تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

لرستان سرچشمه کرخه و کارون است اما بدترین شرایط کشاورزی در کشور را دارد

  • کد خبر : 89582
  • 24 مهر 1395 - 9:25

محمد رضا ملکشاهی راد با بیان اینکه لرستان سرچشمه کرخه و کارون است، اظهار داشت: بدترین شرایط کشاورزی در کشور مربوط به استان لرستان است. نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنها ۲۳ درصد کل زمین های استان آبی است در صورتی میانگین کل کشور ۴۵ درصد است. این تفاوت فاحش […]

photo_2016-03-22_21-49-22

محمد رضا ملکشاهی راد با بیان اینکه لرستان سرچشمه کرخه و کارون است، اظهار داشت: بدترین شرایط کشاورزی در کشور مربوط به استان لرستان است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنها ۲۳ درصد کل زمین های استان آبی است در صورتی میانگین کل کشور ۴۵ درصد است. این تفاوت فاحش نتیجه بی توجهی‌های مسئولان کشوری در حوزه آب است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ گاه اقدام جدی برای ذخیره سازی آب در استان لرستان انجام نشده است. در حال حاضر نیز تنها یک صدم درصد ظرفیت آب ذخیره شده کشور متعلق به استان لرستان است.

ملکشاهی راد با بیان اینکه در نتیجه این شراط، استان لرستان از نظر آب مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است، متذکر شد: بخش عمده ای از زمین های کشاورزی که حاصل خیز هستند، به خصوص در منطقه کوهدشت چند سالی است که خشکسالی در کل کشور و استان لرستان حاکم شده است، و این زمین ها نیز در بدترین شرایط قرار دارند.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان لرستان در بدترین شرایط قرار دارند، گفت: کشاورزان کل استان لرستان مخصوصا خرم آباد در بدترین شرایط زندگی می کنند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر چاه های آب در خرم آباد بسته می شود، و این به معنای از بین رفتن کشاورزی در استان لرستان می باشد، افزود: در عین حالی که آب کم می شود و سطح آب زیرزمینی کاهش می یابد، نهادهای مربوط نیز مجوز ها را لغو و از این موضوع جلوگیری می کنند.در نتیجه آنچه که مسلم است بحران آب در استان لرستان است، از آن طرف آب قمرود را به سمت محلات می برند.

وی افزود: لرستان کانون بی توجهی در حوزه آب است و همه دولت ها نیز همین گونه به حوزه آب استان لرستان بی توجه بوده‌اند. چندین بار تذکر داده ام و همچنان مصر هستم که مسئله اصلی ما مشکل آب است و می خواهیم که وزیر نیرو به این موضوعات توجه داشته باشد.

نماینده مردم خرم آباد گفت: راهکار ما استفاده از آب سطحی و زیر زمینی است که این موضوع زیر مجموعه وظایف وزارت نیرو است. یکی از راه کارها سد سازی است و باید به این موضوع ادامه دهند.در حال حاضرساخت بسیاری از سدها را لغو و اعتباری نیز برای آن ها در نظر نگرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. آقای ملکشاهی شما باید جواب دهید. در دوره نمایندگی پیشین شما با آن درآمدهای ارزی ملی و دولت محبوبتان کاری برای زیر آب بردن اراضی کشاورزی در لرستان نکردید! الان داری برای ما شعار میدهی.

  2. سلام جناب منتقد
    شمای منتقد چرا در این دولت کاری نمی کنی و از این دولت هم نقدی برنمی تابد!!!!
    چهار سال دولت هم در حال اتمامه ولی متاسفانه هیچ اقدام عملی در خصوص معیشت و کار و اقتصاد و … معلوم نیست .

  3. دوصدگفته چون نیم کرزدار نیست

  4. بیشتر فروش کارخانجات لرستان در دولت اصلاحات انجام گرفت در عوض یک متر به زیر ساخت استان اضافه نشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.