تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

اختلاس ۸ میلیارد تومانی در یکی از موسسات اعتباری لرستان

  • کد خبر : 91616
  • 06 آذر 1395 - 15:13

رئیس کل دادگستری لرستان از اختلاس بین هفت تا هشت میلیارد تومانی در یکی از موسسات اعتباری این استان خبر داد.

2115421

به گزارش میرملاس،جعفر بدری ظهر شنبه در همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری در سخنانی با بیان اینکه برخلاف برخی نظام های سوسیالیستی اسلام با جمع آوری ثروت هیچ مخالفتی ندارد اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب عده ای علیه سرمایه داری و نظام سرمایه داری ایستادند با این وجود اسلام با این مسئله مخالفتی ندارد اما با بحث ریخت و پاش های بی مورد مخالفت دارد.

وی با بیان اینکه نمایش اشرافی گری یکی از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه است عنوان کرد: با این مسئله در جامعه باید مبارزه صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه ما از تولیدی که منجر به ثروت شود حمایت می کنیم گفت: دستگاه قضایی با سرمایه گذاران که در شرایط تحریم، فسادهای اقتصادی اقتصاد متزلزل و … اقدام به ایجاد ثروت، تولید و اشتغال کند حمایت می کند.

بدری گفت: از قشری به نام « نوکیسه دارها» که از راه تولید به ثروت نرسیده اند حمایتی نمی شود و باید با آنها مقابله کرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از طریق رانت، ارتباط با مسئولان و … اقدام به جمع آوری ثروت می کنند افزود: این افراد منجر به ایجاد فساد و بی اعتمادی در جامعه می شوند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه یکی از جنبه های فساد به کارگیری نیروی انسانی ناکارآمد است عنوان کرد: این در حالیست که جامعه دارای نیروی با استعداد و با هوش بوده که دارای تحصیلات دانشگاهی است و زمینه برای ایجاد اشتغال برای آن فراهم نیست.

بدری بر ضرورت ارتقای نظارت دستگاه های نظارتی در استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه در لرستان برای سرمایه گذاری تولید کننده واقعی هزاران مانع ایجاد می شود و این در حالیست که برخی افراد با سوء استفاده، ارتباط گیری با مسئولان و … اقدام به رانت گیری و فساد می کنند.

وی یکی از پیامدهای ایجاد فساد در جامعه را سلب اعتماد عمومی دانست و گفت: در برخی مواقع شاهد هستیم که مسابقه جمع آوری ثروت بین برخی افراد صورت می گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه یکی از وظایف دستگاه‌های نظارتی شناسایی نقاط کور و فساد است گفت: در حال حاضر موسساتی که بیشترین ارتباط را با پول دارند بیشترین فساد را مرتکب می شوند.

بدری گفت: همچنین در رتبه های بعدی شرکت های وابسته به دولت و شهرداری ها قرار دارند که بیشترین فساد را مرتکب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از فساد باید نظارت ها همگانی شوند گفت: جریان فساد امروز پیچیده شده و به راحتی کشف نمی شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اخیرا کارمند یکی از موسسات اعتباری در شهرستانی در لرستان اقدام به اختلاس بین هفت تا هشت میلیاردی کرده است گفت: این اقدام طی چند سال از سوی این فرد صورت گرفته است.

بدری گفت: در این راستا از مدیر این موسسه خواسته شد که سریعا اقدام به تزریق سپرده های مردم کند چرا که امکان این وجود داشته که این امر به صورت زنجیره ای در سایر شعب این موسسه رخ دهد.

وی بر ضرورت پیشگیری از فساد در جامعه تاکید کرد و گفت: سلب اعتماد عمومی مردم از هر فسادی بالاتر است.

 

منبع:مهر

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. هرنفریک شکم بیشتر ندارد!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟…………..

  2. خوب بفرمایید کدوم موسسه بوده تا مردم بدونن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.