تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

بازوند: شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی خرم‌آباد موافقت کرد

  • کد خبر : 91667
  • 07 آذر 1395 - 8:19

به گزارش میرملاس مهندس بازوند استاندار لرستان گفت: شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی خرم‌آباد موافقت کرد. وی ادامه داد: در راستای احیای ظرفیت‌ها و مزیت‌های زیرساختی و بزرگ لرستان از دو سال پیش پرونده‌ی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد که سال‌ها پیش قول راه‌اندازی آن طی […]

photo_2017-04-26_22-09-39
به گزارش میرملاس مهندس بازوند استاندار لرستان گفت: شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی خرم‌آباد موافقت کرد.
وی ادامه داد: در راستای احیای ظرفیت‌ها و مزیت‌های زیرساختی و بزرگ لرستان از دو سال پیش پرونده‌ی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد که سال‌ها پیش قول راه‌اندازی آن طی مدتی دو سه ساله داده شد اما عملاً از دستور کار خارج و به تعبیری رها شده بود؛ روی میز پی گیری قرار گرفته و با اعتقاد به اثر زیرساختی آن در توسعه استان، مسیر سخت و طاقت‌فرسای آن طی شد و امروز شاهد به مقصد منتهی شدن این مسیر هستیم.
در گزارش منتشر شده توسط روابط عمومی استانداری آمده است: «شورای اقتصاد با احداث ۸ بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالا (کلاس F) با استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) در ساخت گاه‌های همدان، سلفچگان بویین‌زهرا، اندیمشک، تبریز، بندرعباس و… خرم‌آباد جمعاً به ظرفیت اسمی ۵۰۰۵ مگاوات توسط شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی موافقت و آن را رسماً به استاندار لرستان نیز ابلاغ کرده است.
از بین ۸ ساخت‌گاه یاد شده، تنها در ۳ ساخت‌گاه بندرعباس، امیدیه و خرم‌آباد، هزار مگاواتی بوده و بقیه پانصد مگاواتی هستند.
برای احداث نیروگاه خرم‌آباد طبق موافقت‌نامه یادشده مبلغ تقریبی پانصد میلیون یورو برابر با یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات فاینانس در چند مرحله پرداخت می‌شود.
این رویداد؛ بدون شک یک تحول عظیم در اشتغال و اقتصاد لرستان است که همه و همه اعم از مدیران، نمایندگان و مردم بدون هیچ‌گونه تأخیر لازم است به‌گونه‌ای منسجم و همدل پی گیر ساخت و راه‌اندازی آن باشند. »
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.