تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

خشک‌ سالی درکوهدشت از مرزبحران گذشت/ چاه‌های آب «گِل» بالا می‌آورند

  • کد خبر : 89294
  • 18 مهر 1395 - 9:57

  کوهدشت را بین‌النهرین لرستان می‌نامند، شهرستانی که در میان دو رودخانه خروشان سیمره و کشکان در عطش خشک‌سالی اراضی‌اش خشکیده و چاه‌های آب شرب آن «گِل» بالا می‌آورند. افت شدید منابع آبی در شهرستان کوهدشت طی سال‌های اخیر نمود خود را در خودسوزی دشت هاو فرونشست زمین داده نشان داده و این در حالی […]

daily-tips-theme8

 

کوهدشت را بین‌النهرین لرستان می‌نامند، شهرستانی که در میان دو رودخانه خروشان سیمره و کشکان در عطش خشک‌سالی اراضی‌اش خشکیده و چاه‌های آب شرب آن «گِل» بالا می‌آورند.

افت شدید منابع آبی در شهرستان کوهدشت طی سال‌های اخیر نمود خود را در خودسوزی دشت هاو فرونشست زمین داده نشان داده و این در حالی است که مشکل آب شرب و کشاورزی در کوهدشت به‌عنوان سومین شهرستان پرجمعیت لرستان تنها به روستاها محدود نشده تا شهرهای کوهدشت نیز درگیر بی‌آبی شوند.

کم‌آبی در کوهدشت از مرز بحران عبور کرده و این روزها با خشک شدن رودخانه‌ها، چشمه‌ها و حتی چاه‌های آب دشت کوهدشت دیگر رمقی برای اراضی و باغات کشاورزی باقی نمانده است.

چاه‌های آب شرب کوهدشت «گل» بالا می‌آورند

حمیدرضا کرموند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان ظهر امروز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان در سخنانی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته ما به‌تناوب شاهد از دست دادن چاه‌های آب شرب محدوده شهر کوهدشت هستیم اظهار داشت: در حال حاضر ما در این شهر بدترین روزهای سال را می‌گذرانیم.

وضعیت کم‌آبی در شهر کوهدشت به‌گونه‌ای است که دو حلقه از چاه‌های آب شرب این شهر دیگر به‌جای آب، «گل» بالا می‌آورند.

منبع: خبرگزاری مهر

1746490

1768156

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. هه باووه هه /گوش شنوا ها کو/

  2. متاسفانه نه تنها مسئولان مربوطه فکری به حاله جوانان و مسئله ی بیکاری نبودن که همین به خیلی مسائل دیگه دامن زده…حالا کار به جایی رسیده که مردم مستضعف این شهر از ب اتمام رسیدن آب شرب خودشون نگران هستن…
    بس کنید ب دنبال مسائل حاشیه ای رفتن رو…الان ب اقدام نیاز داریم…
    آب که از سر گذشت ….چه یک وجب چه صد وجب…
    زودتر اقدام کنید…نه در این زمینه در سایر زمینه ها هم اقدام بشه خیلی خوب میشه…
    حرف آخر :خانواده ی خودتونم تو این شهر زندگی میکنن…به فکر آینده باشید

  3. آب کشکان وگوارای سراب کهمان پس ازگذرازلرستان وخوزستان واردخلیج فارس میشود بعدوزیربی تدبیرنیروباایجادسدگاوشمارمخالفت میکند.

  4. اگر چاها گل بالا می اورند پس این مسولان ما چشم دیدن این همه چاه بارانی را ندارند و به جای اینکه انها را محدود و متوقف کنند بیشتر در همایش ها حرف میزنند . باید حتما مردم کوهدشت از خشکسالی بمیرند شاید نماینده و دوستانس کاری کنند هر چند چند ماهیست اصلا نیامده اند به حوزه شان.
    برادارن و خواهران کوهدشتی خودمان به فکر خودمان باشیم
    به عمل کار بر اید به سخندانی نیست

  5. بحث احداث سدگاوشمار( معشوره) یک نیاز وحق عمومی کل مردم غرب استان لرستان بویژه کوهدشت است مردم تنها خواسته شان از مسولین شروع دوباره ساخت سد گاوشمار است در هر جا هر مراسمی باید این سد را صدا زد

  6. وقتی ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز اطراف شهر هست با برداشت بی رویه بایدم دودش بره تو چشم مردم کوهدشت بابا مسوولین، با انصافا .کجایین………………………………..

  7. تنها سد استاندارد که باید ساخته شه سد بر روی کشکان در محدوده شهرستان پلدختر است ما نمی گذاریم پلدختر را خشک کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.