تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

نماینده پلدختر: سد معشوره نباید احداث شود/ به جای معشوره «سد چولهول» احداث شود!

  • کد خبر : 91342
  • 02 آذر 1395 - 8:30

به گزارش میرملاس سیدحمیدرضا کاظمی در جمع خبرنگاران در خصوص نگرانی مردم حوزه انتخابیه پل‌دختر و معمولان برای وضعیت رودخانه کشکان و احداث سدی موسوم به معشوره گفت: در ملاقاتی که با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو داشتم مراتب نگرانی مردم حوزه انتخابیه‌ام را در رابطه با احداث سدی به نام معشوره […]

8888

به گزارش میرملاس سیدحمیدرضا کاظمی در جمع خبرنگاران در خصوص نگرانی مردم حوزه انتخابیه پل‌دختر و معمولان برای وضعیت رودخانه کشکان و احداث سدی موسوم به معشوره گفت: در ملاقاتی که با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو داشتم مراتب نگرانی مردم حوزه انتخابیه‌ام را در رابطه با احداث سدی به نام معشوره بر روی رودخانه کشکان رسانده و عنوان کردم با توجه به اینکه احداث آزادراه خرم زال خسارات غیر قابل جبرانی به منطقه پل‌دختر وارد کرد، عملاً مردم بیش از ۳ هزار شغل در حوزه خدمات از دست دادند که متأسفانه دولت هم جهت جبران این خسارات هیچ جایگزینی را در دستور کار قرار نداد و موضوع آب رودخانه کشکان و احداث سدی به نام معشوره نگرانی و ذهنیت بسیار شدید بدی را در بین مردم منطقه به وجود آورده است.

وی گفت: انتظار می‌رود مسئولین ابتدا فکری در مورد خسارات ناشی از دست دادن مشاغل خدماتی ناشی از احداث آزادراه خرم زال بکنند؛ و اگر هدف متولیان احداث سد معشوره بر روی رودخانه کشکان جلوگیری از سیل و سیلاب، رسوب‌گیری برای سد کرخه و باغات و کشاورزی مردم شهرها و روستاهای پل‌دختر و معمولان است پیشنهاد می‌کنم دولت اقدام به احداث سد چولهول و بن لار که مطالعات اولیه آن‌ها انجام‌گرفته و مطالبه مردم است بکند.
نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نگرانی مردم در مورد احداث این سد بر روی رودخانه کشکان گفت: به‌عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از طرق مختلف مراتب نگرانی خود و مردم را به مسئولان کشوری، استاندار لرستان و امور آب لرستان رسانده‌ام که انتظار می‌رود مسئولین نسبت به این خواسته مردم منطقه توجه جدی داشته باشند.
کاظمی افزود: از مقامات، سیاسیون و مسئولان لرستان می‌خواهم به نگرانی این مردم توجه کرده و طوری صحبت نکنند که این نگرانی بیشتر و باعث التهاب در جامعه شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مردم شهرستان پل‌دختر به‌عنوان پایین‌دست رودخانه کشکان به علت اینکه زندگی‌مان به شریان و جریان این رودخانه وابسته است بایستی به آن توجه شده و گرنه طرح این‌گونه مباحث می‌تواند به یک موضوع اجتماعی و امنیتی تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 17در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۷
  1. بعدش ترسیدی تیتر رو عوض کردی این است رسانه

  2. می خواید در خونه تونو با اب سد آبیاری کنید خدا به راه راست هدایتت کنه دکتر

  3. کل کار و زندگیت شده این ، بابا ول کن خیالت راحت این فقط ملتو سر کار گذاشتن ب فکر کارای دیگه واسه پلدختر باش همه چیو ول کردی چسبیدی ب این سد . شما اگه کار کن بودی پیگیر پالایشگاه میشدی

  4. اصلا ما با بیل و کلنگ آب رو میبریم کوهدشت نیازی به کمک هیچ نماینده ای نیست

  5. علنی داره تهدیدامنیتی میکنه ومردم رامیخوادمقابل نظام قراربده. تواصلا”ازسدچیزی متوجه میشی یامیخوای سدراجائی دیگه واسه کوهستانهاقراربدی نه دشتها.

  6. واضح توروزروشن رفتی روشانه های مردم وترقی کردی برای عوام فریبی داری رجزمیخونی کاکو.آب کشکان راپایین ترازپلدختردارن میخورندنه پلدختری ها.

  7. اصلاّ احداث سدی وجودندارد که توبخواهی آن راتعطیل کنی .اگرزرنگی کاردیگربرای پل دختربکن.

  8. هرکی به فکر خویشه
    حالا کوهدشت محروم که معلوم نیست در آینده ایی نزدیک بخاطر بی آبی تبدیل به کویر لوت شود تصمیم به احداث سد گرفته اند تا شاید گوشه ایی از هزاران مشگلات و محرمیتهایشان برطرف گردد نمایندگان محترم و خدوم استان خوزستان و شهرستان پلدختر از خواب بیدار شده اند و پلدختر هم زرنگ شده که سدچولهول بزنه….فقط اینو خدمتتون میگم مردم دیار کوهدشت بجز خدا هیچ کس را ندارند چون هیچ کس و هیچ مسئولی بفکرشان نیست و این مردم محروم چیزی برای از دست دادن ندارند مطمعن باشید مردم کوهدشت تا آخرین قطره خونشان جهت اجرایی شدن و بهره برداری از سد معشوره می ایستند و عقب نشینی نمیکنند.

  9. به لطف خدا.باپیگیری مستمر مردم بزرگ محترم ومحروم وبه فراموشی سپرده ی کوهدشت با درایت وتدبیر دولتمردان تدبیر وامید وبه کوری چشم معامله گران سیاست باز وباپشتیبانی استاندار فهیم ان شا الله عملیات اجرایی سد کوهدشت باید تاپایان سال جاری باعقدقرارداد باپیمانکار وارد فاز اجرایی شود تاپایانی باشد براین توهمات وتهدیدات

  10. ای خدای بزرگ به ما رحم کن. اینها نماینده استان ما هستند و میخان سرنوشت ما رو بدست بگیرن .

  11. آقای کاظمی طرح نو از خودت ارائه کن به جای عوض کردن مدیران و انتصاب یه ……………….در ادارات شهرستان همش طرح های دکتر کاییدی رو رسانه ای میکنی کاملا پر واضح است مطالعه طرح سدهای چولهول وبن بار وپالایشگاه و…در زمان دکتر کاییدی بوده حالا هم با جنگ زرگری در مورد احداث سد معشوره یکی به میخ می گویی یکی به نعل اگه میتونی وراست میگی جا و احداث یه طرح ملی رو بگیر تا ما تندیس تو تو میدان اصلی شهر نصب کنیم…………

  12. درود خدا بر دکتر پرویز طولابی،خدا از استاندار و معاونین محترمش الالخصوص حاج مهرداد غضنفری راضی باشد که بشدت پیگیر این کار هستن

  13. عجب،معمولاهرکسی میخوادخودنمایی کنه نیشی به کوهدشت بدبخت وبیکس میزنه جل الخالق دهستان پلدخترهم……

  14. درود بر شیر مرد لر حاج سید حمید رضا کاظمی که خون تازه ای در رگ های شهر پلدختر جاری کرد پلدختر در ۸ سال گذشته نماینده نداشت ولی حال نماینده ای برنده و شجاع داره کارخانه آهک پلدختر ۱۰۰۰ نفر اشتغال زایی داره که با همت حاج حمید عملی خواهد شد تا کور شود هر آنکه نتواند دید

  15. ما همانطور که نماینده فهیم وانقلابیمان حاج سید حمید رضا کاظمی بارها گفتند برای مردم کوهدشت احترام قائلیم ولی این حق را به ما بدهید که همچنان که شما دوست دارید منطقه اتان آباد گردد ما هم دوست داریم واین مطالبه ما مردم اشهرستان پلدختر ومعمولان است ونه فقط مطالبه نماینده عزیزمان.

  16. خدا قوت خدمت سید حمید(تدبیر وامید).به نظر من چراغی را که به خانه رواست بر مسجد حرام است.حالاکه دشتها و باغات پلدختر تشنه ی آبند،احداث سد معشوره معنایی ندارد.دوران جنگ و زورآزمایی به پایان رسیده.باید راه حل معقول که احداث سدهای چولهول و زیودار واتمام پروژهای آبرسانی مثل دشتهای واشیان وجایدر دردستور کار قرار گیرد.

  17. خدا قوت خدمت سید حمید (تدبیر وامید). به نظر من چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است.حالا که دشتها و باغات پلدختر تشنه ی آبند احداث سد معشوره معنایی ندارد.دوران جنگ و زورآزمایی به پایان رسیده.باید راه حل معقول که احداث سدهای چولهول وزیودار واتمام پروژه های آبرسانی مثل واشیان است در دستور کار قرار گیرد.پلدختر به اندازه کافی زیان دیده هست.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.