تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

فرماندار خرم آباد: آمارهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن هیچ نقشی در قطع یارانه خانوارها ندارد

  • کد خبر : 88479
  • 30 شهریور 1395 - 0:30

حبیب اله خجسته پور روز دوشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی خرم آباد که با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد، افزود: از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی انتظار می رود که مردم را نسبت به اهمیت ارائه آمار صحیح به آمارگیران طرح سرشماری نفوس و مسکن آگاه کنند تا […]

2177692

حبیب اله خجسته پور روز دوشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی خرم آباد که با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد، افزود: از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی انتظار می رود که مردم را نسبت به اهمیت ارائه آمار صحیح به آمارگیران طرح سرشماری نفوس و مسکن آگاه کنند تا دغدغه ای نسبت به همکاری با آمارگیران نداسته باشند.
وی با بیان اینکه اطلاعات تمام سرشماری هایی که از پیش از انقلاب تاکنون برگزار شده محرمانه بوده و در اختیار هیچ نهادی قرار نگرفته، اظهار کرد: سرشماری های عمومی و چهره به چهره جزو پرهزینه ترین و کامل ترین آمارگیری ها در دنیا محسوب می شوند و سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشورمان که در مهر و آبان برگزار می شود نیز در زمره این سرشماری ها است.
فرماندار خرم آباد به مردم و به ویژه کارکنان دستگاه های اجرایی توصیه کرد که از طریق سامانه اینترنتی نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن اقدام کنند.
به گفته وی سیاست گذاران برای اتخاذ تصمیمات مختلف از جمله سیاست گذاری در زمینه مشکلات و مسائل جوانان همچون اشتغال و ازدواج نیازمند به اطلاعات و آمارهای صحیح هستند.
خجسته پور بیان کرد: آمارگیری به عنوان یک تکلیف شرعی از جانب رهبر معظم انقلاب به دولت ابلاغ شده بنابراین همه ما مکلف به برگزاری این سرشماری با نهایت دقت هستیم.
قائم مقام مدیر اجرای سرشماری نفوس و مسکن لرستان نیز در این همایش گفت: بنابر ابلاغ رئیس جمهور تمام کارکنان دستگاه های اجرایی، شرکت ها و نهادهای دولتی و استانداری ها مکلف هستند که تمام امکانات خود را برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن به کار گیرند و همچنین کارکنان آنها به صورت اینترنتی در این سرشماری شرکت کنند.
سید حسین نورالدینی افزود: در استان لرستان ۵۵۰ آمارگیر که ۱۴۰ نفر آنها مربوط به شهرستان خرم آباد است کار سرشماری نفوس و مسکن را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش های لازم به عوامل برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان ارائه شده البته بخشی از این آموزش ها باقی مانده که به آمارگیران ارائه می شوند.
بخشدار مرکزی خرم آباد نیز در این همایش بر ضرورت ارائه آمارهای صحیح از جمعیت روستاها تاکید کرد و گفت: اعتبارات روستایی بر اساس تعداد جمعیت روستاها توزیع می شوند و با این حال ضرورت دارد که دهیاران تلاش کنند که آمار صحیحی از جمعیت روستاها به آمارگیران ارائه شود.
سیروس بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر از حیث آمار جمعیت روستایی در بخش مرکزی خرم آباد مشکل داریم، اضافه کرد: بخش مرکزی خرم آباد دارای ۲۵۶ روستا با ۹۲ هزار جمعیت است.
وی همچنین بر ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از طرح هادی روستاهای حاشیه شهر خرم آباد و همچنین لایروبی جداول تا پیش از وقوع بحران های ناشی از بارندگی ها در بخش مرکزی خرم آباد تاکید کرد.
*خبرنگار – احمد تلوری* دبیر – هوشنگ بهرهی

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.