تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

لرستان وضعیت مطلوبی در سرشماری اینترنتی نداشته است

  • کد خبر : 89068
  • 12 مهر 1395 - 9:22

  به گزارش میرملاس به نقل از مهر، هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در همایش ویژه سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد، آمار را پایه اصلی برنامه ریزی و تصمیم گیری دانست و اظهار داشت: ارائه آمار صحیح بسیار مهم بوده و اگر برنامه ریزی و […]

9s9b9403

 

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در همایش ویژه سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد، آمار را پایه اصلی برنامه ریزی و تصمیم گیری دانست و اظهار داشت: ارائه آمار صحیح بسیار مهم بوده و اگر برنامه ریزی و تصمیم گیری بر اساس پایه ای نادرست صورت گیرد قطعا خروجی آن پیشرفتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارائه آمار صحیح و دقیق می تواند چراغ راهی برای یک تصمیم گیری و برنامه ریزی کامل باشد، افزود: در صورتیکه آمار ارائه داده شده اشتباه باشد تصمیم گیری ها غلط و برنامه ریزی ها ابتر می ماند.

استاندار لرستان اضافه کرد: با ارائه دادن آمار اشتباه ممکن است سرنوشتی که در استان لرستان کم و بیش با آن درگیر هستیم را همچنان یدک بکشیم که این امر در خور شان مردم استان نیست.

بازوند با اشاره به اینکه بارها بر موضوع محرمانه بودن آمار ارائه شده توسط خانواده ها تاکید شده است، یادآور شد: طی سال جاری برای اولین بار سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی در کشور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان وضعیت مطلوبی در ارائه آمار به صورت اینترنتی نداشته است، افزود: فرمانداران شهرستان ها وظیفه سنگینی در رابطه با سرشماری داشته و به دلیل اهمیت موضوع باید آمارگیری را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

استاندار لرستان سرشماری را کاری بزرگ دانست و گفت: به فرماندارانی که بیشترین درصد آمار را ارائه دهند جوایز نفیسی از سوی مدیر سازمان برنامه و بودجه استان اهداء خواهد شد.

بازوند گفت: امیدواریم کار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان به خوبی صورت گیرد و این موضوع یک نقطه عطفی برای برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح در استان ما باشد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89068

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. شرکت در سرشماری برای شهرستانی که در آمار کشوری به حساب نمیاد و ته مانده بودجه را برای خالی نبودن عریضه و آمار به ان اختصاص می دهند چه فایده ای دارد بهتر است آمار برای استانهای برخودار از نعمات الهی که بوسیله مسئولین دلسوز برای آنها سرازیر می شود ارائه شود .

  2. ۴۰ ساله آمار دادیم چه سودی واسه این شهر داشته ما ک امسال تصمیم گرفتیم دیگه اطلاعات ندیم به نشانه اعتراض

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.