تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

بازوند در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پلدختر: اگر «مصوبات» اجرایی نشود برگزاری این جلسات عملاً اتلاف وقت و هزینه است/ سد معشوره را سیاسی نکنیم

  • کد خبر : 91447
  • 03 آذر 1395 - 14:09

به گزارش میرملاس صبح امروز چهارشنبه با حضور مهندس بازوند استاندار لرستان، مهندس اصلانی معاون امور عمرانی، مهندس غضنفری معاون امور اقتصادی و توسعه منابع، مهندس چگنی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حجت الاسلام سوری امام جمعه و کاظمی نماینده پلدختر و همچنین دستیاری فرماندار پلدختر، جلسه رسیدگی به برخی پروژه های عمرانی […]

photo_2016-11-23_13-42-39
به گزارش میرملاس صبح امروز چهارشنبه با حضور مهندس بازوند استاندار لرستان، مهندس اصلانی معاون امور عمرانی، مهندس غضنفری معاون امور اقتصادی و توسعه منابع، مهندس چگنی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حجت الاسلام سوری امام جمعه و کاظمی نماینده پلدختر و همچنین دستیاری فرماندار پلدختر، جلسه رسیدگی به برخی پروژه های عمرانی شهرستان و همچنین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری پلدختر برگزار شد.

مهندس بازوند در این جلسه گفت از اینکه مطالبات ۸ سال گذشته این شهرستان را الان پیگیری می کنند، از این افزایش مطالبات راضی هستیم و اگر این پی گیری های مردمی در سنوات قبل اتفاق افتاده بود،حالا وضعیت استان بسیار جلوتر از وضع موجود بود. وی ادامه داد: علیرغم کاهش شدید اعتبارات ناشی از افت قیمت نفت، دولت اقدامات غیر قابل مقایسه ای با گذشته انجام داده است. در سه سال گذشته معادل ۷ سال به استان اعتبارات حوادث و مدیریت بحران به استان اختصاص یافته است. این جلسات می بایست دارای مصوبات راهگشا و اثرگذاری باشد و اگر این مصوبات اجرایی نشود؛ برگزاری این جلسات عملا اتلاف وقت و هزینه است. مسکن مهر که مطرح شد؛ در استان و پلدختر مطلقاً جانمایی خوبی نداشته است و با وجود اینهمه هزینه، این واحد ها متقاضی ندارد و این سرمایه از دست رفته است.

بازوند افزود: بنا شده است مسکن و شهرسازی تا ۱۵ اسفند ۲۱۶ واحد از واحدهای مسکن مهر را آماده تحویل نماید و ۲۸۰ واحد بدون متقاضی مسکن مهر نیز که دارای وام ۴ درصدی است، با رایزنی و کمک همه دستگاهها و با اعمال برخی مشوقها، هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود. اگر مجلس شورای اسلامی بتواند تکلیف واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در کشور را روشن کند و حتی قیمت آنرا بقدری کاهش دهد که متقاضی علاقمند به خریداری این واحدها باشد،مشکل بزرگی از بحث مسکن مهر برطرف خواهد شد.

وی افزود: برای تکمیل پروژه استخر پلدختر، علاوه بر ۱۰۰ میلیون تومان از قبل، مبلغ ۳۲۵ میلیون تومان دیگر نیز تخصیص اعتبار در نظر گرفته می شود. و در خصوص مصلای نیمه کاره پلدختر که حدود ۳۰ درصد تاکنون پیشرفت داشته است، مصوب گردید در فاز اول، یک طبقه به مساحت حدود ۱۵۰۰ متر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد. در خصوص گسترش جاده های ۴ خطه شهرستان، فرماندار و مدیریت شهرستان موظف به برطرف نمودن مشکل معارضین محلی هستند.

بازوند ادامه داد: بابت کلیه طرح ها و پروژه های حوزه کشاورزی پلدختر مصوب می گردد بانک ها برای راه اندازی و تکمیل این طرح ها؛ تسهیلات لازم را پرداخت کنند و برای ۵ پروژه که در دبیرخانه ستاد تسهیل تولید مورد بررسی قرار گرفته اند، حداکثر تا ۱۰ روز دیگر تسهیلات پرداخت شود و سایر پروژه ها نیز تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند. پیگیری لازم برای واگذاری گلخانه پلدختر به سرمایه گذاری شستا یا سازمان بسیج مستضعفین و تعیین تکلیف این پروژه حداکثر تا یکماه دیگر انجام شود. در خصوص تکمیل ایستگاههای پمپاژ اختصاص مبلغ ۴.۸ میلیارد تومان بصورت اسناد خزانه، برای تسریع در روند احداث این پروژه ها مصوب گردید.

در خصوص سد معشوره، انتظار این است که این موضوع را سیاسی نکنیم

بازوند در زمینه سد معشوره هم گفت: در خصوص سد معشوره، انتظار این است که این موضوع را سیاسی نکنیم. مدیریت ارشد استان تابع نظر کارشناسی است و نظر کارشناسی در خصوص این سد و بررسی های جامعی که در این خصوص صورت گرفته را نباید سیاسی کنیم. ما تابع تصمیمات کارشناسی در این خصوص هستیم نه تحت تاثیر اختلافات سیاسی.

در خصوص سد معشوره و سایر پروژه های عمرانی، آقایان این پروژه ها را سیاسی نکنند. ما تابع نظر کارشناسی هستیم. شما هم بیایید و نظر کارشناسی را بپذیرید…

نظر کارشناسی، فصل الخطاب اجرای پروژه های عمرانی باشد. همچنانکه دولت تابع نظر کارشناسی است، انتظار از نمایندگان نیز این است که نظرات کارشناسی را بپذیرند.

با حضور مهندس بازوند استاندار لرستان در شهرستان پلدختر و برگزاری جلسه ای که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید، مسائل و مشکلات پروژه های عمرانی و واحد های تولیدی و صنعتی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

در ادامه جلسه،با توضیحات مهندس سیفی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص روند بررسی و کارهای کارشناسی انجام گرفته برای احداث سد معشوره، مهندس بازوند با تاکید بر لزوم قانونمندی و رعایت قواعد و اصول اجرای پروژه های عمرانی، در خصوص مخالفت نماینده شهرستان با احداث سد معشوره گفت: همانطوری که دولت در همه زمینه ها تابع نظر کارشناسی است، نمایندگان محترم نیز تابع نظر کارشناسی باشند. ما همه استان مورد نظرمان است و دغدغه همه نقاط استان را داریم.

در گذشته کارهای بدون کارشناسی که صورت گرفت الان گریبانگیر ماست. بیایید اجازه بدهید نظر کارشناسی در خصوص پروژه ها حاکم شود.

اگر نظر کارشناسی به این برسد که ضرری متوجه شهرستان می شود، ما نیز این نظر را می پذیریم ولی آب منطقه ای در حال حاضر به عنوان دستگاه اصلی متولی و کارشناس در این زمینه، معتقد است که این پروژه هیچ ضرری به شهرستان پلدختر وارد نمی کند.

آنچه برای ما مهم است نظر کارشناسی است و انتظار داریم به هیچ وجه اجرای یک پروژه را به مسائل سیاسی و جغرافیایی متصل نکنیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91447

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.