تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

پاسخ مدیرکل کار لرستان به نماینده دلفان: مانع اجرای طرح‌ها نیستم

  • کد خبر : 90969
  • 24 آبان 1395 - 18:13

به گزارش میرملاس علی آشتاب با اشاره به اینکه موضوع اجرا نشدن برخی طرح ها در دلفان که از سوی نماینده مردم این شهرستان مطرح شد مربوط به طرح «تکاپو» است، اظهار داشت: این طرح کشوری بوده و در آن همه ظرفیت های اقتصادی استان در قالب ۳۸ رسته شاخص اولویت بندی شده است. وی […]

2274548

به گزارش میرملاس علی آشتاب با اشاره به اینکه موضوع اجرا نشدن برخی طرح ها در دلفان که از سوی نماینده مردم این شهرستان مطرح شد مربوط به طرح «تکاپو» است، اظهار داشت: این طرح کشوری بوده و در آن همه ظرفیت های اقتصادی استان در قالب ۳۸ رسته شاخص اولویت بندی شده است.

وی با بیان اینکه به طور ویژه طرح های حوزه عسل و پوشاک دلفان در این طرح دیده شده است، تصریح کرد: کار مطالعه، شناسایی و تهیه برنامه عملیاتی این طرح انجام شده و منتظر ابلاغ اعتبار آن از سوی وزارتخانه هستیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان با تاکید بر اینکه با ابلاغ اعتبار عملیات اجرایی این طرح آغاز می شود، افزود: شهرستان های دلفان و سلسله را نیز در این طرح پایلوت کرده ایم.

آشتاب با اشاره به اینکه هیچ مانعی از سوی اداره کل کار استان برای اجرای این طرح ها وجود ندارد، گفت: به صورت جدی پیگیر اجرای طرح ها هستیم و مکاتباتی با وزیر کار نیز داشته ایم.

وی با بیان اینکه طرح تکاپو در سایر استانها نیز اجرا نشده است، تصریح کرد: وزارتخانه به صورت همزمان و متمرکز کار اجرای طرح را آغاز می کند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی از سوی اداره کار لرستان که بخواهد مانع اجرای این طرح در نورآباد شود وجود ندارد، افزود: باید از خود نماینده دلفان بپرسید که چرا گفته است مدیرکل کار لرستان دستور وزیر را اجرا نمی کند.

آشتاب با اشاره به اینکه البته ایشان نماینده مردم هستند و حق دارند پیگیر مطالبات مردم باشند، اظهار داشت: اما انصافا هیچ محدودیتی از سوی اداره کار در این رابطه ایجاد نشده است.

وی افزود: شخصا پیگیر طرح های نورآباد بوده ام و من نیز خواستار تسریع اجرای طرح ها هستم و مستندات لازم در این باره نیز موجود است.

انتقاد نماینده مردم سلسله و دلفان از «مدیرکل کار»؛ دستورات وزیر اجرا نشد

بنابراین گزارش علی رستمیان پیش از این در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری دلفان با اشاره به اینکه در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبات خوبی برای اشتغالزایی در این شهرستان به تصویب رسید گفته بود: در این سفر قرار بود فرصت شغلی برای ۷۰۰ نفر در این شهرستان در حوزه های حبوبات، تولید عسل و گیاهان دارویی در قالب برنامه ای فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دلفان قطب تولید حبوبات در استان لرستان است و محصولات با کیفیت این منطقه با برند دیگر استانها به بازار عرضه می شود اظهار داشت: علی رغم اینکه شخصا پیگیر دعوت سرمایه گذار برای اجرای دستورات مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده ام و چندین بار با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم موضوع را مطرح کرده ام متاسفانه کوچکترین اهمیتی برای دستورات وزیر قائل نیست.
نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنده مقابل این بی توجهی ها کوتاه نخواهم آمد اظهار داشت: از طریق مجلس و وزارتخانه به جد پیگیر این موضوع هستم و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهم پرسید مصوبه ای که شما آن را تایید کردید و بر اجرای آن اصرار داشتید توسط مدیر کل شما در استان اجرا نمی شود و برای من جای سوال است که چرا دستورات وزیر را اجرا نمی کنند.

رستمیان افزود: شهرستان دلفان از محرومترین مناطق کشور به حساب می آید کوتاهی در حق مردم این منطقه جفایی نابخشودنی است، چرا در حق این شهرستان کوتاهی می کنید چرا بعضی از مدیریت تنها کت و شلوار اتو کرده و نشستن پشت میز ریاست را یاد گرفته اند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.