تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

جلسه‌ی تعدادی از معلمان بازنشسته با محمدرضا ملکشاهی‌راد

  • کد خبر : 90615
  • 15 آبان 1395 - 8:56

جلسه‌ی نماینده خرم‌آباد و چگنی، محمدرضا ملکشاهی‌راد عصر جمعه ۱۴ آبان‌ماه در خرم‌آباد و در منزل معلم بازنشسته، حشمت‌اله حسنوند با تعدادی از معلمان بازنشسته برگزار شد و رحمان بابایی نیز به عنوان نماینده‌ی این جمع،‌ در سخنانی مشکلات  و مطالبات فرهنگیان بازنشسته را با محمدرضا ملکشاهی‌راد در میان گذاشت. در این جلسه فرهنگیانی بازنشسته […]

%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%ae%d9%88%d9%86%d9%87

جلسه‌ی نماینده خرم‌آباد و چگنی، محمدرضا ملکشاهی‌راد عصر جمعه ۱۴ آبان‌ماه در خرم‌آباد و در منزل معلم بازنشسته، حشمت‌اله حسنوند با تعدادی از معلمان بازنشسته برگزار شد و رحمان بابایی نیز به عنوان نماینده‌ی این جمع،‌ در سخنانی مشکلات  و مطالبات فرهنگیان بازنشسته را با محمدرضا ملکشاهی‌راد در میان گذاشت.

در این جلسه فرهنگیانی بازنشسته هم‌چون ویدا درافشان، حمید رحمان‌پور، نظر بهاروند، رحمت هاشمی و نبی‌رضا فلاحی حضور داشتند.

رحمان بابایی در ابتدای سخنانش تأکید کرد که این‌گونه جلسات کاملاً صنفی و غیرسیاسی است:

«چنین جلساتی کاملاً صنفی و غیرسیاسی است و ما مطالبات و مشکلاتمان را با همه‌ی نمایندگان استان لرستان مطرح می‌کنیم».

قرار بود در این جلسه دیگر نماینده خرم‌آباد،‌دکتر محمد بیرانوندی نیز حضور داشته باشد که به علت تداخل با یکی از جلسات دکتر بیرانوندی، وی موفق نشد به جلسه برسد.

در این جلسه‌ی صنفی، علاوه بر تعدادی از فرهنگیان بازنشسته دو عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد،‌محمد حسین‌پور (رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد) و رضا حاصلی، حقوقدان عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز حضور داشتند.

رحمان بابایی به نمایندگی از جمع، برخی مهم‌ترین مشکلات و مطالبات فرهنگیان بازنشسته را با تأکید روی «عدالت» و رفع تبعیض بیان کرد:

بابایی چنین گفت:

« چرا باید تمام مزایای بیمه‌ای معلمان وقتی بازنشسته می‌شوند حذف ‌شود در صورتی که بازنشسته‌ی فرهنگی در دوران بازنشستگی نیاز به درمان و دارو هم دارد و اتفاقا در این سن و سال مزایای بیمه‌اش بیشتر از دوران شاغلی‌اش مورد نیاز است؛

تجمیع بیمه‌ی بازنشستگی و شاغلان فرهنگی اجرا شود تا عدالت اجرا شود؛

کجای این عدالت است که شرط سنی ۶۰ سال می‌گوید بیمه‌ی عمر باید حذف شود؟ آیا این عدالت است؟

خدمات بیمه‌ی دارو و درمان باید به صورت جامع و کامل برای بازنشستگان فرهنگی باشد نه اینکه در دوران بازنشسته‌شدن، این خدمات کاهش یابد یا ناقص شود!

رساندن حداقل حقوق به خطر فقر؛

تا کی بازنشستگان فرهنگی باید دنبال خط فقر بدوند تا حقوقشان به آن برسد؟

متأسفانه فرهنگیان بازنشسته همیشه زیر خط فقر بوده و هستند؛

برای نمونه داریم مواردی که همکار فرهنگی با ۶۰ سال سابقه‌‌ی تدریس که نمی‌تواند حتی راه برود ولی برای امرار معاش مجبور است تدریس کند!

آیا این عدالت است؟ آیا این ظلم نیست؟

واریز پاداش پایان خدمت بلافاصله بعد از پایان خدمت آن هم با نرخ روز نه اینکه کلی از پایان خدمت بگذرد و بعد واریز شود!

در صورتی که سایر سازمان‌ها و نهادها همان موقع پایان خدمت به کارکنانشان پاداش خدمت را می‌دهند.

آیا این عدالت است که معلم بازنشسته شده است و کلی سال هم از بازنشستگی‌اش گذشته است اما هنوز پاداش پایان خدمت را دریافت نکرده است؟ آیا این ظلم نیست؟

آیا اینکه در میزان پرداختی بازنشستگان فرهنگی با سایر بازنشستگان سازمان‌های دیگر تبعیض هست، عدالت است؟

این تبعیض‌ها باید برچیده شود و درخواست ما از نمایندگان استان هم همین است که با این‌گونه تبعیض‌ها مبارزه کنند.

روال این است که وقتی یکی از کارکنان سازمان‌هایی مثل شرکت نفت یا بانک‌ها بازنشسته می‌شود بلافاصله یکی از فرزندانشان استخدام می‌شوند ولی در آموزش و پرورش این چنین نیست! چرا؟

خب فرایند گزینش هم طی شود و از قضا سخت‌ترین گزینش از آن آموزش و پرورش است ولی چرا بقیه باید این حق استخدام را داشته باشند ولی ما فرهنگیان این حق را نداشته باشیم؟

آیا این عدالت است؟

همسان‌سازی پرداخت‌های بازنشستگان سالهای گذشته با بازنشستگان فرهنگی که در حال حاضر بازنشسته شده‌اند که متأسفانه این رویداد اصلاً انجام نشده است.

ما خطاب به حضرتعالی می‌گوییم:

ای که دستت می‌رسد کاری بکن!

هرگونه افزایش حقوق در ردیف‌های شاغلان آموزش و پرورش، به همان میزان نیز در حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش هم اجرا شود تا مشکلات معیشتی قشر فلک زده‌ی فرهنگیان بازنشسته کاهش یابد؛

اختصاص کلینیک‌های فعال و کارآمد و تشکیل پرونده‌های سلامت برای بازنشستگان فرهنگی و نیز اختصاص مجتمع‌های رفاهی در سایر شهرستان‌ها برای فرهنگیان بازنشسته؛

چرا وقتی ما بازنشستگان به سایر شهرستان‌های بیرون از استان می‌رویم هیچ جایی نداریم که اسکان کنیم؟

آیا این عدالت است؟

کارتی داده‌‌اند به نام کارت منزلت و امیدوارم روزی نیاید که فرهنگیان بیایند این کارت‌های منزلت را آتش بزنند!

زیرا اصلاً اعتبار ندارند و بارها رفته‌ایم از این‌گونه کارت‌ها استفاده کنیم که جواب داده‌اند این کارت را قبول نمی‌کنیم! چرا؟

آیا این عدالت است؟

پیگیری ایجاد بانک فرهنگیان؛ این همه فرهنگی داریم و خوب است یک بانک فرهنگیان تأسیس شود؛ چرا ما بانک ویژه‌ی فرهنگیان نداریم؟

در مورد شایعات صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان واقعاً اعتماد معلمان به این صندوق خدشه‌دار شده است و ما البته امیدواریم این شایعات فقط در حد شایعه باشد ولی واقعاً اگر واقعیت داشته باشد جای بسی تأسف است و در این مورد از شما نمایندگان استان، انتظار دارید در مورد حق تضییع شده‌ی فرهنگیان پیگیری کنید و در مجلس فریاد بزنید تا حق تضییع شده به فرهنگیان بازگردد.

منبع: هومیان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.