تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

شاهرخی در گفتگو با میرملاس: شهاب به معنی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است

  • کد خبر : 91268
  • 01 آذر 1395 - 9:25

سیده منصوره شاهرخی رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش لرستان است. وی در گفتگو با میرملاس گفت: شهاب به معنی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است. در دوره ابتدایی فقط استعدادهای برتر را شناسایی می کنیم ولی در دوره  متوسطه اول استعدادهای برتر را هدایت هم می کنیم. […]

photo_2016-11-21_08-45-42

سیده منصوره شاهرخی رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش لرستان است.

وی در گفتگو با میرملاس گفت: شهاب به معنی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است. در دوره ابتدایی فقط استعدادهای برتر را شناسایی می کنیم ولی در دوره  متوسطه اول استعدادهای برتر را هدایت هم می کنیم. شناسایی استعدادها به کمک گویه هایی که در اختیار معلمین قرار داده می شود و با گذراندن آموزش های ضمن خدمت لازم که برای معلمین ٣۴ ساعت و برای مدیران و معاونین آموزشی مدارس ١٨ ساعت می باشد، صورت می گیرد.

شاهرخی ادامه داد: شناسایی استعدادهای برتر به دو صورت تفکیکی (آزمونهای مدارس استعدادهای درخشان) و بصورت تلفیقی (برنامه شهاب) صورت می گیرد. برنامه ملی شهاب جایگزین مدارس استعدادهای درخشان نمی شود بلکه فرصتی است برای دانش آموزانی که به هر دلیلی نتوانسته اند در این آزمون ها موفق شوند و با شناسایی این استعدادهای برتر حتی در دور افتاده ترین روستاها و سپس هدایت تحصیلی این دانش آموزان، به شکوفایی این استعدادها کمک می کنیم.

وی ادامه داد: چهار شهرستان کوهدشت و الشتر و بروجرد و دورود برای اولین بار در سال جاری در پایه چهارم ابتدایی تحت پوشش طرح قرار گرفتند و در ناحیه یک خرم آباد برای سومین سال متوالی در پایه های چهارم و پنجم و ششم و در ناحیه دو خرم آباد برای دومین سال متوالی در پایه های چهارم و پنجم تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بهتر است به جای افزایش تعداد مدارس استعداد درخشان، به بالا بردن کیفیت این مدارس توجه کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.