تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دریکوند در گفتگو با میرملاس: ۹۶ درصد اعتبارات آموزش و پرورش استان مربوط به پرداخت حقوق و مزایا است

  • کد خبر : 91633
  • 06 آذر 1395 - 21:28

  خدانظر دریکوند معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان است. وی در گفتگو با پایگاه میرملاس گفت: ۹۶ درصد اعتبارات آموزش و پرورش استان مختص به پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش است و مابقی حدود ۴ درصد از طریق وزارت آمورش و پرورش بر طبق ضریب […]

photo_2017-04-26_22-11-52

 

خدانظر دریکوند معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان است. وی در گفتگو با پایگاه میرملاس گفت: ۹۶ درصد اعتبارات آموزش و پرورش استان مختص به پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش است و مابقی حدود ۴ درصد از طریق وزارت آمورش و پرورش بر طبق ضریب توسعه نیافتگی که حدود ۳۰۰، ۴۰۰ شاخص برای آن تعریف شده است، بین استان ها تخصیص می یابد.  این ۴ درصد هم جهت هزینه در بندها و سرفصل های مشخصی به آموزش و پرورش استان ها تعلق می گیرد که معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی دخل و تصرفی در آن ندارد.

دریکوند ادامه داد: به همین دلیل ضرورت دارد که در مجموعه آموزش و پرورش استان، موضوع جذب «درآمدهای اختصاصی» تقویت شود. درآمدهای اختصاصی این مزیت را دارد که با پیگیری دستگاه و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی می تواند در جاهای مورد نیاز هزینه شود و قابلیت جابه جای «فصل» های هزینه را دارد.

وی اظهار داشت: اداره هر شهرستانی که بتواند درآمد اختصاصی داشته باشد ۹۰ درصد آن اعتبارات در همان شهرستان هزینه می شود و حدود ۱۰ درصد آن با اختیار اداره کل آموزش و پرورش در مناطق محروم هزینه می شود.

جهت شفاف سازی در زمینه جذب درآمدهای اختصاصی از طریق عوارض شهرداری ها، درآمد مراکز و سالن های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش، استخرها، درآمد مراکز رفاهی مانند تربیت معلم ها، درمانگاه ها، اردوگاه ها و کانون ها و سایر مراکز غیر دولتی آزاد مانند آموزشگاه های آزاد کارگروهی متشکل از ۱۲ کمیته تشکیل شده است تا بر روند جذب این درآمدها نظارت دقیقی داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد:  یک بخشنامه وزارتی هم در زمینه جذب درآمدهای اختصاصی داریم که بیان می کند پس از شناسایی اراضی و املاک بلا استفاده و مازاد بر نیاز در مناطق شهری و روستایی دارای سند مالکیت که بر طبق نظر اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس مخروبه، متروکه، فرسوده و یا نامناسب هستند و شرایط مناسبی هم جهت استفاده های تجاری، خدماتی و یا مسکونی دارند، پیشنهاد تغییر کاربری آنها به شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار محترم و سپس کمیسیون ماده ۵ داده خواهد شد تا مراحل تبدیل به احسن آنها در راستای جذب درآمدهای اختصاصی طی شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91633

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر اصلاح طلب واقعی
    کسی که همیشه بر روی یک خط حرکت کرده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.