :
    استاد منتقد
    فوق لیسانس بیکار….
    همشهری
    موافقم ودر جواب دوست عزیزی که فرمودن: ” واقعا فاجعه علمی رخ میده اگه جویندگان علم یا امثالهم تعطیل بشن!! ” باید عرض کنم فاجعه علمی خیلی وقته که رخ داده فاجعه همین فارغ التحصیلان بیسواد هستن که حتی توان پیدا کردن یه کار رو هم ندارن ما نباید چیزی بنام فوق لیسانس بیکار داشته باشیم که البته در همین شهر خودمون خیلی داریم یه فارغ التحصیل باید توان پیدا کردن کار رو داشته باشه طرز تفکر , فرهنگ کار ,تلاش و کوشش باید عوض بشه که اگه دانشگاههای ما این مهم رو به باور فارغ التحصیلان برسونن اونوقت یه فارغ التحصیل کشاورزی میتونه تو زمینه کامپیوتر بهتر از فارغ التحصیلان کامپیوتر برای خودش کار پیدا کند

  22. بازنشستگان فرهنگی سرمایه های این مملکتن . اگر اطلاع داشته باشی حقوقشان ذر دانشگاه بسیار ناچیز است اما عشق خدمت به مردم از هرچیزی بالاتر است .در ضمن اگر تحقیق کنی اینقدر دارند که محتاج چندر کاغذ دانشگاه نباشند

  23. ربیس دانشگاه فرمودن میخایم دانشگاه راتوسعه بدیم ودراین راستا داریم شعبه میزنیم!!!!حالا سوال من اینه؟اولآ این دانشگاه نیست موسسه است.دومآبقول خودت وقتی داره تعطیل میشه چ جوری شعبه میزنی.سومآ مگه دانشگاه تهران یا دانشگاه آزاداسلامی است که بخای شعبه بزنی.درواقع میخان به این بهانه ببرنش واسه خودشون چون دنبال بقالی هستن تا دانشگاه.ضمنآ مردم فهیم کوهدشت داناتر از این ترفندهای شماهستن،اصلآایجادشعبه غیرممکنه چون ضوابطی نداره.

  24. واقعا هم برای مسولین دانشگاه وهم برای دانشجویان و هم کسانی که بعدا دانشجو خواهند شد متاسفم که نسبت به انتقال دانشگاه با این رشته های مهم به خرم آباد چنین بی تفاوتند من خود درد کشیده ام تا در د نکشیدنمی دانید من چه می گویم من بی مهری زیادی از مسولین دانشگاه های خارج از این شهر دیده ام برخی از مسولین این دانشگاه که غیر بومی هستند به فکر خودشان هستند که می خواهند این دانشگاه را به شهر خود ببرند آنها درکشان از ما بیشتر است چون فهمیده اند که این مرکز علمی چقدر برای شهر خودشان ثمر دارد مسولین کوهدشت هم بدشان نمی آید که پولی به جیب بزنندچون به هر حال در مرکز استان دانشجوی بیشتری ثبت نام خواهد کرد اما ننگ بر آنها ؛ بعدها چه جوابی به نسلها آینده خواهند داد چرا باید این مرکز علمی از این شهر با قدمتی به طول تاریخ انتقال یابد یعنی ما هنوز به تمدن نرسیده ایم وای بر ما و مسولین این شهر وای بر نماینده این شهر سهم مارا به تاراج میبرن و ما ساکت مانده ایم هنوز درخوابیم نمیدا نیم دارد چه بر سر مان می آید ما همیشه بعد که کار از کار گذشت میفهمیم که چه شده است همانند کارخانه های متعددی مثل پتروشیمی که سهم این شهر وبرای جوانان بیکار این مرز وبوم بود اما از دستمان رفت مردمانی چنین در خواب کس ندیده است !!!!!!!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.