تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

پلدختر، رومشگان و کوهدشت درگیر بیماری سالک

  • کد خبر : 89369
  • 20 مهر 1395 - 12:08

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۶ ماهه امسال تعداد مبتلایان به تب مالت در خرم‌آباد ۱۹۷ مورد بوده است.

750438

به گزارش میرملاس؛ علی شرفی در حاشیه دومین جلسه کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان، اظهار کرد: ۱۷۰۹ عامل بیماری شناخته شده وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آنها، قابل انتقال بین انسان و دام هستند.

وی بیان کرد: حدود ۵۰۰۰ مورد حیوان‌گزیدگی در استان گزارش شده و بالاترین میزان ابتلا مربوط به شهرستان دوره چگنی است.

شرفی اضافه کرد: بیشترین تعداد حیوان‌گزیدگی در استان به وسیله سگ و گربه انجام می‌شود و واکسیناسیون این حیوانات باعث جلوگیری از حیوان‌گزیدگی خواهد شد.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به سالک به عنوان یک بیماری مشترک بین حیوان و انسان، ادامه داد: کنترل و مراقبت از این بیماری بسیار سخت بوده و ۳ شهرستان پلدختر، رومشکان و کوهدشت در استان درگیر با این بیماری هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های لازم فراهم نشود نمی‌توان با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مقابله کرد؛ جداسازی زندگی انسان از حیوانات از راه‌های کنترل بیماری‌هایی چون سالک، هاری، آبله و… است.

شرفی با بیان اینکه در سال ۹۴ میزان مرگ و میر با ابتلا به بیماری‌ آنفلوآنزا در استان گزارش نشد، یادآور شد: در سال ۹۳ حدود ۱۳۳ هزار و ۱۶ نفر موارد شبه‌آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی و استان مراجعه کرده‌اند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: سال ۹۴، حدود ۱۴۴ هزار و ۲۲۷ بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند.

وی با اشاره به بیماری تب مالت گفت: هزینه تأمین داروی این بیماری بین ۵ میلیون تا ۱۱ میلیون است و هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد.

شرفی یادآور شد: ابتلا به تب مالت در خرم‌آباد طی ۶ ماهه امسال ۱۹۷ مورد بوده است و شهرهای چگنی، سپیددشت و دورود بیشترین میزان ابتلا به تب مالت را دارند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.