تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

با حضور وزیر نیرو سد رودبار آبگیری شد/ سد معشوره همچنان منتظر مطالعه کارشناسی

  • کد خبر : 88295
  • 25 شهریور 1395 - 18:52

با حضور مهندس چیت چیان وزیر نیرو و مهندس بازوند استاندار لرستان سد برق‌آبی رودبار لرستان در شهرستان الیگودرز آبگیری شد. عملیات پروژه سد رودبار لرستان از سال ۱۳۸۲ و نیروگاه آن از آبان سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود. این سد بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه‌های دز ساخته شده و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر الیگودرز […]

aaaa
با حضور مهندس چیت چیان وزیر نیرو و مهندس بازوند استاندار لرستان سد برق‌آبی رودبار لرستان در شهرستان الیگودرز آبگیری شد.
عملیات پروژه سد رودبار لرستان از سال ۱۳۸۲ و نیروگاه آن از آبان سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود. این سد بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه‌های دز ساخته شده و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر الیگودرز و در بخش بشارت ذلقی واقع شده است.
سد برق آبی رودبار با حجم دریاچه ۲۲۸ میلیون متر مکعب، ظرفیت تولید ۴۵۰ مگاوات برق را دارا می‌باشد و قرار است فاز نخست نیروگاه آن تا پایان سال جاری وارد مدار شود.
این سد از نوع سنگ‌ریزه‌ای است که حجم بدنه آن ۴ میلیون و ۵۹۶ مترمکعب و طول تاج آن ۱۸۵ متر و ارتفاع آن از پی ۱۵۵ متر است و به دلیل این‌که در ارتفاع ۲ هزار و ۶۰۰ متری از سطح دریا احداث می‌شود به «بام آبی ایران» مشهور شده است.
همچنین وزیر نیرو در حاشیه افتتاح این سد در مورد سد معشوره بیان داشت که هنوز مطالعات کارشناسی در مورد سد معشوره انجام نگرفته است. در صورت انجام مطالعات کارشناسی عملیات آن نیز اجرایی می‌شود.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.